AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #21 Skrevet 21. april 2020 Vel, 19 færre innlagt i dag, 3 færre på respirator og kun 1 død. Så ja, ser ut som det er på retur. Anonymkode: 9d9f5...b62
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #22 Skrevet 21. april 2020 Så hvorfor sier who noe annet? Anonymkode: 458e4...22e 3
Harlekin Skrevet 21. april 2020 #23 Skrevet 21. april 2020 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så hvorfor sier who noe annet? Anonymkode: 458e4...22e WHO snakker vel for verden generelt, ikke Norge spesifikt? 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #24 Skrevet 21. april 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Men å kunne gjøre faglige vurderinger krever ikke bare evnen til å lese, men også tung fagkunnskap innen medisin, epidemiologi, statistikk, immunologi - for å nevne noe. Noe FHI har. Så jeg lurer på hvilke kvalifikasjoner TS har til å uttale seg, siden hun er så sikker på at FHI tar feil? Anonymkode: 0cb27...798 Hvor påstår jeg det? Det var da voldsomt til angrep du legger opp til. Anonymkode: 599a1...7e4 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #25 Skrevet 21. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Bølge nr én er på retur. Som FHI spesifikt sa. Det kommer flere bølger, men forhåpentligvis rolig nok til at helsevesenet holder tritt. Anonymkode: 26a1a...ea7 Man trenger ikke få flere bølger, men det fordrer avstand, håndvask, avstand, ikke noe forsamlinger og avstand. Klarer vi dette, holder vi det nede. Det har vi jo bevist. Anonymkode: 3d938...00e 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #26 Skrevet 21. april 2020 Ser det står epidemi istedenfor pandemi, hva skjer med det? En eller annen gang må vi slippe opp. Anonymkode: 55647...d3e
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #27 Skrevet 21. april 2020 16 minutter siden, AnonymBruker said: Man trenger ikke få flere bølger, men det fordrer avstand, håndvask, avstand, ikke noe forsamlinger og avstand. Klarer vi dette, holder vi det nede. Det har vi jo bevist. Anonymkode: 3d938...00e Men det klarer vi selvfølgelig ikke. Folk kan ikke sitte hjemme og holde avstand i flere år. Anonymkode: f4b1f...9bc 7
ItchyBitchySpider Skrevet 21. april 2020 #28 Skrevet 21. april 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man trenger ikke få flere bølger, men det fordrer avstand, håndvask, avstand, ikke noe forsamlinger og avstand. Klarer vi dette, holder vi det nede. Det har vi jo bevist. Anonymkode: 3d938...00e Man kan ikke leve isolert uten kontakt med andre mennesker i årevis. 5
Den Sagnomsuste Skrevet 21. april 2020 #29 Skrevet 21. april 2020 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det klarer vi selvfølgelig ikke. Folk kan ikke sitte hjemme og holde avstand i flere år. Anonymkode: f4b1f...9bc Det ville isåfall ta langt flere liv enn dette forkjølelsesviruset uansett. Tenk bare på selvmordsraten, trøstespisingen og alkoholismen... En fedmebølge i befolkningen uten sidestykke... Endret 21. april 2020 av Den Sagnsomsuste 8
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #30 Skrevet 21. april 2020 Det er ikke over. Viruset er her. Det finnes ingen vaksine. Ingen effektiv behandling. Jeg venter til det har gått minst 14 dager etter at man lettet på restriksjonene nå etter påske. Først da vil jeg konkludere med om første "virusbølge" er under kontroll. Jeg håper på det beste. Men frykter det verste. Anonymkode: e17f9...480 11
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #31 Skrevet 21. april 2020 5 timer siden, Example skrev: Og det må åpnes opp. Man har ikke noe valg. Det er en utopi at ingen flere skal bli smittet. Vi kan ikke ofre en hel generasjon for dette. Men det er da akkurat det man gjør om man kjører på og åpner opp. man ofrer generasjonen som har bygget opp dette landet. Man ofrer pionerer i oljeindustrien, menn som har kjempet i krigen, bestemødre og fedre. Man ofrer personer med nedsatt immunforsvar og feite gubber med astma. Er det bare greit da eller? "Fysj vekk med seg, gamle skrotter. Gi vei til den yngre generasjonen! makan til egoistiske jævler som lever enda. Smitt dem med korona!" Anonymkode: 3071e...f44 8
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #32 Skrevet 21. april 2020 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor påstår jeg det? Det var da voldsomt til angrep du legger opp til. Anonymkode: 599a1...7e4 Dette er dine ord: Hva holder de på med tenker jeg? Hvorfor er det forsatt forsøk på å dysse ned hvor alvorlig situasjonen er? - om FHI. Det er sterke ord. Derfor lurer jeg på om du kan backe det opp? Anonymkode: 0cb27...798
