AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #1 Skrevet 21. april 2020 Stillingen gjelder som konsulent innenfor økonomi,HR og virksomhetsforvaltning. Er det noen goder med å være statsansatt sivilt i forsvaret? Hva vil fleksibel arbeidstid si? - Betyr det fleksibelt iforhold til at jeg må være fleksibel når det kommer til arbeidstid eller betyr det at jeg f.eks. kan jobbe inn for å dra tidligere en dag, eller at jeg kan ha mulighet for å ha hjemmekontor noen dager jeg jobber med rapporter og slikt som jeg ikke nødvendigvis trenger å sitte på et kontor jeg uansett kommer til å sitte på stortsett alene? Anonymkode: ce44e...a2f
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #2 Skrevet 21. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Stillingen gjelder som konsulent innenfor økonomi,HR og virksomhetsforvaltning. Er det noen goder med å være statsansatt sivilt i forsvaret? Hva vil fleksibel arbeidstid si? - Betyr det fleksibelt iforhold til at jeg må være fleksibel når det kommer til arbeidstid eller betyr det at jeg f.eks. kan jobbe inn for å dra tidligere en dag, eller at jeg kan ha mulighet for å ha hjemmekontor noen dager jeg jobber med rapporter og slikt som jeg ikke nødvendigvis trenger å sitte på et kontor jeg uansett kommer til å sitte på stortsett alene? Anonymkode: ce44e...a2f Goder? Nja. Gode velferdsordninger, og du får medlemskap gjennom FP og SPK. Fleksibel arbeidstid vil si at du bestemmer selv når du skal jobbe, men innenfor en viss kjernetid. F.eks 10-14. Om du vil jobbe fra 06 - 14 eller 10 - 18 får du bestemme selv. En annen ting. Forsvaret skrives med stor F: Forsvaret. Anonymkode: 7080f...920
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #3 Skrevet 21. april 2020 Forresten. Du får ikke hjemmekontor i Forsvaret. Kanskje unntaksvis ved ekstraordinært behov, men ikke til vanlig. Anonymkode: 7080f...920
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #4 Skrevet 21. april 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forresten. Du får ikke hjemmekontor i Forsvaret. Kanskje unntaksvis ved ekstraordinært behov, men ikke til vanlig. Anonymkode: 7080f...920 Er det noe praktisk grunn for å ikke kunne ha det i perioder? Vi tenker på å få oss barn og tenker da f.eks. på når man nå må tilbake på jobb fra permisjon når babyen er 6-7 måneder (siden fedre minimum skal ha 15 uker nå), så blir det vanskelig å opprettholde amming når man har kjørevei til/fra jobb på 1,5t (3 timer tur/retur) og at det i slike tilfeller kunne vært gunstig å få ha hjemmekontor til f.eks. babyen ihvertfall er blitt 10 måneder. Andre ting er f.eks. hvis man skal jobbe hele dagen på en rapport/søknad og man vet man blir mer distrahert av diverse folk som kommer inn på kontoret å spør om ting eller vil skravle på dagen, så ville det vært mer gunstig å kunne jobbe i fred hjemmefra der man er alene uten forstyrrelser, samt de tre timene som ville gått bort på kjøring t/r kan man da bruke på jobbing. Anonymkode: ce44e...a2f
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #5 Skrevet 21. april 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noe praktisk grunn for å ikke kunne ha det i perioder? Vi tenker på å få oss barn og tenker da f.eks. på når man nå må tilbake på jobb fra permisjon når babyen er 6-7 måneder (siden fedre minimum skal ha 15 uker nå), så blir det vanskelig å opprettholde amming når man har kjørevei til/fra jobb på 1,5t (3 timer tur/retur) og at det i slike tilfeller kunne vært gunstig å få ha hjemmekontor til f.eks. babyen ihvertfall er blitt 10 måneder. Andre ting er f.eks. hvis man skal jobbe hele dagen på en rapport/søknad og man vet man blir mer distrahert av diverse folk som kommer inn på kontoret å spør om ting eller vil skravle på dagen, så ville det vært mer gunstig å kunne jobbe i fred hjemmefra der man er alene uten forstyrrelser, samt de tre timene som ville gått bort på kjøring t/r kan man da bruke på jobbing. Anonymkode: ce44e...a2f Fordi du jobber med gradert informasjon og klassifiserte ansatte, altså har en jobb som kun kan gjøres gjennom arbeidsstedets intranett. Forsvaret er en arbeidsplass som ikke er tilpasset for hjemmekontor og som ikke praktiserer det. Og hvis du er (ny)ansatt så er du bare én svært liten [nærmest ubetydelig] brikke i et stort system, der ingen er uerstattelig. Aka din mening tells ikke, og du må tilpasse deg dem, ikke motsatt. Det høres ikke ut som om at denne jobben er noe for deg. Forventer/ønsker/drømmer du å ha slik ekstraordinær fleksibel arbeidstid, så må du a) finne deg en arbeidsgiver som du vet er villige til å gjøre det, eller b) starte opp for deg selv. Selv om Forsvaret som arbeidssted og arbeidsgiver virker forlokkende og flott, husk at det til syvende og sist faktisk bare er en helt ordinær arbeidsplass for de aller fleste. Anonymkode: 7080f...920 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #6 Skrevet 21. