Gå til innhold

barnehage mas

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

har sendt søknad til barnehage plass til 1,5 åringen for 3 måneder og fått plass men Bv har maset så sykt mye om barnehage! at jeg blir gal. Hun har spurt hundretåtte ganger om barnehage vært besøkt og for noen spør, Ja jeg har sagt at jeg ikke hadde fått svar enda, Hun fikk vite før meg at barnet hadde allerede fått plass i barnehagen!  

Beklager for   og «offende» fleste her men nå er jeg drita lei av bv og at de blander seg i alt. Ingen rett til privat liv lengre enten meg eller barnet.  Ja jeg er så frustrert!  hva om denne epedimien ikke er over i august? skal jeg liksom risikere og sende barnet som en prøvekanin? og smitte videre? 

Kall meg vanskelig og videre men nå er jeg utrolig lei! og sliten.. Og kan ikke tenke meg 17 år til eller 5-10 år til for at de skal trekke seg tilbake.. andre feks helsestasjonen synes barnet utvikler seg bedre en normalt! men nei.. Bv er ikke fornøyd, har nå sammerbeidet med de i fra siste trimesteren..  da jeg var gravid. Holder ikke ut lengere😊

Anonymkode: 8797f...69c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er bekymringen? 

Anonymkode: 1e808...0c9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er bekymringen? 

de vil at barnet skal få stimulering osv 

AnonymBruker
Skrevet

Jo, men hvorfor kom barnevernet inn i bilde fra start? 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Og hvorfor går ikke barnet i barnehagen egentlig? 

Anonymkode: 07daa...5cc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker said:

de vil at barnet skal få stimulering osv 

Hvordan har de fått med seg at barnet ikke er godt nok stimulert.

Anonymkode: 74f43...2fe

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er barnevernet inne i bildet fra begynnelsen av?

Anonymkode: e6f3e...5fc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er barnevernet inne i bildet fra begynnelsen av?

Anonymkode: e6f3e...5fc

jeg snakket ikke mye så de tok det som apatisk, jordmor

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammelt er barnet da? Barnet får jo ikke startet i bhg før barnehagen har en ledig plass og helt sikkert ikke i disse dager. 

Anonymkode: c2b9b...1e7

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

har sendt søknad til barnehage plass til 1,5 åringen for 3 måneder og fått plass men Bv har maset så sykt mye om barnehage! at jeg blir gal. Hun har spurt hundretåtte ganger om barnehage vært besøkt og for noen spør, Ja jeg har sagt at jeg ikke hadde fått svar enda, Hun fikk vite før meg at barnet hadde allerede fått plass i barnehagen!  

Beklager for   og «offende» fleste her men nå er jeg drita lei av bv og at de blander seg i alt. Ingen rett til privat liv lengre enten meg eller barnet.  Ja jeg er så frustrert!  hva om denne epedimien ikke er over i august? skal jeg liksom risikere og sende barnet som en prøvekanin? og smitte videre? 

Kall meg vanskelig og videre men nå er jeg utrolig lei! og sliten.. Og kan ikke tenke meg 17 år til eller 5-10 år til for at de skal trekke seg tilbake.. andre feks helsestasjonen synes barnet utvikler seg bedre en normalt! men nei.. Bv er ikke fornøyd, har nå sammerbeidet med de i fra siste trimesteren..  da jeg var gravid. Holder ikke ut lengere😊

Dette er da ikke verre for deg enn for resten av barnehageforeldre i landet? Jeg regner med at BV har en god grunn for å ønske barnet i barnehage. Og du har fått plass, og de vet da? Javel, da er det bare å vente på første barnehagedag da...

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Teatrica skrev:

Dette er da ikke verre for deg enn for resten av barnehageforeldre i landet? Jeg regner med at BV har en god grunn for å ønske barnet i barnehage. Og du har fått plass, og de vet da? Javel, da er det bare å vente på første barnehagedag da...