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #33 Skrevet 21. april 2020 5 timer siden, Harlekin skrev: Med er reproduksjonstall på 0,7 ER epidemien per nå på retur, hver person smitter mindre enn 1 person. Men de sier jo også at dette er pga smitteverntiltakene, og at dette bare er første bølge av epidemien. Få nordmenn er immune, derfor vil det komme flere bølger. Jeg synes ikke de er optimistiske, de sier det som det er. Hvis alle lærer seg å lytte til alt som blir sagt/skrevet og ikke bare lese overskriften og konkludere ut i fra det, er det bare fint å lese at alt vi har ofret, har vært verd det. Er det ikke mørketall her også? Folk som ikke blir testet? Anonymkode: 9e2d6...984 5
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #34 Skrevet 21. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Men det er da akkurat det man gjør om man kjører på og åpner opp. man ofrer generasjonen som har bygget opp dette landet. Man ofrer pionerer i oljeindustrien, menn som har kjempet i krigen, bestemødre og fedre. Man ofrer personer med nedsatt immunforsvar og feite gubber med astma. Er det bare greit da eller? "Fysj vekk med seg, gamle skrotter. Gi vei til den yngre generasjonen! makan til egoistiske jævler som lever enda. Smitt dem med korona!" Anonymkode: 3071e...f44 Dette er jo bare tull. Hva med alle man ofrer ved å la folk isolere seg? Mennesker som ikke får nødvendig behandling og som blir sittende ensomme og alene. «Generasjonen som har bygget opp landet» blir også sittende ensomme og alene på sykehjem og hjemme, uten kontakt med de de er glade i. Ville du ha ønsket det? De på sykehjem har ikke engang noe valg, de skal beskyttes enten de vil eller ikke, og så får de kanskje se barnebarna på facetime engang i blant hvis de er heldige. Jeg ville virkelig ikke ønsket å tilbringe mine siste leveår på den måten. Anonymkode: f4b1f...9bc 8
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #35 Skrevet 21. april 2020 33 minutter siden, AnonymBruker said: Man trenger ikke få flere bølger, men det fordrer avstand, håndvask, avstand, ikke noe forsamlinger og avstand. Klarer vi dette, holder vi det nede. Det har vi jo bevist. Anonymkode: 3d938...00e Vi har klart det i 6 uker. Hva får deg til å tro at vi klarer dette 60 uker? Anonymkode: 1fa6b...86b 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #36 Skrevet 21. april 2020 12 minutter siden, Den Sagnsomsuste said: Det ville isåfall ta langt flere liv enn dette forkjølelsesviruset uansett. Tenk bare på selvmordsraten, trøstespisingen og alkoholismen... En fedmebølge i befolkningen uten sidestykke... For ikke å snakke om all uoppdaget mishandling og seksuelt misbruk. Anonymkode: f4b1f...9bc 4
fiskennemo Skrevet 21. april 2020 #37 Skrevet 21. april 2020 Men hvordan kan de si dette når omtrent ingen testes? Jeg var syk når det startet for «alvor» i Norge, og selv om sjefen min krevde testing var det ikke mulig. har fått inntrykk av at de tester færre enn de gjorde på dette tidspunktet-så, hva vet vi egentlig? 11
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #38 Skrevet 21. april 2020 Jeg følger overskriften - ja, spredningen er åpenbart på retur. De er hverken optimistiske eller pessimistiske, de bare konstaterer et faktum. Heldigvis får vi inn mer og mer data nå som får folk til å åpne opp øynene for hvor lite dødelig dette viruset faktisk er. En befolkning som er antibiotikamottakelig, røyker lite og er i generelt god helse slipper billig unna dette viruset. Det tar kun de aller svakeste av oss, noe som er trist. Men de aller svakeste kan bli tatt av absolutt alt mellom himmel og jord. Anonymkode: 6fb2c...d50 7
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #39 Skrevet 21. april 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir vanligvis ikke skremt og det skal virkelig veldig mye til før jeg reagerer. Under Zika, svineinfluensa, Sars, Mers osv var jeg knusende rolig og ikke bekymret. Anonymkode: 599a1...7e4 Selvfølgelig var du ikke bekymret for Zika, som ikke berørte folk her i Norge! Dødeligheten for det viruset er ca 8.8 % Du virker ikke reflektert i det hele tatt Anonymkode: ea6d5...bd8 9
Den Sagnomsuste Skrevet 21. april 2020 #40 Skrevet 21. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig var du ikke bekymret for Zika, som ikke berørte folk her i Norge! Dødeligheten for det viruset er ca 8.8 % Du virker ikke reflektert i det hele tatt Anonymkode: ea6d5...bd8 Viktig poeng! Vi lever veldig godt med andres ulykke, men når en fillesak kommer hitover blir det full panikk. Malaria er kun et problem når VI skal ut å reise. Ebola er ikke vår bekymring. Sultkatastrofer er vi likegyldige til, vi har jo mat så hvorfor bry seg? Our house, in the middle of our street... 5
Anbefalte innlegg