Gå til innhold

Planken for helsen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det bare meg som merker stor forkjell av å ta planken jevnlig?

Hvis jeg trener planken en liten stund merker jeg 90% mindre smerter i rygg, skuldre osv. Generelt bedre i hele kroppen.

Jeg har nemlig testet dette selv. 

Jeg trener alltid kondisjon, turer og løping. Men når jeg kutter ut planken så får jeg lettere smerter under kondisjon trening og generelt i hverdagen.

Trener jeg planken vedsiden av min vanlig kondisjon trening får jeg dette:

- Bedre utbytte i treningen

- Mer energi i hverdagen

- Mindre smerter

- Bedre holdning

Flere som er positiv til planken? 

Jeg får også litt mer synlig magemuskler, som er bonus.

Anonymkode: 00d02...aee

AnonymBruker
Skrevet

Planken er en av mange øvelser som styrker kjernemuskulaturen. Som må være sterk for å unngå smerter og feilbelastning. Så, velkommen etter

Anonymkode: 594e7...f84

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Planken er en av mange øvelser som styrker kjernemuskulaturen. Som må være sterk for å unngå smerter og feilbelastning. Så, velkommen etter

Anonymkode: 594e7...f84

Har hørt at planken er bortkastet trening fordi man ikke trenger å være god på å stå i en slik stilling som man ikke vanligvis gjør i hverdagen.

Men jeg får gode resultater av den øvelsen, bedre enn andre øvelser. Derfor lurer jeg på om andre også er positiv til planke øvelsen.

Ts

Anonymkode: 00d02...aee

AnonymBruker
Skrevet

Hvor ofte og lenge gjør du øvelsen? 

Anonymkode: 27a21...c22

AnonymBruker
Skrevet

Jepp! Tar jeg ikke planken regelmessig så får jeg lett vondt i ryggen av å stå lenge om gangen eller av å ligge på magen. Plankeøvelser og litt tøying av hoftene har gjort underverker for meg. 

Gjør planken (varierer den litt) ca. annenhver dag 3 x 1 minutt og dette har jeg gjort i ca. 3 år 

Anonymkode: 44f83...893

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp! Tar jeg ikke planken regelmessig så får jeg lett vondt i ryggen av å stå lenge om gangen eller av å ligge på magen. Plankeøvelser og litt tøying av hoftene har gjort underverker for meg. 

Gjør planken (varierer den litt) ca. annenhver dag 3 x 1 minutt og dette har jeg gjort i ca. 3 år 

Anonymkode: 44f83...893

Jeg er rett ut dum når det kommer til trening osv. 

Så jeg spør 😂 Forbrenner det magefett og strammer opp mage også? Eller er det "bare" styrke av kjernemuskulaturen ? 

Kan man forvente å se forskjell i tillegg til å kjenne forskjell? 

Anonymkode: 27a21...c22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...