Gå til innhold

Sykling vs jogging

Fremhevede innlegg

Gjest Spørrende
Skrevet

Jeg lurer på hvilket utbytte man har av å sykle i stedenfor å jogge. Jeg sliter med beinhinnebetendelse og har derfor ikke veldig lyst til å jogge ofte, fordi det da blir verre. Hvor lenge bør jeg sykle (landeveg, kupert terreng, oppoverbakke) for å kompensere for en halvtimes jogging?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mye du må sykle avhenger jo av hvor fort du sykler og i hvilket tereng. Uasett bør du ikke jogge, ikke en gang en sjelden gang, dersom du sliter med beinhinnebetennelse. Du risikerer å få store problemer og skader som følger deg resten av livet.

Gjest Gjesta
Skrevet

Sykling er kjempebra trening hvis man legger opp til varierte ruter og har bra intensitet. Har du skogsstier eller en lysløype i nærheten, vil jeg absolutt anbefale det.

Og så er det ufattelig morsomt, og i hvertfall mer skånsomt for leddene :)

Skrevet

Jeg liker bedre å sykle, har du fine terreng som skogsveier og slikt, så er jo det også kjempefint!

Gjest Respect
Skrevet

Noen som har link til tabell som angir kaloriforbruk ved forskjellige fysiske aktiviteter?

Skrevet
Noen som har link til tabell som angir kaloriforbruk ved forskjellige fysiske aktiviteter?

Du kan jo prøve på www.trim.no ,men husk på at disse tabellene gir langt i fra et rett svar. Alle mennesker har ulik forbrenning, dessuten tar ikke tabellene i betraktning hvilket terreng som det sykles i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...