amit Skrevet 21. april 2020 #1 Skrevet 21. april 2020 Siden det første koronarelaterte dødsfallet ble registrert i Danmark 14. mars, har 4.794 dansker mistet livet. Det er omtrent det samme antallet dansker som døde i tilsvarende periode i fjor, fastslår det danske statistikkbyrået Danmarks Statistik. https://www.dagsavisen.no/nyheter/verden/na-apner-danmark-mer-opp-koronaviruset-har-ikke-gitt-flere-dodsfall-enn-normalt-1.1701216 Corona-krisen er skapt av medier og politikere. Politikerne har hypet opp corona-krisen noe voldsomt for å få et påskudd til å innföre politi- og overvåkningsstaten. 5
Krantz95 Skrevet 21. april 2020 #2 Skrevet 21. april 2020 (endret) 4 minutter siden, amit skrev: Siden det første koronarelaterte dødsfallet ble registrert i Danmark 14. mars, har 4.794 dansker mistet livet. Det er omtrent det samme antallet dansker som døde i tilsvarende periode i fjor, fastslår det danske statistikkbyrået Danmarks Statistik. Korrekt. Coronaen påvirker total dødelighet ca likt som influensa. Ser man på grafen over total dødelighet i Europa nå og vinteren 2017/18 var faktisk grafen noe bredere i 17/18 = total dødelighet litt høyere da. https://www.euromomo.eu/index.html Endret 21. april 2020 av Krantz95 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #3 Skrevet 21. april 2020 Hadde danskene tiltak for å forhindre spredning av viruset? Hvis ja, kan det ha hatt innvirkning på antallet syke og døde? Redegjør og drøft. Anonymkode: e08b5...6fd 5
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #4 Skrevet 21. april 2020 6 minutter siden, Krantz95 skrev: Korrekt. Coronaen påvirker total dødelighet ca likt som influensa. Ser man på grafen over total dødelighet i Europa nå og vinteren 2017/18 var faktisk grafen noe bredere i 17/18 = total dødelighet litt høyere da. https://www.euromomo.eu/index.html Coronavirus er ikke ferdig... Anonymkode: b3931...add 3
Krantz95 Skrevet 21. april 2020 #5 Skrevet 21. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Coronavirus er ikke ferdig... Anonymkode: b3931...add Det er riktig, men viruset har nådd toppen i de fleste europeiske landene. Derfor åpnes det nå opp i flere og flere land. 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #6 Skrevet 21. april 2020 1 minutt siden, Krantz95 skrev: Det er riktig, men viruset har nådd toppen i de fleste europeiske landene. Derfor åpnes det nå opp i flere og flere land. Hva mener man med at det har nådd toppen? Så lenge man ikke har oppnådd en immunitet i store deler av befolkningen, så kan man lett havne på en ny topp? Anonymkode: d4085...809 2
Krantz95 Skrevet 21. april 2020 #7 Skrevet 21. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva mener man med at det har nådd toppen? Så lenge man ikke har oppnådd en immunitet i store deler av befolkningen, så kan man lett havne på en ny topp? Anonymkode: d4085...809 Jeg tipper at toppen er der hvor økningen i antall døde begynner å gå nedover. Ser man på Europa under ett er nå dødeligheten på veldig rask vei nedover.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #8 Skrevet 21. april 2020 Det kan komme nye topper, vil sikkert komme småtopper, men nå kommer sommervarmen, og da sliter de aller fleste influensavirus. Coronavirus trives heller ikke godt i varmen. Det er vel hovedgrunnen til at det ikke er mer spredning i svært tettbefolkede land i Sør-Øst-Asia. Varme, og fuktig klima. Anonymkode: c959e...a4b 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #9 Skrevet 21. april 2020 Det er veldig bra. Det viser at tiltakene som er iverksatt har hatt ønsket effekt, og kan i virkning sammenlignes med en vaksine. Anonymkode: 3a1a9...add 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #10 Skrevet 21. april 2020 25 minutter siden, Krantz95 skrev: Jeg tipper at toppen er der hvor økningen i antall døde begynner å gå nedover. Ser man på Europa under ett er nå dødeligheten på veldig rask vei nedover. Sant. De strenge tiltakene i Italia, Spania og Frankrike begynner endelig å ha effekt. Vi får håpe at Storbritannia snart følger etter. Anonymkode: 92e39...34c
