Gå til innhold

Noen som har fått vedtak på dagpenger ved permittering?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har fått vedtak om innvilget dagpenger ved permittering ennå?

Anonymkode: 162f5...27d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke fått det enda. 

Anonymkode: 1f1b3...b9e

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja fikk det for ca to uker siden

Anonymkode: 67d4d...233

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ventet i en måned 🙈 fortsatt ikke fått svar!

Anonymkode: 1900c...944

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Sendte inn 18.mars. Er jo helt håpløst! Har begynt å jobbe igjen å vet ikke om de regner 37,5 timer på meg eller 30 timer (som jeg jobbet ifjor, har ny jobb nå 100%). 

Anonymkode: 402a5...4f6

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Har ventet siden 17. mars, fremdeles ingen svar. 

Anonymkode: 32828...356

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kom hit for å spørre om det samme. Sendte inn søknad 17.mars etter å ha blitt permittert, har ikke hørt noen ting.

Anonymkode: 2a13d...c37

AnonymBruker
Skrevet

Har heller ikke fått svar

Anonymkode: 9c04e...f5f

AnonymBruker
Skrevet

Normalt så tar det tre uker, så synes ikke det er så rart at mange fortsatt ikke har fått vedtaket da det er helt vilt mange søknader. Saksbehandlerne satt i påsken og tok unna 3000 søknader. Så det jobbes på spreng, men det vil nok ta flere uker før alle har fått vedtaket sitt.

Anonymkode: ba6b3...3bb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mannen min søkte 17. mars han og, har ikke hørt noen som helst fra Nav. Han søkte forskudd for noen dager siden nå. 

Anonymkode: 7dc36...3f3

AnonymBruker
Skrevet

Nav beregner være ajour med dagpengene søknadene i juli...så bare å smøre seg med tålmodighet! 

Skrevet

Har ikke hørt noe,men har nå begynt i jobb igjen så ikke noe krise om ikke pengene kommer helt enda

AnonymBruker
Skrevet
På 21.4.2020 den 20.34, AnonymBruker skrev:

Det skjer noe i hvert fall, med min sønns søknad.

Han registrerte seg som 50% permittert og søkte dagpenger 19. mars, altså seks uker siden. Ingenting har skjedd disse seks ukene. I dag fikk han plutselig epost om at NAV har hentet skattekortet hans - i dag (en rød dag, men de jobber tydeligvis overtid). Logget derfor på NAV og så at det nå plutselig sto at en søknad var registrert.

Vi håper nå at han får utbetaling snart, den første. Han tjente for lite i fjor til å få godkjent forskudd, så han har levd på minimum de siste ukene.

Vi jubler!

Anonymkode: 2e14b...2da

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skjer noe i hvert fall, med min sønns søknad.

Han registrerte seg som 50% permittert og søkte dagpenger 19. mars, altså seks uker siden. Ingenting har skjedd disse seks ukene. I dag fikk han plutselig epost om at NAV har hentet skattekortet hans - i dag (en rød dag, men de jobber tydeligvis overtid). Logget derfor på NAV og så at det nå plutselig sto at en søknad var registrert.

Vi håper nå at han får utbetaling snart, den første. Han tjente for lite i fjor til å få godkjent forskudd, så han har levd på minimum de siste ukene.

Vi jubler!

Da får han penger 2-3 dager etter han sender neste meldekort🙂

AnonymBruker
Skrevet

Har fått vedtaket men ingen penger denne ganga ettersom forskuddet blir trukket ifra de første utbetalingene.

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da får han penger 2-3 dager etter han sender neste meldekort🙂

At de henter skattekortet betyr bare at han er registrert, har ingenting med behandling å gjøre. Mitt skattekort ble hentet i slutten av mars, men søknaden min ligger bare der. De regner ikke med å være ajour før i juli, så jeg søkte om nytt forskudd i dag. 

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da bør han søke om sosialstønad. Hvis han har krav på dagpenger vil stønaden bli trukket fra første etterutbetaling, så det blir en form for forskudd. 

Anonymkode: aef12...6ee

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

At de henter skattekortet betyr bare at han er registrert, har ingenting med behandling å gjøre. Mitt skattekort ble hentet i slutten av mars, men søknaden min ligger bare der. De regner ikke med å være ajour før i juli, så jeg søkte om nytt forskudd i dag. 

Da bør han søke om sosialstønad. Hvis han har krav på dagpenger vil stønaden bli trukket fra første etterutbetaling, så det blir en form for forskudd. 

Anonymkode: aef12...6ee

Har jeg heller ikke påstått. Personen jeg svarte sa at mannen hennes hadde fått vedtaket på dagpenger. Når du har fått vedtaket kommer pengene på konto 2_3 dager etter du har sendt meldekort (med mindre du har tatt forskudd)

AnonymBruker
Skrevet

Det tok én måned før jeg fikk vedtak + to uker før jeg fikk penger. 

Anonymkode: 2aa87...029

• Opprett ny...