Gå til innhold

Noen damer med herpes 2?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Evt par der begge har det? 
Kjærsten har det og det har sikkert jeg og, men jeg har aldri hatt plager eller symptomer.

han har hyppige utbrudd i perioder, og da har vi såklart ikke sex. Vi bruker kondom for tiden også. Men nå har jeg hatt litt små-kløe på klitoris og det har vært litt rødt der. Ingen blemme, men lurer på om det kan være herpes? 
hvordan blir det med sex om begge har det? Kan vi aldri ha sex da, fordi vi vil smitte hverandre frem og tilbake eller ? Noen som vet?

Anonymkode: d4ade...1f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Evt par der begge har det? 
Kjærsten har det og det har sikkert jeg og, men jeg har aldri hatt plager eller symptomer.

han har hyppige utbrudd i perioder, og da har vi såklart ikke sex. Vi bruker kondom for tiden også. Men nå har jeg hatt litt små-kløe på klitoris og det har vært litt rødt der. Ingen blemme, men lurer på om det kan være herpes? 
hvordan blir det med sex om begge har det? Kan vi aldri ha sex da, fordi vi vil smitte hverandre frem og tilbake eller ? Noen som vet?

Om begge har det, kan dere jo ikke smitte hverandre mer. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har det (noe som kan hende, men dine symptomer trenger ikke bety dette) - vil dere ikke kunne smitte hverandre frem og tilbake. Har man først fått det, vil det ikke "smitte" mer via utbrudd. 

Anonymkode: 0fced...370

• Liker 1
Skrevet

Rett meg gjerne om jeg tar feil, men kan det ikke smitte til andre områder på kroppen selv om en har det? 

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, herzeleid skrev:

Rett meg gjerne om jeg tar feil, men kan det ikke smitte til andre områder på kroppen selv om en har det? 

Jo, men det er mer sannsynlig ved førstegangsutbrudd, da kroppen danner antistoffer etterhvert. God hygiene er viktig. Jeg tenker mer på sexlivet, dersom begge har det. 
ts

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, herzeleid skrev:

Nei, ikke etter man først er smittet. 

Anonymkode: e92b8...dd0

AnonymBruker
Skrevet

En stor del av befolkningen  har herpesvirus i kroppen, noen mener alle har det.

Noen kan få masse utbrudd og andre lite eller ingen.  

Jeg fikk et første utbrudd  for 7 år siden  ,aldri hatt siden. 

Symptomene som jeg fikk var : urinveisinfeksjon lignende smerter, litt feber verk i kroppen, Etter noen få dager fikk jeg blemmer og sår nedentil etterfulgt av intens svie. Var vondt og gå,sitte osv. 

Men jeg har hørt at noen får mildere symptomer mens  andre  får mye sterkere og må kanskje på sykehus. 

kontaktsmitte ved slimhinnekontakt

https://www.fhi.no/nettpub/smittevernveilederen/sykdommer-a-a/herpes-simplexvirus-infeksjoner---v/

Er du i tvil så kontakt lege. 🙂

Anonymkode: 87745...6bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...