Gå til innhold

16 døde i Norge i går, samme dag som barnehagene åpnet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Helt utrolig.

Det er ikke noe nytt at det tar lengre tid før de rapporterer døde i løpet av en helg. Det er veldig vanlig. Og det stemmer ikke at de ikke oppdaterte at det var 18 nye døde. Linkene finnes lengre nede på både vg, nrk og tv2, om du bare gidder å lese.

At det betyr at det døde, la oss si fra fredag ettermiddag til mandag morgen, 2 og et halvt døgn, 9 stk per dag er fortsatt ikke det høyeste tallet pr døgn hittil.

Anonymkode: a892c...dab

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva var alderen på de som døde? Er dette igjen mange eldre som dør også skal man lage hysteri ut av det?

Gamle mennesker dør. De har alltid gjort det, og vil alltid gjøre det. Livet har en slutt. Alle vil dø en dag. Om man er heldig nok til å leve til man blir 80 så er det ikke noe å klage over når døden inntreffer.

Anonymkode: d9b19...fbc

AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, Krantz95 skrev:

Helt enig! Og det året influensaen var sterk døde det ca 1400. Det er ca 117 hver måned om man fordeler de over et helt år.

Så alt under 117 døde av corona hver eneste måned i et helt år er ikke noe problem.

Coronakrisen er ikke en krise.

Hva i all verden er det for en slags «logikk»? :ler: 

Anonymkode: a34b0...b58

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg har tydeligvis overvurdert norske folkets evne til kritisk tenking. Kanskje tenking i det hele tatt.

Javel, bare glem det og kjør videre.

Anonymkode: 34f9d...dce

Tror ikke du helt vet hva kritisk tenkning er. 

Anonymkode: ebc29...c17

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Krantz95 said:

Helt enig! Og det året influensaen var sterk døde det ca 1400. Det er ca 117 hver måned om man fordeler de over et helt år.

Så alt under 117 døde av corona hver eneste måned i et helt år er ikke noe problem.

Coronakrisen er ikke en krise.

Du burde være politiker. Jeg vil anbefale kystpartiet eller MDG for det virker som om du hadde passet rett inn der. 

Anonymkode: ebc29...c17

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke at flere i denne tråden tror at TS tror dette.. TS tror ikke det. Tydeligvis er TS sin tankerekke for abstrakt for enkelte her. 

Anonymkode: 66ad8...f2b

Hvis det er noe jeg har lært meg på KG, så er det at her nytter det ikke å skrive ting mellom linjene. Alt må ut med teskje. Hvis ikke blir man grovt misforstått på de rareste ting. Folk ser også ut til å ha som utgangspunkt at andre er dumme. Dvs, de leser hva andre skriver, og legger til grunn den dummest mulige tolkningen. 

Anonymkode: 43774...842

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er noe jeg har lært meg på KG, så er det at her nytter det ikke å skrive ting mellom linjene. Alt må ut med teskje. Hvis ikke blir man grovt misforstått på de rareste ting. Folk ser også ut til å ha som utgangspunkt at andre er dumme. Dvs, de leser hva andre skriver, og legger til grunn den dummest mulige tolkningen. 

Nei, skriving mellom linjene er en funksjon som mangler i teksteditoren på KG....
Seriøst, å lese mellom linjene i noe en vilt fremmed person skriver er faktisk ikke enkelt. Man bør kjenne vedkommendes bakgrunn og tenkemåte først. Folk har de merkeligste oppfatninger, og mange lufter disse på diverse nettfora.
Hva er galt med å uttrykke seg klart slik at andre skjønner hva man mener? 

Anonymkode: 2203e...902

• Liker 4
Skrevet

Hva har åpningen av barnehagene med disse 16 dødsfallene å gjøre? Folk døde ikke i går fordi bhg åpnet.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Er det barnehagenes feil at det var 16 stk som døde i går?

Anonymkode: 60b27...3fe

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, skriving mellom linjene er en funksjon som mangler i teksteditoren på KG....
Seriøst, å lese mellom linjene i noe en vilt fremmed person skriver er faktisk ikke enkelt. Man bør kjenne vedkommendes bakgrunn og tenkemåte først. Folk har de merkeligste oppfatninger, og mange lufter disse på diverse nettfora.
Hva er galt med å uttrykke seg klart slik at andre skjønner hva man mener? 

Anonymkode: 2203e...902

Nå finnes det grader av å lese mellom linjene også da. Skremmende mange i denne tråden tror at TS mener at 16 personer døde av korona i går fordi barnehagene åpnet. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Stemmer nok dette. Her bommet jeg virkelig. :) Men den er grei, den typen mennesker er ikke akkurat dem jeg ønsket å ha meninger fra uansett. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, Honey Dew skrev:

Hva har åpningen av barnehagene med disse 16 dødsfallene å gjøre? Folk døde ikke i går fordi bhg åpnet.

Jeg tror poenget er, at det er ironisk at akkurat den dagen Norge hadde det høyeste coronadødsfall på en dag til nå, er den dagen regjeringen begynner å åpne opp samfunnet. Egentlig virker det jo logisk å stramme mere inn når dødsfallene stiger, men Norge åpnet.

Anonymkode: bf7ac...bcd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

16 stk er jo ikke spesielt mange. Selvsagt trist for de 16 og for deres familier, men det er likevel ikke sjokkerende tall og absolutt ikke tall vi burde stenge samfunnet for. 

Anonymkode: 5ba7c...fbd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

16 stk er jo ikke spesielt mange. Selvsagt trist for de 16 og for deres familier, men det er likevel ikke sjokkerende tall og absolutt ikke tall vi burde stenge samfunnet for. 

Anonymkode: 5ba7c...fbd

Ikke særlig mange i internasjonal sammenheng. Men vel det høyeste dagstallet for Norge til nå. Det er faktisk interessant at ingen medier gjorde et poeng utav det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Media begynner nok å innse at de norske tallene er så lave at de aldri hadde blitt nevnt om det var andre årsaker enn corona. Det er grenser for hvor lenge en håndfull døde pr dag er en nyhetssak.

Anonymkode: 5d703...16b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

I går, den 20. april, døde 16 personer av koronavirus i Norge. Dette var selvfølgelig veldig dårlig timing da barnehagene åpnet akkurat samme dag igjen. Jeg lurer på om det var tilfeldig at ingen av avisene skrev eller skriver noe om at 16 personer døde av koronavirus i Norge i går?

Tallene finner man på worldometers.

Det er jo ikke sånn at folk dør dagen de får viruset 😅 så dette er ho folk som har blitt smittet for 1-5 uker siden

Anonymkode: 44b70...220

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke særlig mange i internasjonal sammenheng. Men vel det høyeste dagstallet for Norge til nå. Det er faktisk interessant at ingen medier gjorde et poeng utav det. 

Nei, det er ikke det høyeste dagstallet. Tallet består av dødsfall fra 2 og et halvt døgn og er kun et sammendrag av dødsfall over en hel helg.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke det høyeste dagstallet. Tallet består av dødsfall fra 2 og et halvt døgn og er kun et sammendrag av dødsfall over en hel helg.

Javel? Men har det til nå vært rapportert om høyere dødsfall i løpet av en helg?

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Javel? Men har det til nå vært rapportert om høyere dødsfall i løpet av en helg?

18 stk på 2 og et halvt døgn er max 7 stk pr døgn. 

Må dere slutte med å gjøre dette til noe det ikke er.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

1 død i går. Se TS, det hjalp at barnehagene åpnet 😛 

Anonymkode: 5d703...16b

• Opprett ny...