Husfruen89 Skrevet 21. april 2020 #1 Skrevet 21. april 2020 (endret) 2 åringen har hudfargede blemmer på det ene låret. Låret er rødt, men det kommer ikke frem på bildet. Det kommer ikke noe puss ut av det som han har klødd på. Han begynte å klø før det kommer blemmer. Dette er det eneste stedet han har det, og hatt det i ca 4-5 dager. Smører med locobase men det hjelper ikke, er ikke tør. Han klør så fælt stakkas 😪 Noen erfaringer? OPPDATERING! Da har vi vært hos legen, han syns det så ut som en allergisk reaksjon, men hvem vet på hva 😅 det har spredd seg nedover leggen, og andre benet. Han mistenker også atopisk eksem men hadde ikke nok til å sette diagnose. Så vi skal ta allergimedisin og smøre med canoderm 5% krem. Tusen takk for alle som kom med tips 😁🙏 Endret 22. april 2020 av Husfruen89
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #2 Skrevet 21. april 2020 Har dere dyr? Katten som har dratt inn insekter loppebitt etc? Jeg hadde noe lignende som tenåring, klødde noe grusomt. Skifta på senga og katten fikk ikke komme inn på rommet mer og det gikk over Anonymkode: a0024...b9a 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #3 Skrevet 21. april 2020 Gå til apoteket med en gang og få noe som stilner kløingen og så gå til lege med det i morgen tidlig og sjekk hva det er! https://www.apotek1.no/produktkategorier/kloestillende-midler Anonymkode: aca33...4a8 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #4 Skrevet 21. april 2020 Legg en kald klut på også for å lindre. Stakkars liten<3 Anonymkode: aca33...4a8 1
Husfruen89 Skrevet 21. april 2020 Forfatter #5 Skrevet 21. april 2020 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har dere dyr? Katten som har dratt inn insekter loppebitt etc? Jeg hadde noe lignende som tenåring, klødde noe grusomt. Skifta på senga og katten fikk ikke komme inn på rommet mer og det gikk over Anonymkode: a0024...b9a Vi har en katt, men hun er ikke på rommet hans. Og hun er sjeldent inne nå som det er varmt ute 🙈 Har tre barn, men bare minste som har sånn.
Husfruen89 Skrevet 21. april 2020 Forfatter #6 Skrevet 21. april 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Legg en kald klut på også for å lindre. Stakkars liten<3 Anonymkode: aca33...4a8 Vi gjorde det litt før han la seg 💙
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #7 Skrevet 21. april 2020 Det er litt vanskelig å se, men det kan kanskje minne litt om elveblest. En telefon til fastlegen er sikkert ikke dumt. Anonymkode: 7798d...40b 2
Husfruen89 Skrevet 21. april 2020 Forfatter #8 Skrevet 21. april 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gå til apoteket med en gang og få noe som stilner kløingen og så gå til lege med det i morgen tidlig og sjekk hva det er! https://www.apotek1.no/produktkategorier/kloestillende-midler Anonymkode: aca33...4a8 Kanskje jeg kan stikke innom legen imorgen, da skal han til ørelegen og begge legene er i samme bygg 😊👌
Husfruen89 Skrevet 21. april 2020 Forfatter #9 Skrevet 21. april 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er litt vanskelig å se, men det kan kanskje minne litt om elveblest. En telefon til fastlegen er sikkert ikke dumt. Anonymkode: 7798d...40b Får nok gjøre det ja 😊 men hadde vært deilig å slippe når man må ha med seg 2 søsken til 😅🙈
visp Skrevet 21. april 2020 #10 Skrevet 21. april 2020 Kanskje han reagerer på vaskemiddel/tøymykner/såpe eller noe om det er byttet merke i det siste?
Husfruen89 Skrevet 21. april 2020 Forfatter #11 Skrevet 21. april 2020 11 minutter siden, visp skrev: Kanskje han reagerer på vaskemiddel/tøymykner/såpe eller noe om det er byttet merke i det siste? Nei, bruker bare parfymefritt med unntak av håndkler, og bare de samme merkene. Tenkte på dette selv, men da burde han kanskje ha det flere steder?
visp Skrevet 21. april 2020 #12 Skrevet 21. april 2020 1 minutt siden, Husfruen89 skrev: Nei, bruker bare parfymefritt med unntak av håndkler, og bare de samme merkene. Tenkte på dette selv, men da burde han kanskje ha det flere steder? Det er nok lurt å få en lege til å vurdere ja. Håper det ordner seg. 1
Husfruen89 Skrevet 21. april 2020 Forfatter #13 Skrevet 21. april 2020 6 minutter siden, visp skrev: Det er nok lurt å få en lege til å vurdere ja. Håper det ordner seg. Takk, gjør nok det imorgen 😊
Ulrikke Skrevet 21. april 2020 #14 Skrevet 21. april 2020 Soleksem? Datteren min får vabler som ligner da... Men han har kanskje ikke gått i shorts og fått sol der....
Husfruen89 Skrevet 21. april 2020 Forfatter #15 Skrevet 21. april 2020 3 minutter siden, Ulrikke skrev: Soleksem? Datteren min får vabler som ligner da... Men han har kanskje ikke gått i shorts og fått sol der.... Vi har sol og 20 + grader 👏 Men ikke vært ute i shorts..
Ulrikke Skrevet 21. april 2020 #16 Skrevet 21. april 2020 Akkurat nå, Husfruen89 skrev: Vi har sol og 20 + grader 👏 Men ikke vært ute i shorts.. Ja, det har vi her vi bor også, men det var jo ikke sikkert han hadde hatt lårene i sola, var det jeg mente På datteren min starter det som regel på hendene.... Mener jeg leste noe om en type lopper som kan gi kløende bitt for ikke så lenge siden, artikkelen var av typen "se opp for".... Men jeg husker selvfølgelig ikke hva det var.... Legen er nok lurt, ikke minst for å få lindret kløen...
Husfruen89 Skrevet 21. april 2020 Forfatter #17 Skrevet 21. april 2020 42 minutter siden, Ulrikke skrev: Ja, det har vi her vi bor også, men det var jo ikke sikkert han hadde hatt lårene i sola, var det jeg mente På datteren min starter det som regel på hendene.... Mener jeg leste noe om en type lopper som kan gi kløende bitt for ikke så lenge siden, artikkelen var av typen "se opp for".... Men jeg husker selvfølgelig ikke hva det var.... Legen er nok lurt, ikke minst for å få lindret kløen... Virker mer som blemmer enn bit. Nesten som hudfarget kviser uten guffe 🙈
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #18 Skrevet 21. april 2020 Jeg fikk lignende utslett etter å ha spist billig-appelsiner en gang. Og det var på deler av kroppen som ikke var i direkte kontakt med appelsinene. Anonymkode: 48be9...af1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #19 Skrevet 21. april 2020 Det ser veldig ut som elveblest 🙂 Det har både jeg og datteren min! Jeg fikk det alltid i kinnene, håndleddene og knærne, mens datteren min får det på rygg og mage. Hun reagerer på burot og klør seg nærmest til blods. Her fikk vi beskjed å gi henne en halv Zyrtec når det sto på som verst, men nå er hun 9 år - og vet ikke hvordan det er for så små barn å ta det. Anonymkode: adbdc...591
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #20 Skrevet 21. april 2020 Det der ser ut som skabb. Sprer seg som f*** mange steder i Norge nå. Snakk med lege og start behandling, og vær supernøye på vaskeprosedyren for sengetøy/klær etc. Anonymkode: 54289...14e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå