Gå til innhold

Flere som irriterer seg over barnehageansatte som har lært seg et nytt ord? Kohort meg her og kohort med der..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spurte barnas pedagogiske leder om hun mente gruppe? Det gjorde hun. Hvorfor sier du da ikke bare gruppe? Da ble hun svarskyldig 😳

Anonymkode: a747d...a71

• Liker 30
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hæ?

Anonymkode: bcd33...d52

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor irriterer det deg da?

Anonymkode: 1c44c...63d

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Kohort er ikke et nytt ord.

Anonymkode: 55370...6ca

• Liker 37
AnonymBruker
Skrevet

Barna er delt i ulike gruppe for å unngå at alle barna er sammen, for å potensielt unngå smitte. De kalles disse gruppene for kohort. Hvorfor ikke bare bruke ordet gruppe?

• Liker 24
Skrevet

Du får kohorte deg på hytta da😮

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kohort er ikke et nytt ord.

Anonymkode: 55370...6ca

Det er jeg klar over, vi bruker det på sykehuset. Men, det er aldri brukt i bhg før 

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Kohort betyr jo alderskull, gjerne brukt om militære. Synes det er veldig rart at det plutselig blir brukt om grupper i barnehager.

Anonymkode: 9d259...570

• Liker 33
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spurte barnas pedagogiske leder om hun mente gruppe? Det gjorde hun. Hvorfor sier du da ikke bare gruppe? Da ble hun svarskyldig 😳

Enig. Det er greit at akademia bruker faglige ord og uttrykk mellom seg selv, men det blir litt påtatt når det blir som dette.

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette inngår i myndighetenes planlegging:

https://www.udir.no/kvalitet-og-kompetanse/sikkerhet-og-beredskap/informasjon-om-koronaviruset/smittevernveileder/barnehage/smitteforebyggende-tiltak/redusert-kontakthyppighet-mellom-personer/

Jeg forstår ikke at noen kan la seg irritere av å måtte lære seg et fremmedord, som slett ikke er nytt.

Anonymkode: a97eb...085

• Liker 48
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Grandidosa83 skrev:

Enig. Det er greit at akademia bruker faglige ord og uttrykk mellom seg selv, men det blir litt påtatt når det blir som dette.

Faguttrykk inngår i alle yrker og bransjer. 

Anonymkode: a97eb...085

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er det eneste vi bruker på universitetet. Ikke rart det sitter.

Anonymkode: d6ee9...a8b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor irriterer det deg da?

Anonymkode: 1c44c...63d

La meg gjerne... hun irriterer seg over lavtutdannede som later som om de er smartere enn de er :)

det er nok der hunden ligger begravd 😮

Anonymkode: fcfb9...f0b

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

*gjerne = gjette... 

#fuckings autokorrekt!

Anonymkode: fcfb9...f0b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan tenke meg at de ville vel bruke et ord som betyr "gruppe", men de ville ikke bruke selve ordet "gruppe" fordi de ville ha noe som skiller seg ut og brukes spesifikt som "spesifikk gruppe i forbindelse med smittevern". Høres ikke det logisk ut da? 

Anonymkode: e4848...b64

• Liker 19
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke at noen kan la seg irritere av å måtte lære seg et fremmedord, som slett ikke er nytt.

Fordi gruppe er like beskrivende og noe alle forstår.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Grandidosa83 skrev:

Så en samfunnsinstitusjon som barnehagen er ikke faglig? Ansatte med fagbrev og bachelorgrad er ikke faglige? 

Anonymkode: 42f80...7d7

• Liker 25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...