Gå til innhold

Hva ser du frem til i hagen din i år ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

🌳🌻🌹

Jeg har plantet noe lignende dette i år...Vi har en del stein som gjerde, og har prøvd før, men ikke klart det. 

eac82f9276d263945332570d44870e1f.jpg

Og gleder meg til det japanske kirsebærtreet blomstrer. Måtte flytte på det...

Vi har noe lignende dette;

b6d00f2caef885e328c85c96b2bdbe2b.jpg

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

At det blir mye frukt og bær.   Da blir det nemlig mye ferdigprodukter på meg når Nabodama har plukka reint.     :nigo:

• Liker 3
Skrevet

Kjøpte stemor til ene siden av huset til hagekasser, det ble fint!

stemor-355-lite.jpg

• Liker 1
Skrevet

Gleder meg til masse! Snart blomstrer alpinaklematisen, og da får jeg masse humlebesøk :ninuskapus:

Gleder meg til rhododendronene blomstrer og rosene, og håper de rosa klematisene jeg plantet sammen med roser vil vokse mer enn i fjor. 

• Liker 2
Skrevet
22 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Jordbær:strix:

Det har jeg ikke. Men mye annet godt som den Damen får ta alt av mot at jeg får litt godsaker tilbake....

...og, jaaadaaa...misforstå alt dere orker...   😛   ((tøvefanter, ass!!))

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
5 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Det har jeg ikke. Men mye annet godt som den Damen får ta alt av mot at jeg får litt godsaker tilbake....

...og, jaaadaaa...misforstå alt dere orker...   😛   ((tøvefanter, ass!!))

Misforstå :klo: Var det ikke syltetøy, saft og lignende du mente da? 😉

Skrevet
2 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Misforstå :klo: Var det ikke syltetøy, saft og lignende du mente da? 😉

Jo...!    :opplyser:

Skrevet
11 minutter siden, Frøkensina skrev:

alpinaklematisen

De er nydelige. Men jeg får den ikke til. Den vokser men spirer ikke, trives liksom ikke. Blir bare som en tynn trå med noen blader på... Kan det være jorden som ikke er bra nok? Den står inntil et tre å klatrer på treet, er jorden der ikke næringsfull nok? Mulig det er bedre å legge den i potte med egen jord som tåler frost?

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, GjestSiden2006 skrev:

De er nydelige. Men jeg får den ikke til. Den vokser men spirer ikke, trives liksom ikke. Blir bare som en tynn trå med noen blader på... Kan det være jorden som ikke er bra nok? Den står inntil et tre å klatrer på treet, er jorden der ikke næringsfull nok? Mulig det er bedre å legge den i potte med egen jord som tåler frost?

Jeg har min på balkong/veranda i en stor kasse. Den stortrives! Selv om det ikke er SÅ bra jord der lenger. Men et år lagde jeg avleggere av den og plantet på hytta, de ble det ikke noe av. Bare noen sånne tynne fjoner. Pga enda magrere jord og tørrere tenker jeg :vetikke:

Ja om du får til å ha en stor potte der, eller kanskje i pallekarmer? 

• Liker 1
Skrevet

Inntil et tre er nok jorda ekstra tørr og «opptatt» med treets røtter tenker jeg. Men min «plan» i hodet i allefall er å bruke pallekarmer på den måten slik at det blir mer jord og at en klematis kan vokse ut røttene lenger i jorda da etter at den har fått en god start. Ellers virker det som alpinaen krever mye mindre enn de vanlige klematisene :jepp: 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Som vanlig gleder jeg meg til blomstrende hortensia, urtehage, reddiker, sukkererter, epler, med mer. Koser meg med luking og planting.

Men så kommer Juli, regnvær, og kjempe-brunsnegler, som jeg faktisk tror kan fly. I fjor fant jeg to i en hengeurne. 

Anonymkode: fae70...d82

• Liker 5
Skrevet

Jeg fant en grønn og fin Rhododendron ved turstien i skogholtet her for en måned tilbake, sikkert en nabo som har kastet den som hageavfall. Tok den med hjem og den er like grønn og fin. Ser frem til at den kommer seg. Kanskje blomstrer også. 

