AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #1 Skrevet 21. april 2020 Hei! Jeg har søkt meg inn på profesjonsstudiet i psykologi på UiB til høsten. I fjor kom jeg akkurat ikke inn, da snittet mitt var 64,2, og grensen kom akkurat over det. Nå har jeg klart å få 65 poeng, så jeg lurer litt på hva sjansen min for å komme inn er denne gangen. ☺️ Er det noen som har en idé om hvor mye det snittet kan stige? Anonymkode: f1b76...3e9
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #2 Skrevet 21. april 2020 Vanskelig å si, bare hold is i magen helt til den tiden kommer! 😊 Anonymkode: a7adf...601 1
student101 Skrevet 21. april 2020 #3 Skrevet 21. april 2020 Helt umulig å si. Kanskje det blir lavere nå som Tromsø har inntak fra VGS. Kanskje det blir høyere dersom flere begynner å studere pga Corona. Krysser fingrene for deg! 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #4 Skrevet 23. april 2020 Takk for det! ☺️ Får håpe det går. Anonymkode: f1b76...3e9
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #5 Skrevet 23. april 2020 Hvor gammel er du om jeg kan spørre? Har selv søkt profesjonsstudiet på UiB, men tviler på at det kommer til å stå øverst på lista mi. Anonymkode: 7a1d5...30a
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #6 Skrevet 24. april 2020 Det kan være at man trenger 64,9 i år for å komme inn, og dermed at du kommer akkurat inn på studiet. Gratulerer! Anonymkode: 803d7...1c3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #7 Skrevet 25. april 2020 Jeg kom inn på profesjonsstudiet i Bergen for et par år siden, men byttet til UIO etter 1 år av helsemessige årsaker. Opplegget i Bergen passet ikke for meg, og jeg synes det var mye rot med administrasjonen. Synes også det er veldig dumt at de deler inn profesjonskullene i A og B-kull etter 2 år. Dvs. at halvparten av kullet må ta et halvår uten studier, og starter 3.året i januar i stedet for august. Uansett så var det litt tilfeldig at jeg startet i Bergen. Jeg kom egentlig ikke inn etter 1.opptaket. Fikk også vite at de ikke kom til å etterfylle. Likevel kom jeg faktisk inn. Tror jeg lå 0,1 poeng bak poengrensen ca. Husker ikke nøyaktig. Men det jeg kan si er at sinnsykt mange på kullet kom inn ved etterfylling. Det var til og med folk som startet på andre studier ved UIB, men som fikk plass to uker etterpå. Anonymkode: f4c15...de9 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #8 Skrevet 25. april 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg kom inn på profesjonsstudiet i Bergen for et par år siden, men byttet til UIO etter 1 år av helsemessige årsaker. Opplegget i Bergen passet ikke for meg, og jeg synes det var mye rot med administrasjonen. Synes også det er veldig dumt at de deler inn profesjonskullene i A og B-kull etter 2 år. Dvs. at halvparten av kullet må ta et halvår uten studier, og starter 3.året i januar i stedet for august. Uansett så var det litt tilfeldig at jeg startet i Bergen. Jeg kom egentlig ikke inn etter 1.opptaket. Fikk også vite at de ikke kom til å etterfylle. Likevel kom jeg faktisk inn. Tror jeg lå 0,1 poeng bak poengrensen ca. Husker ikke nøyaktig. Men det jeg kan si er at sinnsykt mange på kullet kom inn ved etterfylling. Det var til og med folk som startet på andre studier ved UIB, men som fikk plass to uker etterpå. Anonymkode: f4c15...de9 Fikk du starte fra andre året i UIO? Var det komplisert å bytte? Anonymkode: 5732b...924
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #9 Skrevet 25. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Fikk du starte fra andre året i UIO? Var det komplisert å bytte? Anonymkode: 5732b...924 Jepp . Fikk godkjent alle fag og i tillegg fikk jeg opprykk. Fikk faktisk vite på forhånd at det ikke var mulig, eller at det var lite sannsynlig. Men det gikk veldig greit faktisk. Kanskje jeg bare var heldig. Anonymkode: f4c15...de9
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #10 Skrevet 25. april 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Jepp . Fikk godkjent alle fag og i tillegg fikk jeg opprykk. Fikk faktisk vite på forhånd at det ikke var mulig, eller at det var lite sannsynlig. Men det gikk veldig greit faktisk. Kanskje jeg bare var heldig. Anonymkode: f4c15...de9 Så bra. Håper det fungerer for meg også. 🙂 Anonymkode: 5732b...924
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #11 Skrevet 25. april 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Jepp . Fikk godkjent alle fag og i tillegg fikk jeg opprykk. Fikk faktisk vite på forhånd at det ikke var mulig, eller at det var lite sannsynlig. Men det gikk veldig greit faktisk. Kanskje jeg bare var heldig. Anonymkode: f4c15...de9 Måtte du søke om igjen via Samordna opptak? Anonymkode: 5732b...924
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå