AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #1 Skrevet 21. april 2020 Jeg har uheldigvis bodd mye i nærheten av hus som skal rehabiliteres,byggeplasser o.l. Jeg tror oppussingsarbeid forfølger meg,for jeg flytter inn et sted og det virker stille og rolig når jeg er på visning,eller så finner kommunen ut at de skal rive to skoler rett over gaten uken etter at jeg har flyttet inn og så bruke de neste 3 årene på å bygge nytt. Har merket meg at tidlig om morgenen,altså fra kl 06-09, er det et øredøvende bråk med vinkelslipere,sirkelsag,kappsag og andre maskiner,men fra ca kl 09 blir det stille en times tid eller mye roligere resten av dagen.Selvfølgelig er det byggeplasser der det er et helvetes spetakkel hele dagen,men det er ikke så vanlig synes jeg. Jeg har tenkt at de kanskje har frokostpause i 09 tiden,men hvorfor velger de å gjøre det mest bråkete arbeidet tidlig om morgenen når folk sover? Jævlig irriterende for noen som er selvstendig næringsdrivende med hjemmekontor 365 dager i året. Anonymkode: e1519...8fc 4
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #2 Skrevet 21. april 2020 Jaaaa, det lurer jeg også på! De begynner 7 (eller før, noen ganger) men er mye stillere etter noen timer. Hver morgen. Anonymkode: 7990f...613 4
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #3 Skrevet 21. april 2020 De kapper til å gjør klart materiale de skal bruke i løpet av dagen kl 09 er det frokost. Anonymkode: f5e3d...67f 1
Flamme Skrevet 21. april 2020 #4 Skrevet 21. april 2020 Er det ikke bare sånn at dere oppfatter det som mer bråkete tidlig om morgenen enn hva dere gjør utover dagen? Hvis du plages av støy anbefaler jeg å flytte på bygda. Ikke alle er ment for å bo i byen. 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #5 Skrevet 21. april 2020 2 minutter siden, Flamme skrev: Er det ikke bare sånn at dere oppfatter det som mer bråkete tidlig om morgenen enn hva dere gjør utover dagen? Hvis du plages av støy anbefaler jeg å flytte på bygda. Ikke alle er ment for å bo i byen. ikke alle kan bo på bygda.Jeg har bodd i byen i mange år uten å ha vært plaget av bråk,så dette kom etter at jeg begynte å flytte på meg for 15 år siden.Har kommet frem til at det må være forskjell på bydeler rett og slett.Noen bydeler skal utvides og rehabiliteres mens andre står på stedet hvil.Jeg regner med at de fleste reagerer på bråk hvis man blir utsatt for det 5-6 dager i uken året rundt. ts Anonymkode: e1519...8fc
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #6 Skrevet 21. april 2020 20 minutter siden, Flamme skrev: Er det ikke bare sånn at dere oppfatter det som mer bråkete tidlig om morgenen enn hva dere gjør utover dagen? Hvis du plages av støy anbefaler jeg å flytte på bygda. Ikke alle er ment for å bo i byen. Vel, jeg har jobb, leilighet og familie i byen og kunne ikke ville aldri flyttet til en bygd. Her begynner de med noe voldsom hakking/borring eller hva jeg skal kalle det og så noen eksplosjoner. Det skjer kun om morgenen. De skal vel klargjøre noe, da, men kjedelig å våkne en time før du må Anonymkode: 7990f...613
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #7 Skrevet 21. april 2020 35 minutter siden, Flamme skrev: Er det ikke bare sånn at dere oppfatter det som mer bråkete tidlig om morgenen enn hva dere gjør utover dagen? Hvis du plages av støy anbefaler jeg å flytte på bygda. Ikke alle er ment for å bo i byen. Nå er det skikkelig traktorbråk her jeg bor iallfall, så litt bråk kan det være på bygda og. Er ikke alltid like stille selv ute på åkeren 😂 Anonymkode: f3dff...a25 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #8 Skrevet 21. april 2020 Jeg har lagt merke til det samme😂 De starter kl 6:45 med å skru på alle maskiner å kjører heisekran som noen helter. Det hamres og slås, biler tuter og mannfolk som roper. Av en eller annen merkelig grunn er det alltid stille etter kl 11🤷🏼♀️😂 Anonymkode: 61469...22e
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #9 Skrevet 21. april 2020 Vær glad du ikke jobber skift og skal sove på dagtid. Anonymkode: c3139...6c2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #10 Skrevet 21. april 2020 Jeg bor i nyetablert eneboligområde. Flyttet hit et par år etter at byggingen hadde begynt, og belaget meg på at det ville bli bråkete noen år. Og det gjorde det - virkelig. Men de to siste årene har jeg hørt svært lite, da alt rundt oss nå er ferdig bygget. Men i dag... Sov på trampolina med ungene i natt (for første gang), og våknet av et heidundrende spetakkel. Og joda, da har naboen satt i gang med graving og sprenging på tomta si😆 Akkurat i dag liksom, kl syv om morgenen😆 Er ganske stille der nå, så man kan jo krysse fingrene for at de er ferdige med det verste bråket. Anonymkode: 0ffb9...1d8
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #11 Skrevet 21. april 2020 7 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har uheldigvis bodd mye i nærheten av hus som skal rehabiliteres,byggeplasser o.l. Jeg tror oppussingsarbeid forfølger meg,for jeg flytter inn et sted og det virker stille og rolig når jeg er på visning,eller så finner kommunen ut at de skal rive to skoler rett over gaten uken etter at jeg har flyttet inn og så bruke de neste 3 årene på å bygge nytt. Har merket meg at tidlig om morgenen,altså fra kl 06-09, er det et øredøvende bråk med vinkelslipere,sirkelsag,kappsag og andre maskiner,men fra ca kl 09 blir det stille en times tid eller mye roligere resten av dagen.Selvfølgelig er det byggeplasser der det er et helvetes spetakkel hele dagen,men det er ikke så vanlig synes jeg. Jeg har tenkt at de kanskje har frokostpause i 09 tiden,men hvorfor velger de å gjøre det mest bråkete arbeidet tidlig om morgenen når folk sover? Jævlig irriterende for noen som er selvstendig næringsdrivende med hjemmekontor 365 dager i året. Anonymkode: e1519...8fc Er det ikke mulig å sjekke kommunen din sine nettsider etter rehabilitering / nye boligfelt o.l.? Der skal det opplyses om når det skal pusses opp, graves osv. Jeg fikk vite i avisa at en gammel blokk 300 meter unna skal bort, men de er ikke sikker på om det skal bygges nytt, men at man kunne følge med på nettsidene til kommunen om hva det blir til, og når det eventuelt blir noe nytt. Jeg skal iallefall ta ut ferie når de skal rive spetakkelet, og evt. Bore hull i bakken...for det var så jævlig å være på jobb når nabobygget skulle rives delvis og bygges...vi holdt på å klikke i vinkel på jobb, så jeg skjønner deg godt. Anonymkode: c7cf7...f9a 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #12 Skrevet 21. april 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jævlig irriterende for noen som er selvstendig næringsdrivende med hjemmekontor 365 dager i året. Hva jobber du med? Anonymkode: d4e69...4da
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #13 Skrevet 21. april 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva jobber du med? Anonymkode: d4e69...4da Oversetter Anonymkode: e1519...8fc
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #14 Skrevet 21. april 2020 Det er fordi de da gjør de klart det de trenger i løpet av dagen. Anonymkode: a6f41...234
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå