AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #1 Skrevet 21. april 2020 Hei! Har hatt en liten pause fra ebay, men nå handlet jeg et mobildeksel til min datter, på ebay, bestilt fra England. Det kostet 8 pund inkl porto. Totalen ble likevel 10 pund, pga en spesiell VAT på 2 pund som ble lagt til. Da jeg klikket for å se hva denne avgiften nvar, sto det at det gjaldt norsk moms. (Det var jo allerede moms på varen, ikke momsfritak av noe slag, så da betaler jeg dobbel moms?). Når jeg går inn på nettsidene til tollvesenet, står det bare at 350-kr-grensen fra tidligere blir videreført i en mellomfase. Men dette jeg opplevde nå, tyder jo på at det har blitt endringer likevel. Andre som har oppdaget dette, er det kun hos ebay dette blir lagt til, eller også hos wish og andre nettbutikker? Anonymkode: 070c1...6c5 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #2 Skrevet 21. april 2020 Hva mener du med at det allerede var moms på varen og dobbel MVA? Iht. nytt regelverk fra 1. april krever Ebay inn og rapporterer MVA til Norge slik at varen ikke blir stoppet i tollen, så du slipper da dyre deklarasjonsgebyr hos Posten eller annen speditør. Anonymkode: a4e0c...f8f 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #3 Skrevet 21. april 2020 Ebay betaler norsk moms slik at du slipper gebyr. For de nettbutikkene som ikke krever inn norsk moms gjelder 350 kr grensen i en overgangsperiode. Anonymkode: ce92c...fa6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå