Gå til innhold

Inneblomster ute nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man sette noen av inneblomstene ute nå? Feks snørose, julestjerne og grønnplantene? Midtnorge, lun solvendt hage.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Julestjerne ville jeg ikke satt ut nå, men snørose (mener du julerose?) og noen grønnplanter kan ut. Husk å herde dem. 

Anonymkode: 669de...740

• Liker 2
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Julestjerne ville jeg ikke satt ut nå, men snørose (mener du julerose?) og noen grønnplanter kan ut. Husk å herde dem. 

Anonymkode: 669de...740

Ja, jeg mener julerose:) Vil herding si å ha dem ute litt om gangen?

Skrevet (endret)

Julerosen kan du i alle fall plante ut permanent, den tåler det. Tenk bare godt over hvor du plasserer den, for den er veldig giftig.

Vil tro julestjerne bør ha ganske stabil temperatur for å trives, jeg ville nok ventet med den.

Endret av Rumle
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det høres veldig tidlig ut. Gamle regler (litt sør for Oslo) sier jo at du ikke kan plante ut sommerblomster før etter 17. mai, pga. fare for frostnetter. Og den faren er fremdeles der. 

Om ikke annet må du passe på å enten ta dem inn igjen om det er meldt fare for frost, eller kunne dekke til om de ikke kan flyttes ut og inn. 

Anonymkode: 77903...186

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det høres veldig tidlig ut. Gamle regler (litt sør for Oslo) sier jo at du ikke kan plante ut sommerblomster før etter 17. mai, pga. fare for frostnetter. Og den faren er fremdeles der. 

Om ikke annet må du passe på å enten ta dem inn igjen om det er meldt fare for frost, eller kunne dekke til om de ikke kan flyttes ut og inn. 

Litt tillegg: Julerosen hadde jeg ikke vært redd for, men julestjerner vil vel helst ikke ha temperaturer under 15 grader? (I alle fall ikke de som er drevet frem for å ha inne, mulig de som står ute året rundt i Spania f.eks. tåler litt mer.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...