Påskeliljene har nettopp blomstret her, de åpnet seg forrige uke. Håper tulipanene rundt kommer opp mer. De er bare knappe 5 cm over bakken ennå... Ikke mye...

• Liker 1
Skrevet

Er litt spent på om noen av rosene kommer i det hele tatt! To som jeg plantet i fjor, og en som jeg flyttet i fjor. Klatrerose som jeg har på vestveggen har fått beskjæring og håper den får like mye blomster i år som sist sommer.

Tulipanene som jeg trodde var døde, kommer opp i masse ugress. Det var ett bed som jeg ga litt opp for ett par år siden. Så håper jeg på masse pioner i år!

Og at det ikke blir så mye plommer som sist år. Greinene knakk som bare det, og trærne burde ha vært klippet godt ned. Men det fikk vi ikke gjort. Gamle trær, som knapt nok har fått noen kjærlig hånd på flere år. 

• Liker 1
Skrevet

Blir stadig overrasket over at noen folk fortsatt kan ha tulipaner :fnise:  Rådyrene sluker de i seg både i byen og på landet sammen med krokusene, og i år fant jeg ut at de liker våriris også dessverre.  Heldigvis spiser de aldri påskeliljer eller allium så har plantet mye av begge. Håper kjempealliumene jeg plantet i fjor kommer opp, det blir gøy å se de med de mindre purple sensation rundt.

Skrevet
4 minutter siden, Frøkensina skrev:

Blir stadig overrasket over at noen folk fortsatt kan ha tulipaner :fnise:  Rådyrene sluker de i seg både i byen og på landet sammen med krokusene, og i år fant jeg ut at de liker våriris også dessverre.  Heldigvis spiser de aldri påskeliljer eller allium så har plantet mye av begge. Håper kjempealliumene jeg plantet i fjor kommer opp, det blir gøy å se de med de mindre purple sensation rundt.

Om jeg har riktig flaks, så kan jeg se de en dag. Har mye rådyr her, men krokusen pleier de å la stå. Stemorsblomster derimot er de flinke til å klippe ned, men de kommer seg jo så fint etterpå. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Thildamor skrev:

Om jeg har riktig flaks, så kan jeg se de en dag. Har mye rådyr her, men krokusen pleier de å la stå. Stemorsblomster derimot er de flinke til å klippe ned, men de kommer seg jo så fint etterpå. 

Får håpe de kommer opp 🌷 Så rart, men de er jo uberegnelige. Tror faktisk ikke de spiser gule krokus, men savner å se blomstene på de lilla og hvite etter besteforeldrene mine i tillegg til de jeg har plantet selv.

Jeg må stadig ha på blodmel rundt det jeg ikke vil de skal spise opp. Merkelig med roser, noen rører de ikke og andre er tydeligvis favorittkost. Gledet meg stort til den første store blomstringen til en ny albarose,  men rådyrene spiste opp alle knoppene før jeg rakk å se de :dry: Siden den er engangsblomstrende ble det ikke mer på den i fjor 😅

AnonymBruker
Skrevet

Gleder meg til det er fritt for snø i hagen..... Ligger fremdeles en god meter snø der 😂 

Anonymkode: 34c0d...b27

• Liker 6
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gleder meg til det er fritt for snø i hagen..... Ligger fremdeles en god meter snø der 😂 

Anonymkode: 34c0d...b27

Johoo.. jeg har bare 60-80 cm og barmark inne ved husveggen og der så jeg antydning til liv! 
Uansett  ser det ut til at smeltinga har tatt fart, tipper at det meste er bart her om en uke. 😃

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gleder meg til å legge elvesten i beddet i år, er så drittlei luking. Må bare finne yt hvilken farge vi skal ha. Syntes egentlig hvit er finest, men er redd det blir mye grønske og at løv og slikt blir veldig synlig... hva tror dere? 

1F3B8D7B-B9BB-4401-8B62-2FEC7C71CF78.jpeg

283F186B-8365-4B7E-989B-46F690F16197.jpeg

Anonymkode: c649b...cb1

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...