Gjest Spørrende Skrevet 21. juni 2005 #1 Skrevet 21. juni 2005 Jeg lurer på hvilket utbytte man har av å sykle i stedenfor å jogge. Jeg sliter med beinhinnebetendelse og har derfor ikke veldig lyst til å jogge ofte, fordi det da blir verre. Hvor lenge bør jeg sykle (landeveg, kupert terreng, oppoverbakke) for å kompensere for en halvtimes jogging?
Fakse Skrevet 21. juni 2005 #2 Skrevet 21. juni 2005 Hvor mye du må sykle avhenger jo av hvor fort du sykler og i hvilket tereng. Uasett bør du ikke jogge, ikke en gang en sjelden gang, dersom du sliter med beinhinnebetennelse. Du risikerer å få store problemer og skader som følger deg resten av livet.
Gjest Gjesta Skrevet 21. juni 2005 #3 Skrevet 21. juni 2005 Sykling er kjempebra trening hvis man legger opp til varierte ruter og har bra intensitet. Har du skogsstier eller en lysløype i nærheten, vil jeg absolutt anbefale det. Og så er det ufattelig morsomt, og i hvertfall mer skånsomt for leddene
Inca Skrevet 21. juni 2005 #4 Skrevet 21. juni 2005 Jeg liker bedre å sykle, har du fine terreng som skogsveier og slikt, så er jo det også kjempefint!
Gjest Respect Skrevet 23. juni 2005 #5 Skrevet 23. juni 2005 Noen som har link til tabell som angir kaloriforbruk ved forskjellige fysiske aktiviteter?
Tusseline Skrevet 23. juni 2005 #6 Skrevet 23. juni 2005 Noen som har link til tabell som angir kaloriforbruk ved forskjellige fysiske aktiviteter? Du kan jo prøve på www.trim.no ,men husk på at disse tabellene gir langt i fra et rett svar. Alle mennesker har ulik forbrenning, dessuten tar ikke tabellene i betraktning hvilket terreng som det sykles i.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå