Gjest Raggatusen Skrevet 21. april 2020 #1 Skrevet 21. april 2020 Tirsdag la Folkehelseinstituttet ut nye råd om fritidsreiser som gjelder fra 21. april. Det er fortsatt et godt smitevernråd å redusere fritidsreiser. Unngå rundreiser og planlegg reisene med tanke på at du ikke bidrar til smittespredning mellom steder, skriver Folkehelseinstituttet. Ved fritidsreiser er det ekstra viktig å holde seg til de generelle rådene: Er du syk skal du ikke gjennomføre fritidsreiser, heller ikke til hytta. Da skal du være hjemme. Du skal heller ikke reise eller dra på hytta når du er i karantene. Det eneste unntaket er når du er uten symptomer, og opphold på hytta er eneste måte å unngå nær kontakt med et covid-19-sykt hustandsmedlem. Reis hjem, dersom tilstanden tillater det, hvis du blir syk mens du er på hytta eller på reise. Ikke foreta reiser eller aktiviteter som gir økt risiko for at du får behov for redningstjenesten eller helsetjenesten. Unngå kollektivtransport når det er mulig. Sørg for å overholde helsemyndighetenes oppfordring om 2 meters avstand til andre i dine omgivelser. Vær i størst mulig grad bare sammen med dem du er sammen med til vanlig og er på reise med. Unngå trengsel i butikker som er dimensjonert for færre mennesker. Ta om nødvendig med det du trenger hjemmefra. Sjekk nettsiden til kommunen du skal reise til for å finne ut om de har lokale restriksjoner eller råd som er relevante. Du bør ikke belaste kommunen med å ta kontakt med dem for å sjekke dette ut, eller be om unntak hvis kommunen har lokale restriksjoner eller råd, men forholde deg til disse.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #2 Skrevet 21. april 2020 Tror at disse reiserådene ikke vil lenger være så strengt fra 27 Mai, da skal jo alt begynne å åpne skikkelig opp. JEg ser for meg at folk da kan krysse grensen uten karantene, at folk kan reise på lange togturer i Norge. .Det skal bli godt. Jeg er en av de som skjønner hvorfor vi har hatt restriksjoner , men samfunnet vårt klarer ikke å stå på vent mer. Dette vet regjeringen og de har nå lovet at den skal MAX bli forlenget med en måned til. Og det første jeg skal gjøre er å gå på date :P Anonymkode: 55830...25b 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #3 Skrevet 21. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Tror at disse reiserådene ikke vil lenger være så strengt fra 27 Mai, da skal jo alt begynne å åpne skikkelig opp. JEg ser for meg at folk da kan krysse grensen uten karantene, at folk kan reise på lange togturer i Norge. .Det skal bli godt. Jeg er en av de som skjønner hvorfor vi har hatt restriksjoner , men samfunnet vårt klarer ikke å stå på vent mer. Dette vet regjeringen og de har nå lovet at den skal MAX bli forlenget med en måned til. Og det første jeg skal gjøre er å gå på date Anonymkode: 55830...25b Drøm søtt. Anonymkode: fe5db...21a 4
Gjest Raggatusen Skrevet 21. april 2020 #4 Skrevet 21. april 2020 (endret) Til og med kristiand dyrepark kan ikke ha alle folk i sommer det sa fvn. Så denne sommeren mår folk leve med 2 m unna folk som ikke er famillie og null konserter, Endret 21. april 2020 av Raggatusen
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #5 Skrevet 21. april 2020 2 minutter siden, Raggatusen skrev: Til og med kristiand dyrepark kan ikke ha alle folk i sommer det sa fvn. Så denne sommeren mår folk leve med 2 m unna folk som ikke er famillie og null konserter, Et hysteri som ikke jeg gidder å være med på... Anonymkode: 33d91...923 3
Gjest Raggatusen Skrevet 21. april 2020 #6 Skrevet 21. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Et hysteri som ikke jeg gidder å være med på... Anonymkode: 33d91...923 Da vill du heller at alt i norge blir stengt og mår være hjemme
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #7 Skrevet 21. april 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Drøm søtt. Anonymkode: fe5db...21a Drøm søtt? Regjeringen har selv sagt at de ikke kan lenger ha det slik som før. Og reiserådene (i hvert fall innenlands vil endres). Så jeg trenger ikke å drømme Anonymkode: 55830...25b 5
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #8 Skrevet 21. april 2020 8 minutter siden, Raggatusen skrev: Da vill du heller at alt i norge blir stengt og mår være hjemme Over en liten forkjølelse? Javel, vi er jo rike så hvorfor ikke... Anonymkode: 33d91...923 2
