AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #1 Skrevet 21. april 2020 Har en gutt på 14 måneder, som rakk å gå i barnehagen 1 måned før det stengte. Det gikk helt fint den måneden han var der, etter en uke med tilvenning. I går hadde han ikke hatt det noe bra i barnehagen. De fikk han ikke til å sove i det hele tatt, så han sloknet jo tvert da jeg hentet 15:30. Vanligvis sover han en 2,5 timers lur. Han hadde begynt å gråte 30 minutter etter at vi dro, og holdt det gående med jevne mellomrom hele dagen. Jeg har hjemmekontor, så prøver jo å gi han korte dager. Leverte 10, får ikke lov av barnehagen å levere senere. På grunn av korona kan jeg jo heller ikke være der på innkjøring. Ikke får jeg fri til innkjøring heller, det fikk jeg jo for 2 måneder siden... Han har sover gjennom hele natten fra han var 8 måneder. Men i natt gikk alt skeis. Han gråt og gråt, og sovnet til slutt liggende oppå meg. I dag hylgråt han, og klamret seg til meg da vi kom i barnehagen. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Det gjør så ufattelig vondt i mammahjertet mitt. Anonymkode: 94345...2c7
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #2 Skrevet 21. april 2020 Det blir som en ny tilvenning, så det blir veldig dumt for de små nå som det er corona i tillegg. Nå er vårt barn eldre, men vi har akkurat byttet barnehage og han rakk bare gå der 4 dager før alt stengte. Her fikk mannen min være der litt med han til han var trygg på at pappa kunne gå. I dag gikk det mye bedre. Gå i dialog med barnehagen og forhør deg om hvordan dere kan løse dette best mulig sammen. Anonymkode: 9e6d5...aec 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #3 Skrevet 21. april 2020 Vår er 19 mnd og hadd gått siden august, men det er som en ny tilvenning her også. Merket på hele gutten at han var ukomfortabel med situasjonen og gråt sårt når jeg ga han fra meg. Anonymkode: b5dd9...da4 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #4 Skrevet 21. april 2020 Min gutt ble flyttet i en annen barnehage i disse koronatider pga hans lille barnehage ble stengt og slått sammen med en søster barnehage. Han slet veldig med overgangen. Gråt mye og ville ikke i barnehagen. Han er snart 3 år. Mammahjertet mitt knustes, men jeg måtte på jobb. Jobber på sykehus. Jeg fikk heller ikke være der litt til han ble trygg, pga smittevern. Ble levert i gangen. Lengre fikk jeg ikke gå. Spent nå som gamle barnehagen hans åpner igjen og hvordan overgangen blir igjen til gamle barnehagen. Jeg håper det går bra. Det er trist når barna ikke får tiden tiden sammen med foreldrene for å bli trygg. Her må vi levere i uteområdet, ferdig påkledd. Blir heller ikke mulighet å bli særlig lenge siden åpningstidene er redusert og jeg må forte meg på arbeid. Anonymkode: 54b69...dff
Mango Skrevet 21. april 2020 #5 Skrevet 21. april 2020 Min kar rakk og bare 1 mnd i barnehage. Han var syk før coronaen brøt ut og har derfor vært borte i 2 mnd. I vår barnehage har vi fått kortere dag+ at jeg eller samboer får bli med inn til vi ser at det går greit.
Rosa Sitron Skrevet 21. april 2020 #6 Skrevet 21. april 2020 Våre sliter også litt. Eller slet i går, fikk inntrykk om at det gikk bedre i dag.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #7 Skrevet 21. april 2020 Ville holdt barnet hjemme om jeg hadde hjemmekontor. Hvertfall til man kunne hatt en normal tilvenning. Det blir jo et sjokk for de små kroppene å plutselig være uten foreldrene. Anonymkode: 01673...4d8 2
Gjest WhisperingWind Skrevet 21. april 2020 #8 Skrevet 21. april 2020 (endret) Ville nok heller hatt han så lite som mulig i bhg i starten. Om jeg i det hele tatt hadde hatt han der. Hadde jeg hatt mulighet hadde jeg ventet et par uker. Mulig ting er annerledes etter det og de får mer kapasitet til tilvenning. Det sier seg selv at det kan oppleves traumatisk å bli overlatt til fremmede i et fremmed miljø. For barnet spiller det liten rolle at ting gikk fint etter første tilvenning når oppholdet ble avbrutt så raskt. Hadde vært annerledes om barnet var godt innkjørt og husket personalet og rutiner godt. Men i så ung alder så er det verre når det var for en så kort periode og så langt avbrekk like etterpå. De husker det knapt. Men om du må ha han i bhg ville jeg bare hatt han der i et par timer maks første uken. Rett og slett ny tilvenning med bare noen timer per dag. Min som er 5 er der bare fra 09-14 og han er temmelig sliten ved henting. Mye stimulering og støy etter 5 uker med rolige dager med lange morgener og lange, rolige turer ute med mamma og pappa. Endret 21. april 2020 av WhisperingWind
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå