AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #21 Skrevet 22. april 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når man elsker noen deler man ned og oppturer. Det er dårlig gjort å nekte en person som elsker deg å ikke få ta del i dette også. Det eneste man vil når man elsker noen er at den du elsker skal ha det bra, og det gir en stor verdi å kunne få hjelpe med å gjøre det bedre. Om man virkelig elsker noen er det å ha den personen nært det eneste som kan gjøre alt bra igjen. Uansett hvor vanskelig situasjon. Med mindre den personen ikke elsker deg. Da vil du fortsatt at den du elsker skal ha det så godt som mulig, selv om det betyr uten deg. Det er ubetinget kjærlighet, og egentlig den eneste ekte kjærligheten som finnes. Anonymkode: dd99e...080 Mulig jeg er i fornektelse. Men hvis man er deprimert skyver man jo folk Unna også de nærmeste. Anonymkode: 95fff...afd
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #22 Skrevet 22. april 2020 Ja, det har skjedd to ganger her, også. Den andre gangen var jeg helt, fullstendig knust og trodde ALDRI jeg skulle komme over bruddet. Var kjempelangt nede, og trodde aldri jeg skulle finne kjærlighet igjen. Det gjorde så vondt, og jeg slet i lang tid. Ble nesten desperat, og gjorde en del dumme ting - klarte ikke akseptere det. Et år etterpå møtte jeg min nåværende samboer over nett, og er i dag sjeleglad for at eksen dumpet meg. Det var det beste som kunne skjedd. Kunne ikke vært gladere enn det jeg er i dag, 5 år inn i forholdet (som er mitt lengste forhold).❤️ Et flott hus, en fantastisk mann som er rett for meg og vi planlegger nå barn - noe jeg virkelig ønsker med denne mannen! Jeg føler meg mye mer trygg nå enn ved tidligere forhold. Jeg tror dog ikke på sjelevenner, men jeg tror på det at det finnes noen der ute som man passer bedre med enn andre, og at ting skjer av en grunn. Det sies at man egentlig sørger over fremtiden man ikke fikk, ved endt forhold. Jeg vet så inderlig godt hvordan du har det nå. Men jeg kan trøste deg med at det blir gradvis bedre - ta èn dag av gangen, og prøv å hold ut. Prøv å gjør ting som får deg til å føle deg bedre. Gråte, se serier - hva som helst. Anbefaler dog trening/gåturer om du har overskudd til det. Endorfiner er beste medisin! Selv begynte jeg å spise sunnere og å trene når jeg kom meg litt ovenpå, igjen. Neste gang jeg møtte på eksen var jeg 10 kg lettere og han så forbauset ut. Det var en utrolig god følelse, må innrømmes. Og jeg innså at jeg ikke savnet han like mye lenger. Jeg har stor tro på at du kommer til å møte noen som en en god match for deg når tiden er inne.😊 Gi deg selv tid til å sørge. Hold ut.❤️ Anonymkode: a2791...910 2
Gjest DirtyDancing Skrevet 22. april 2020 #23 Skrevet 22. april 2020 Jeg trodde jeg hadde truffet den rette. Når han da gjorde det slutt hadde jeg så kjærlighetssorg at jeg trodde aldri jeg kom til å treffe noen igjen. Det er en helt forferdelig kjærlighetssorg man må igjennom, men man kommer ikke noen vei utenom. Plutselig en dag etter ca. 6 måneder stod han foran meg som ble han jeg skulle dele resten av livet med. Nå har vi vært sammen i 11 år. Så det er håp selv om man er på den mørkeste avgrunn og alt er mørkt.
Gjest Juks Skrevet 22. april 2020 #24 Skrevet 22. april 2020 17 timer siden, mam4ma skrev: Ditt livs kjærlighet kommer aldri til å dumpe deg!! ❤️ Dumper han deg, er han 100% feil for deg!.. 😉 Veldig bra skrevet! Jeg ønsker også å nevne at når man er i en kjærlighetssorg, som for øvrig er en normal respons på et uønsket samlivsbrudd, så kan det virke som om at vedkommende som har brutt med deg faktisk er "ditt livs kjærlighet". Fordi sorgen og sjokket er så stort. Kjærlighetssorg forsterkes alltid når det skjer brått og uønsket, og man føler seg så liten og hjelpesløs. Når man får forholdet og bruddet på avstand viser det seg oftest at forholdet kanskje ikke var det du selv trodde, ettersom kjærlighet blender realiteten. Et tog er gådd. Neste tog kommer snart. Kanskje det neste toget inneholder din faktiske livskjærlighet? Børst støvet av skuldrene, og ikke se deg tilbake på ting som har skjedd. Se framover, på det som kommer!