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fordi du jobber med gradert informasjon og klassifiserte ansatte, altså har en jobb som kun kan gjøres gjennom arbeidsstedets intranett. Forsvaret er en arbeidsplass som ikke er tilpasset for hjemmekontor og som ikke praktiserer det. Og hvis du er (ny)ansatt så er du bare én svært liten [nærmest ubetydelig] brikke i et stort system, der ingen er uerstattelig. Aka din mening tells ikke, og du må tilpasse deg dem, ikke motsatt. Det høres ikke ut som om at denne jobben er noe for deg. Forventer/ønsker/drømmer du å ha slik ekstraordinær fleksibel arbeidstid, så må du a) finne deg en arbeidsgiver som du vet er villige til å gjøre det, eller b) starte opp for deg selv. Selv om Forsvaret som arbeidssted og arbeidsgiver virker forlokkende og flott, husk at det til syvende og sist faktisk bare er en helt ordinær arbeidsplass for de aller fleste. Anonymkode: 7080f...920 Det var ingenting annet som virket forlokkende å flott med stillingen annet enn at det er det jeg er utdannet innenfor, samt at det er kortere reisevei enn til alternativene, samt at langsiktig tenkt vil en slik dagjobb passe medre mtp. å stifte familie, enn den jobben jeg har nå offshore hvor jeg er borte i 2 uker og hjemme i 2 uker. Det lar seg dårlig kombinere med lite baby. Anonymkode: ce44e...a2f
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #7 Skrevet 21. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det var ingenting annet som virket forlokkende å flott med stillingen annet enn at det er det jeg er utdannet innenfor, samt at det er kortere reisevei enn til alternativene, samt at langsiktig tenkt vil en slik dagjobb passe medre mtp. å stifte familie, enn den jobben jeg har nå offshore hvor jeg er borte i 2 uker og hjemme i 2 uker. Det lar seg dårlig kombinere med lite baby. Anonymkode: ce44e...a2f Skjønner. Men derifra til et ønske om å jobbe hjemmefra er en lang vei å gå. Du får søke. Slik jeg oppfatter det er du ikke gravid enda, og ønske om barn skal ikke være en grunn til å ikke få jobben. Muligens avdelingen du skal søke på er fleksibel på visse ting, eventuelt kan gi deg diverse permisjoner for å få hjulene dine til å gå rundt på hjemmebane. Vet at arbeidsgiver tillater "ammefri", men tror det er snakk om 1 time noen få ganger i uken over en viss tid. Det ser ikke ut til å hjelpe deg slik du beskriver det. Uten at jeg vet, men kan ikke amming gjøres på andre møter enn at du må møte opp? Anonymkode: 7080f...920
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #8 Skrevet 21. april 2020 Hei, Er økonom og har tidligere jobbet i Forsvaret som controller. Hjemmekontor kan du glemme, av grunner som AB nevnte over her. Ellers betaler ikke Forsvaret for noe særlig kursing i HR/økonomi, bortsett fra de kursene de holder selv.... ellers helt ok arbeidsplass. Vanskelig å "gå i gradene" som sivil. Dvs. hvis du blir ansatt som førstekonsulent, er du det leeeenge og har derfor ikke krav på samme lønnstrinn som seniorkonsulent. Anonymkode: bf696...49c
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #9 Skrevet 21. april 2020 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, Er økonom og har tidligere jobbet i Forsvaret som controller. Hjemmekontor kan du glemme, av grunner som AB nevnte over her. Ellers betaler ikke Forsvaret for noe særlig kursing i HR/økonomi, bortsett fra de kursene de holder selv.... ellers helt ok arbeidsplass. Vanskelig å "gå i gradene" som sivil. Dvs. hvis du blir ansatt som førstekonsulent, er du det leeeenge og har derfor ikke krav på samme lønnstrinn som seniorkonsulent. Anonymkode: bf696...49c Hei. TS her. Er selv utdannet siviløkonom. stillingen står oppført som seniorkonsulent ltr. 65-70. Anonymkode: ce44e...a2f
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #10 Skrevet 21. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei. TS her. Er selv utdannet siviløkonom. stillingen står oppført som seniorkonsulent ltr. 65-70. Anonymkode: ce44e...a2f Det er veldig bra lønn👍🏻 Mange økonomistillinger har ofte under 500.... det er derfor jeg sluttet. ville søkt😄 Anonymkode: bf696...49c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå