Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpt to stk Metod veggskap som er 37 cm dype, 80 cm brede og 100 cm høye. Planen var å bruke disse som en skjenk med ben som heter Capita, også fra Ikea. De er 16 cm høye.

Har montert nå, men det bikker framover når man åpner dørene. Må vel festes i vegg, men pga en kontakt får jeg de ikke helt inntil veggen. Må i såfall skjære ut hull i selve stammen nederst. Bakplata kan man jo fint skjære ut hull i, men i selve stammen? Ser for meg at det blir ustødig? Noen tips?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du ujevnt underlag, må du selvsagt justere for det. Bruk noe mellom skapstammene og bena, som kompenserer for ujevnhetene.

Anonymkode: 2b998...839

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp veggheng til overskap, og heng de over stikkontakt. Ser mye penere ut også. 

Anonymkode: 331da...e16

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du ujevnt underlag, må du selvsagt justere for det. Bruk noe mellom skapstammene og bena, som kompenserer for ujevnhetene.

Anonymkode: 2b998...839

Du tror det er derfor de bikker fremover? Trodde kanskje dørene bare var for tunge jeg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kjøp veggheng til overskap, og heng de over stikkontakt. Ser mye penere ut også. 

Vi vil ikke henge de opp :)

AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, Leia17 skrev:

Vi vil ikke henge de opp :)

Da ville jeg faktisk saget litt i stammen, og festet til vegg. Er ikke store hakket som skal til for å slippe at en stikkontakt er i veien. 

AnonymBruker
Skrevet

Sier som over her, gjør hull i stammen til kontakten og fest skapene til veggen.

Anonymkode: 689d2...3b2

Skrevet

Endte opp med å bruke vinkeljern mellom skap og vegg, ikke så mange cm at det synes. Ville ikke ødelegge skapene da vi skal bo her maks 1 år til og ta de med videre. Takk for hjelpen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...