Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spiser dere opp forbrente kalorier? Jeg skal spise 1450 kalorier i følge lifesum. Men så har jeg linket opp apple watch’en min til lifesum. Så prøver jeg å gå 10.000 skritt om dagen. Da får jeg plutselig mer å spise for. Men hva gjør dere andre? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, spiser se om jeg trenger det. 

Skrevet

Varierer litt, kommer an på om jeg er sulten eller ikke 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg har trent hardt eller blir slapp/veldig sulten så gjør jeg det. Men ellers ser jeg ikke helt poenget med å spise opp kalorier jeg har klokket inn på hverdagsaktiviteter eller en rusletur. 

Anonymkode: fbef1...63b

Skrevet

Jeg har sluttet å gjøre det. Gjør unntak de gangene jeg har trent ekstra hardt og er veldig sulten. Av erfaring så gir Fitbit meg et altfor høyt tall på kalorier jeg forbrenner. Derfor går jeg ikke ned i vekt om jeg da spiser oppgitte forbrente kalorier på MyFitnessPal (som synker med Fitbit)

• Liker 1
Skrevet

Varierer litt egentlig. Jeg følger egentlig bare planen fitbit setter opp og spiser antall kalorier i følge appen. Har gått ned over 80 kg på denne måten, så det fungerer åpenbart for min del. ;) 

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Hmmmmmm skrev:

Spiser dere opp forbrente kalorier? Jeg skal spise 1450 kalorier i følge lifesum. Men så har jeg linket opp apple watch’en min til lifesum. Så prøver jeg å gå 10.000 skritt om dagen. Da får jeg plutselig mer å spise for. Men hva gjør dere andre? 

Du går jo ikke i kaloriunderskudd om du spiser de kaloriene du har forbrent? Dette er jo ren matematikk? Nei, jeg spiser ikke forbrente kalorier. Du skal heller ikke stole så mye på klokken din, det kan være store feilmarginer. Skal jeg spise 1500 kalorier daglig så ligger jeg på det uansett hvor mye jeg forbrenner. Unntaket er om jeg går en veldig lang fjelltur og er særdeles aktiv, type 15-20000 steg daglig, da kan jeg legge på et par hundre kalorier. 

Ergo, om du spiser forbrente kalorier så vil du jo i utgangspunktet overgå underskuddet. Da blir det mer vedlikehold av vekt. 

Anonymkode: 2b037...19d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du går jo ikke i kaloriunderskudd om du spiser de kaloriene du har forbrent? Dette er jo ren matematikk? Nei, jeg spiser ikke forbrente kalorier. Du skal heller ikke stole så mye på klokken din, det kan være store feilmarginer. Skal jeg spise 1500 kalorier daglig så ligger jeg på det uansett hvor mye jeg forbrenner. Unntaket er om jeg går en veldig lang fjelltur og er særdeles aktiv, type 15-20000 steg daglig, da kan jeg legge på et par hundre kalorier. 

Ergo, om du spiser forbrente kalorier så vil du jo i utgangspunktet overgå underskuddet. Da blir det mer vedlikehold av vekt. 

Vil tro disse 1450 kcal er det hun må holde seg på for å gå ned 500-1000 gr i uka. Når klokken hennes synkroniserer til appen så kan hun spise mer om hun f.eks. har trent i 1 time. Legger man inn trening i Lifesum-appen kan man spise mer ettersom det er ekstra forbrenning. 

Anonymkode: 7dbdb...268

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør det samme. 10000 skritt og teller kalorier. Spiser halvparten av de aktivitetskaloriene jeg får fordi den umulig kan telle helt riktig og heller vil være på riktig av side.

Anonymkode: 46484...cfb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Aldri 

Anonymkode: 6f239...1fe

Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spiser ikke mer en 1450 kalorier, og da er jeg i underskudd med ca 500 kalorier. Basal forbrenningen ligger rundt det jeg spiser sånn ca. Så når jeg er i såpass bevegelse at jeg i tillegg har forbrent 400 kalorier så skal jeg vel i teorien kunne spise det opp, men samtidig være 500 kalorier i underskudd. For hvis ikke får jeg i meg alt for lite, det er det jeg er redd for. 
Men du har nok rett i at klokka mi antageligvis overdriver antall kalorier. 

Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør det samme. 10000 skritt og teller kalorier. Spiser halvparten av de aktivitetskaloriene jeg får fordi den umulig kan telle helt riktig og heller vil være på riktig av side.

Anonymkode: 46484...cfb

Ok. Ja det er nok lurt. For det jeg har vært litt redd for er om jeg får i meg alt for lite kalorier når jeg spiser kun det jeg forbrenner uten aktivitet. og da i tillegg ha enda et underskudd fordi jeg har vært aktiv. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vil tro disse 1450 kcal er det hun må holde seg på for å gå ned 500-1000 gr i uka. Når klokken hennes synkroniserer til appen så kan hun spise mer om hun f.eks. har trent i 1 time. Legger man inn trening i Lifesum-appen kan man spise mer ettersom det er ekstra forbrenning. 

Ja stemmer. Det er det jeg mener. Om jeg bør spise i alle fall halvparten av trenings kaloriene. For å være sikker på at man ikke overdriver. 

Jeg har slanket meg for noen år siden, men da hold jeg meg på 1300 kalorier. Da mistet jeg mensen. Så det var ikke smart, men det tok meg litt tid før jeg skjønte sammenhengen. Med andre ord altfor lite kalorier. 

Så derfor vil jeg være sikker på at jeg ikke ligger for lavt nå heller. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Hmmmmmm skrev:

Ja stemmer. Det er det jeg mener. Om jeg bør spise i alle fall halvparten av trenings kaloriene. For å være sikker på at man ikke overdriver. 

Jeg har slanket meg for noen år siden, men da hold jeg meg på 1300 kalorier. Da mistet jeg mensen. Så det var ikke smart, men det tok meg litt tid før jeg skjønte sammenhengen. Med andre ord altfor lite kalorier. 

Så derfor vil jeg være sikker på at jeg ikke ligger for lavt nå heller. 

Jeg skal også ligge på det du har om jeg skal gå ned 500 gr i uka. Jeg ga opp, men det er en annen sak... Kanskje det var det jeg gjorde feil spiste de "trente" kcal også. 

Ville kanskje prøvd en mellomting. Spist halvparten som noen sier, så er man på trygg grunn.

AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, Hmmmmmm skrev:

Jeg spiser ikke mer en 1450 kalorier, og da er jeg i underskudd med ca 500 kalorier. Basal forbrenningen ligger rundt det jeg spiser sånn ca. Så når jeg er i såpass bevegelse at jeg i tillegg har forbrent 400 kalorier så skal jeg vel i teorien kunne spise det opp, men samtidig være 500 kalorier i underskudd. For hvis ikke får jeg i meg alt for lite, det er det jeg er redd for. 
Men du har nok rett i at klokka mi antageligvis overdriver antall kalorier. 

Ja, du skal aldri stole 100% på klokka. Den kan gi en pekepinn, men noen ganger kan det være helt feil også. Om du har lagt inn riktige mål osv så kan den sikkert vise sånn ca. hvordan ting ligger an, men igjen, sannsynligheten for at det er riktig er ganske liten. :P 

• Liker 1
Skrevet

Jeg opplever fitbit som veldig troverdig når det gjelder antall kalorier forbrent - hva er grunnen til at dere tenker klokken overdriver og hvor mye? Jeg har en feilmargin på cirka 200-500 kcal, men ellers virker den solid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...