Humas Skrevet 21. april 2020 #9 Skrevet 21. april 2020 Jeg dro sporenstreks til hytta på fjellet og nyter årets siste skiturer. Har levd i 5 ukers nærmest selvpålagt karantene, så tror dette går bra. Virker som hyttereglene er enda mer oppmyket etter at forbudet ble opphevet. 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #10 Skrevet 21. april 2020 Jeg har planer om å reise rundt i Norge om en måneds tid. Anonymkode: b1043...fa5 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #11 Skrevet 21. april 2020 Så hjemmekontor ut mai? 🤩 Anonymkode: c0051...20f 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #12 Skrevet 21. april 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har planer om å reise rundt i Norge om en måneds tid. Anonymkode: b1043...fa5 Du kan gjøre det nå også, men om en måned så blir man ikke så uglesett. Har selv planer om å dra til vestlandet tidlig juni. De jeg skal treffe føler seg også mer sikre da, og det skal mye til for at noen av de endrer mening. Folk må slutte å være hysteriske. Samfunnet kan ikke stenges ned mer, som nevnt tidligere, selv regjeringen ser dette. Og regjeringen er ganske trege i pappen. Anonymkode: 55830...25b
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #13 Skrevet 21. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror at disse reiserådene ikke vil lenger være så strengt fra 27 Mai, da skal jo alt begynne å åpne skikkelig opp. JEg ser for meg at folk da kan krysse grensen uten karantene, at folk kan reise på lange togturer i Norge. .Det skal bli godt. Jeg er en av de som skjønner hvorfor vi har hatt restriksjoner , men samfunnet vårt klarer ikke å stå på vent mer. Dette vet regjeringen og de har nå lovet at den skal MAX bli forlenget med en måned til. Og det første jeg skal gjøre er å gå på date Anonymkode: 55830...25b Hvor står det at ting skal begynne å åpne skikkelig opp 27 mai? Hadde vært fint med lenke, siden jeg ikke kan se den datoen nevnt. Anonymkode: 771e1...26c 6
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #14 Skrevet 21. april 2020 1 time siden, Humas skrev: Jeg dro sporenstreks til hytta på fjellet og nyter årets siste skiturer. Har levd i 5 ukers nærmest selvpålagt karantene, så tror dette går bra. Virker som hyttereglene er enda mer oppmyket etter at forbudet ble opphevet. Kos deg, vel fortjent! Anonymkode: 664d3...ca8 1
stan Skrevet 21. april 2020 #15 Skrevet 21. april 2020 Det er rart at jeg på hytta som ligger helt for seg seg, utgjør en smitterisiko. Men ungene som er i hver sin kohort ikke utgjør noen smitterisiko verd å bry seg om. På hytta er vi (u)heldige om vi ser et menneske, mens ungene bringer familien i kontakt med 30 andre familier. 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #16 Skrevet 21. april 2020 For meg personlig kan jeg fint leve med de rådene for fritidsreiser. Anonymkode: 2dedb...e20 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #17 Skrevet 21. april 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: For meg personlig kan jeg fint leve med de rådene for fritidsreiser. Anonymkode: 2dedb...e20 Ja, det er jo bare råd. Anonymkode: 664d3...ca8 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #18 Skrevet 21. april 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror at disse reiserådene ikke vil lenger være så strengt fra 27 Mai, da skal jo alt begynne å åpne skikkelig opp. JEg ser for meg at folk da kan krysse grensen uten karantene, at folk kan reise på lange togturer i Norge. .Det skal bli godt. Jeg er en av de som skjønner hvorfor vi har hatt restriksjoner , men samfunnet vårt klarer ikke å stå på vent mer. Dette vet regjeringen og de har nå lovet at den skal MAX bli forlenget med en måned til. Og det første jeg skal gjøre er å gå på date Anonymkode: 55830...25b Sa de dette under krigen og, 1940-1945... Altså hvor kommer disse datoene fra? Har dere inside informasjon fra myndighetene?? Blir matt jeg. Anonymkode: 9f332...a12 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #19 Skrevet 21. april 2020 1 time siden, stan skrev: Det er rart at jeg på hytta som ligger helt for seg seg, utgjør en smitterisiko. Men ungene som er i hver sin kohort ikke utgjør noen smitterisiko verd å bry seg om. På hytta er vi (u)heldige om vi ser et menneske, mens ungene bringer familien i kontakt med 30 andre familier. Hvis du får hjerteinfarkt på hytta eller brekker en fot så er de ikke sikkert du blir hentet i helikopter pga de som er coronasyke har overtatt sykebiler, sykehus og leger. Derfor er det dumt å reise på hytta i disse coronatider. Helsevesenet står ikke parat til å hjelpe hyttefolket. Anonymkode: 9f332...a12 1
Gjest Raggatusen Skrevet 22. april 2020 #20 Skrevet 22. april 2020 De som reiser på hytta får og bli syk der får ligge der syk . Norske folk tenker kun på seg selv.
Anbefalte innlegg