Grunnen des e bare for de vil at barnet skal bli stimulert, barnet er bare 1,5 år. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Teatrica skrev:

Jeg skjønte heller ikke dette. Syns ikke det virker urimelig at barnehagen ønsker at et understimulert barn skal gå i barnehage. 

Anonymkode: 1f27c...578

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen des e bare for de vil at barnet skal bli stimulert, barnet er bare 1,5 år. 

Javel, barnet trenger vel stimuli da? 1,5 år er ikke for tidlig for et barn å begynne å barnehage... Jeg er ikke i tvil om at BV har rett her...

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare 1.5 år? En 1.5åring er svært aktiv, og om du ikke har andre med barn i samme aldersgruppe eller gir barnet en svært variert hverdag med nye utfordringer og varierende miljø så er det nok på tide med barnehagestart. 

Barnehager er ikke farlig, heller det stikk motsatte, en absolutt god ressurs å ha! 

Anonymkode: de24b...d70

• Liker 6
Gjest 123 eller noe
Skrevet (endret)

Før corona, reiste vi bare i åpen barnehage. Da fikk han leke med andre, og vi fikk tilbrakt tid sammen også. Har ikke tenkt å sende han avgårde på barnehage når han er så liten nei, får man ikke barn for å være sammen med dem? Eller er det sånn at man må følge A4 malen og sende de avgårde fra 8-17, kveldsmat også legge seg 19, opp neste dag og gjenta? Høres helt merkelig ut for oss iallfall. Helsesøster sa hun er egentlig helt enig, hun fikk nettopp sin første baby selv. Og hun støttet oss i at vår måte å gjøre ting på er helt ok så lenge vi tar han med i åpen bhg.

Endret av 123 eller noe
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, skruttveig skrev:

Før corona, reiste vi bare i åpen barnehage. Da fikk han leke med andre, og vi fikk tilbrakt tid sammen også. Har ikke tenkt å sende han avgårde på barnehage når han er så liten nei, får man ikke barn for å være sammen med dem? Eller er det sånn at man må følge A4 malen og sende de avgårde fra 8-17, kveldsmat også legge seg 19, opp neste dag og gjenta? Høres helt merkelig ut for oss iallfall. Helsesøster sa hun er egentlig helt enig, hun fikk nettopp sin første baby selv. Og hun støttet oss i at vår måte å gjøre ting på er helt ok så lenge vi tar han med i åpen bhg.

For dette er eneste måten å ha barn i barnehagen? Det er ikke alltid overdrivelse frembringer forståelse 🙄

Anonymkode: 42988...9a6

• Liker 11
Gjest 123 eller noe
Skrevet

Noen gjør det sånn altså, de fleste fra barselgruppa jeg gikk i. Betyr ikke alle har det sånn nei, det sa jeg ikke heller. Jeg kom med et eksempel.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, skruttveig skrev:

Noen gjør det sånn altså, de fleste fra barselgruppa jeg gikk i. Betyr ikke alle har det sånn nei, det sa jeg ikke heller. Jeg kom med et eksempel.

Skal du ikke jobbe? Hvordan forsørger du deg? 

Anonymkode: 40ed8...1fb

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Du skriver rotete og uforståelig, og jeg tenker at hvis barnevernet har vurdert det til at barnet ditt trenger mer stimuli enn det får hjemme så stemmer nok det. Gratulerer med plass! Ta imot den, send barnet i barnehagen og gjør det du kan for å stimulere barnet frem til oppstarten. 

Anonymkode: b312e...d3d

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Litt barnehage skader vel ikke. Er bare kjekt for barna. Men hva gjør du sammen med barnet for å gi nok stimuli i hverdagen? 

Det er litt jobb å ha barn. Jeg har selv et på 1.5 år og må finne på noe kjekt hele tiden når han er hjemme. Det er veldig hyggelig men det er greit å kunne bare sitte på sofaen en ettermiddag også når barnet er helt med på det selv etter en travel dag i barnehagen 🙂

Anonymkode: afcb6...068

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...