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #11 Skrevet 21. april 2020 Men tenk den ufattelig katastrofen vi har sett i Italia. Media har forklart oss at Italia er symbolet på verdens undergang. Eksperter i epidemologi har fryktet 150.000 døde i Norge, og fått viktig sendetid, og blitt tatt seriøst i NRK. Italia nærmer seg nå tall for en sesonginfluensa. Jeg er ingen ekspert, jeg tippet totalt sett maks 500 døde i Norge, tidlig i coronahysteriet. Når corona har mistet nyhetens interesse vil media kjøre på med at KLIMA vil føre til verdens undergang. Og vi nordmenn skal igjen være i forkant av idiotien. Jeg er ingen ekspert her heller, men jeg tror ingen ting på media når det gjelder klima. Synd at vi som tenker klarest er i sterkt mindretall. Flertallet har gjennomsnittlig intelligens, og det er ikke nok, det er demokratiets problem. Anonymkode: 109f7...95e 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #12 Skrevet 21. april 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg er ingen ekspert, jeg tippet totalt sett maks 500 døde i Norge, tidlig i coronahysteriet. Anonymkode: 109f7...95e Man trenger ikke se lenger enn til Sverige for å vite allerede nå at det er et helt feil anslag uten kraftige tiltak. De aller fleste svensker har enda ikke blitt smittet, så mange flere vil dø. Anonymkode: f8643...9ca 1
T-Rex Skrevet 21. april 2020 #13 Skrevet 21. april 2020 Når vi lever med tiltak som nå, vil dødeligheten for mange sykdommer og ulykker gå ned. Det sier seg i grunnen selv, om man tenker etter. Færre vil få influensa, siden vi er så smitteforsiktige, færre vil komme ut for trafikkulykker, siden vi holder oss i ro. Så det er ikke det spor rart. 4
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #14 Skrevet 21. april 2020 3 hours ago, Krantz95 said: Det er riktig, men viruset har nådd toppen i de fleste europeiske landene. Derfor åpnes det nå opp i flere og flere land. Men inde landene slm har hatt mange smitter er det jo en høy overdødelighet nå. I Danmark og Norge som startet tidøig med tiltak, har det jo foreløpig vært få corona dødsfall, og mindre f.eks influensa åga smitteverntiltakene. Då er det ikke så rart at man ikke får noe særlig overdødelighet - foreløpig. I land som har sluppet opp, så ser vi jo masse overdødelighet. Men vi slipper ikke unna denne smitten, så ser ikke poenget med de mest inngripende tiltakene, så lenge vi har kontroll. Anonymkode: 6a416...2eb 1
wintergirl Skrevet 21. april 2020 #15 Skrevet 21. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Men tenk den ufattelig katastrofen vi har sett i Italia. Media har forklart oss at Italia er symbolet på verdens undergang. Eksperter i epidemologi har fryktet 150.000 døde i Norge, og fått viktig sendetid, og blitt tatt seriøst i NRK. Italia nærmer seg nå tall for en sesonginfluensa. Jeg er ingen ekspert, jeg tippet totalt sett maks 500 døde i Norge, tidlig i coronahysteriet. Når corona har mistet nyhetens interesse vil media kjøre på med at KLIMA vil føre til verdens undergang. Og vi nordmenn skal igjen være i forkant av idiotien. Jeg er ingen ekspert her heller, men jeg tror ingen ting på media når det gjelder klima. Synd at vi som tenker klarest er i sterkt mindretall. Flertallet har gjennomsnittlig intelligens, og det er ikke nok, det er demokratiets problem. Anonymkode: 109f7...95e https://www.nrk.no/norge/sterke-reaksjoner-etter-debatten_-nrk-bidrar-til-bekymring-1.14949901 https://www.medier24.no/artikler/nar-blucher-far-passere-uskadd-pa-nrks-debatten/487833 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/mR96OL/ekspert-om-tusener-av-doede-i-norge-det-vil-ikke-skje Er det seriøst enda noen som tror på dommedagstrollet fra NRK? Og nei, hun er ingen ekspert. 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #16 Skrevet 21. april 2020 4 timer siden, amit skrev: Siden det første koronarelaterte dødsfallet ble registrert i Danmark 14. mars, har 4.794 dansker mistet livet. Det er omtrent det samme antallet dansker som døde i tilsvarende periode i fjor, fastslår det danske statistikkbyrået Danmarks Statistik. https://www.dagsavisen.no/nyheter/verden/na-apner-danmark-mer-opp-koronaviruset-har-ikke-gitt-flere-dodsfall-enn-normalt-1.1701216 Corona-krisen er skapt av medier og politikere. Politikerne har hypet opp corona-krisen noe voldsomt for å få et påskudd til å innföre politi- og overvåkningsstaten. Dette er jo fordi Danmark raskt innførte strenge tiltak. VI ser det samme i Norge - nesten normale dødstall. I Sverige derimot er bildet et helt annet - overdødeligheten for tiden svært høy, hvilket er en sterk indikasjon på at du konkluderer feil: Det er ikke krisen som er overdrevet, men tiltakene som virker: https://www.aftenposten.no/verden/i/K3m9d4/bare-en-vanlig-influensa-i-mange-land-doer-det-naa-langt-flere-enn-normalt?fbclid=IwAR3rUch8GXKy1jMg7hbqHE1KlyAuZThcRjy-Om7C4V0SmNp6Is6C5mZ35as Anonymkode: 06019...ccb
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #17 Skrevet 21. april 2020 Klar økning i overdødelighet også i uke 15 i Sverige. https://scb.se/om-scb/nyheter-och-pressmeddelanden/stockholm-sticker-ut-i-statistik-over-dodsfall/ Anonymkode: f8643...9ca 1
Anbefalte innlegg