Gå til innhold

Hvilken solkrem bruker dere til ansikt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker Cliniderm light and mattifying med faktor 50. Jeg blir fortsatt blank av den, selvom jeg ikke har oljete hud. Den føles helt grei på, ikke spesielt klissete. Den er altså ikke helt håpløs, men kanskje det finnes noe enda bedre😊

Anonymkode: aa6e3...761

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dermalogica skin recovery spf50. Sitter godt, kan fint brukes som dagkrem under sminke. 

Kiehls ultra light daily defense 50spf. Litt tykk, men trekker godt inn, og fungerer også fint om jeg ønsker å bruke litt sminke over. 

Oppsummert synes jeg første trekker best inn, og fungerer best med sminke. Mens sistnevnte gir bedre beskyttelse over tid. 

Anonymkode: ffcbf...489

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dermalogica skin recovery spf50. Sitter godt, kan fint brukes som dagkrem under sminke. 

Kiehls ultra light daily defense 50spf. Litt tykk, men trekker godt inn, og fungerer også fint om jeg ønsker å bruke litt sminke over. 

Oppsummert synes jeg første trekker best inn, og fungerer best med sminke. Mens sistnevnte gir bedre beskyttelse over tid. 

Takk for tips! Skal sjekke ut dermalogica. Har du prøvd cliniderm sin også, til sammenligning? 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for tips! Skal sjekke ut dermalogica. Har du prøvd cliniderm sin også, til sammenligning? 

Nei. Dette er de eneste to jeg vil anbefale, av de jeg har prøvd. Mener å huske det var en annen tråd her får kort tid siden med andre merker som ble anbefalt. 

Dermalogica sin er forøvrig i age-perfect serien, altså for mer moden hud. Jeg er 37, men blir fortsatt blank i t-sonen, den fungerer likevel fint. 

AnonymBruker
Skrevet

Bruker Dermalogica skin recovery spf50  

La Roche-Posay anthelios 50+

Anonymkode: 2e0a4...640

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker Cliniderm light and mattifying med faktor 50. Jeg blir fortsatt blank av den, selvom jeg ikke har oljete hud. Den føles helt grei på, ikke spesielt klissete. Den er altså ikke helt håpløs, men kanskje det finnes noe enda bedre😊

Kan den du bruker benyttes isteden for dagkrem, eller blir huden tøer da?

Og hvordan er den i forhold til om den er klissete og klebrig? Jeg bruker pudderfoundation som jeg stryker med pute over ansikte.

Anonymkode: bd245...363

AnonymBruker
Skrevet

Bruker CeraVe sin dagkrem med spf 25, brukt den mens jeg har solet meg nå i to dager på terassen. Brukt Spf 50 i kinnene for at pigmenflekkene mine ikke skal bli mer synlige, den er fra Cliniderm og er litt klissete.  Blir ikke brun om jeg bruker spf 50 i hele ansiktet.  Ser best ut om jeg er litt brun på denne årstiden, det gjør alle. 

Anonymkode: 146cd...133

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har erfaringer med solkrem til ansikt på spray? Det påstås at de kan brukes til å freshe opp solbeskyttelsen i løpet av dagen, men jeg er avhengig av noe som kan brukes over foundation. Bruker en faktor 50 som dagkrem, den samme som TS bruker. Syns forøvrig at den virkelig ikke er mattifying, men får i det minste ikke kviser av den.

Anonymkode: 3f73d...ae8

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan den du bruker benyttes isteden for dagkrem, eller blir huden tøer da?

Og hvordan er den i forhold til om den er klissete og klebrig? Jeg bruker pudderfoundation som jeg stryker med pute over ansikte.

Jeg bruker også pudder til vanlig, og synes ikke at solkremen gjør seg under sminke dessverre. Blir fort blank og må pudre ofte. 

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker også pudder til vanlig, og synes ikke at solkremen gjør seg under sminke dessverre. Blir fort blank og må pudre ofte. 

Jeg blir aldri blank, har tørr hud, så tenker mer på om jeg får lagt pudderet på eller om det klebrer seg og blir skjoldete. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...