AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #1 Del Skrevet 21. april 2020 Jeg har kommet i god form etter nyttår. Mye takket være jogging. Har ikke trent styrke og ikke veldig mye intervall. Tenkte at jeg skulle trene styrke 2 gangene i uken, 1 gang intervall og jogge 3 ganger I uken rolig. Jeg jogger allerede 3 ganger i uken 100 km totalt. Føler meg ikke spesielt sliten etter de rolige joggeturen, tvert imot piggere dagen etterpå. Men så er det dette med restitusjon.. Tenkte noe ala dette Mandag styrke hele kroppen Tirsdag joggetur 120 minutter+ Onsdag styrketrening hele kroppen Torsdag rolig joggetur 60 minutter Fredag intervalltrening Søndag joggetur 60 min Som sagt joggeturene er innarbeidet allerede. Er dette for mye? Anonymkode: 5df66...561 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #2 Del Skrevet 21. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har kommet i god form etter nyttår. Mye takket være jogging. Har ikke trent styrke og ikke veldig mye intervall. Tenkte at jeg skulle trene styrke 2 gangene i uken, 1 gang intervall og jogge 3 ganger I uken rolig. Jeg jogger allerede 3 ganger i uken 100 km totalt. Føler meg ikke spesielt sliten etter de rolige joggeturen, tvert imot piggere dagen etterpå. Men så er det dette med restitusjon.. Tenkte noe ala dette Mandag styrke hele kroppen Tirsdag joggetur 120 minutter+ Onsdag styrketrening hele kroppen Torsdag rolig joggetur 60 minutter Fredag intervalltrening Søndag joggetur 60 min Som sagt joggeturene er innarbeidet allerede. Er dette for mye? Anonymkode: 5df66...561 TS Et tilleggsspørsmål Er det helt håpløst å trene intervall dagen etter, dagen før styrke bein? Anonymkode: 5df66...561 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #3 Del Skrevet 21. april 2020 Det ser ikke så altfor galt ut dette, synes jeg. Ville kanskje lagt enda en dag mellom styrketreningen og lagt langkjøring dagen etter i stedet. Både for å spre styrken litt mer utover og for å legge inn restitusjon. Intervall før styrkedag hvis løpingen er der du ønsker å bli bedre. Antar dette er en ikke over sone 2 tur? På styrketreningen ville jeg fokusert på eksplosivitet og en del ettbeinsøvelser. Ellers er det jo bare å følge kroppen og være oppmerksom på smerter eller tegn på at du ikke er restituert nok. Fokus på nok mat og god søvn i tillegg. Anonymkode: 26d40...1c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå