Gå til innhold

Er det bare meg eller er Dagbladet klikk-bait nr 1?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Den ene overskriften mer sensasjonell enn den andre. Drama, kriser, sensasjoner, skandaler, alt som egentlig er helt vanlige saker pumpes opp til det ugjenkjennelige i overskriften. 

Ser ekstra stor forskjell til de mer seriøse mediene nå i disse koronatider. Så nå har jeg nesten helt sluttet å lese den søpleavisa.

Anonymkode: b3bcc...6e2

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg hadde trodd på forsidene deres, og hvis de hadde vært sanne, hadde jeg ikke levd i dag. Det er omtrent teknisk umulig å overleve i en verden der deres forsider er fakta. Vi hadde alle vært døde nå.  

• Liker 2
Skrevet

Livet er bedre uten dagbladet, nettavisen og VG :)

Her kjøres det elektroniske abonnement på aftenposten og DN og har det relativt greit med nyheter som jeg synes er viktige.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fullstendig useriøs avis, og et kroneksempel på hvorfor pressestøtten må vekk.

Anonymkode: 9dce5...5a7

• Liker 2
Skrevet
På 21.4.2020 den 20.04, MortenMinstelønn skrev:

Hvis jeg hadde trodd på forsidene deres, og hvis de hadde vært sanne, hadde jeg ikke levd i dag. Det er omtrent teknisk umulig å overleve i en verden der deres forsider er fakta. Vi hadde alle vært døde nå.  

Dette er noe av det beste jeg har lest på en stund. 

• Liker 2
Skrevet
16 minutter siden, Kågebruker skrev:

Dette er noe av det beste jeg har lest på en stund. 

Takk for det. Jeg leste det selv for første gang siden jeg skrev det, og ble overrasket av innholdet selv. 

• Liker 2
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Det handler nok ikke så mye om hvorvidt overskriften/lenketeksten (evt artikkelen) er sann/usann, men om at den er oppblåst og vag. (Skulle ønske at jeg kunne si jeg hadde kommet fram til dette helt av meg selv, men det var akkurat denne tråden som endelig fikk meg til å google "how to avoid clickbait", som igjen ledet meg til begrepet "puffery".) Og å holde øynene åpne for kombinasjonen oppblåst+vag, er en smart måte å forholde seg til mange ting, alt fra reklame til potensielle partnere.

Anonymkode: 32ce3...bd9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...