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 22. april 2020 #25 Skrevet 22. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Når man elsker noen deler man ned og oppturer. Det er dårlig gjort å nekte en person som elsker deg å ikke få ta del i dette også. Det eneste man vil når man elsker noen er at den du elsker skal ha det bra, og det gir en stor verdi å kunne få hjelpe med å gjøre det bedre. Om man virkelig elsker noen er det å ha den personen nært det eneste som kan gjøre alt bra igjen. Uansett hvor vanskelig situasjon. Med mindre den personen ikke elsker deg. Da vil du fortsatt at den du elsker skal ha det så godt som mulig, selv om det betyr uten deg. Det er ubetinget kjærlighet, og egentlig den eneste ekte kjærligheten som finnes. Anonymkode: dd99e...080 De eneste folk har ubetinget kjærlighet til er sine egne barn og (til en viss grad) foreldre. Man har ikke ubetinga kjærlighet til kjæresten sin. Ikke bør man ha det heller! Er man syk, kan man skyve folk vekk, uansett om man elsker dem. For mange dypt deprimerte er det kjærlighet, man tenker at "den jeg elsker har det bedre uten meg". Nå vet vi ikke om det er dette som er tilfelle med TS' ekskjæreste, men å si at en som elsker deg aldri vil skyve deg vekk eller gjøre det slutt er rett og slett feil, og basert på et ufattelig naivt verdensbilde. Det finnes ikke noe sånt som "den rette" i ordets bokstavelige forstand, det finnes ikke én som er forutbestemt å være kjæreste med deg. Og folk kan gjøre det slutt med folk de elsker og egentlig vil være sammen med, fordi diverse ting i livet (sykdom, avstand, forpliktelser eller rett og slett at man er for ulike) gjør et forhold for vanskelig. Så TS, kanskje elsker han deg fortsatt, kanskje ikke. Å bli forlatt er uansett veldig vondt. Men det er mulig å møte en annen man kan elske, bli elsket av og trives sammen med.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #26 Skrevet 22. april 2020 1 minutt siden, Anonymus Notarius skrev: Er man syk, kan man skyve folk vekk, uansett om man elsker dem. For mange dypt deprimerte er det kjærlighet, man tenker at "den jeg elsker har det bedre uten meg". Nå vet vi ikke om det er dette som er tilfelle med TS' ekskjæreste, men å si at en som elsker deg aldri vil skyve deg vekk eller gjøre det slutt er rett og slett feil, og basert på et ufattelig naivt verdensbilde. Føler han Skjøv meg ut for å ikke skade meg. Anonymkode: 95fff...afd
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #27 Skrevet 22. april 2020 2 minutter siden, Anonymus Notarius skrev: De eneste folk har ubetinget kjærlighet til er sine egne barn og (til en viss grad) foreldre. Man har ikke ubetinga kjærlighet til kjæresten sin. Ikke bør man ha det heller! Er man syk, kan man skyve folk vekk, uansett om man elsker dem. For mange dypt deprimerte er det kjærlighet, man tenker at "den jeg elsker har det bedre uten meg". Nå vet vi ikke om det er dette som er tilfelle med TS' ekskjæreste, men å si at en som elsker deg aldri vil skyve deg vekk eller gjøre det slutt er rett og slett feil, og basert på et ufattelig naivt verdensbilde. Det finnes ikke noe sånt som "den rette" i ordets bokstavelige forstand, det finnes ikke én som er forutbestemt å være kjæreste med deg. Og folk kan gjøre det slutt med folk de elsker og egentlig vil være sammen med, fordi diverse ting i livet (sykdom, avstand, forpliktelser eller rett og slett at man er for ulike) gjør et forhold for vanskelig. Så TS, kanskje elsker han deg fortsatt, kanskje ikke. Å bli forlatt er uansett veldig vondt. Men det er mulig å møte en annen man kan elske, bli elsket av og trives sammen med. Takk. Svaret ditt resonnerer med hva jeg intuitivt kjenner ang situasjonen. Anonymkode: 95fff...afd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå