AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #1 Skrevet 21. april 2020 Jeg er muligens blitt litt plaget med soleksem. Det vil si, jeg får utslett som ser ut som små rødlige nupper i nakke, bryst, pannen og litt ansikt. Dette klør ikke og er ikke blemmer, men det kommer nå når jeg har vært mer i solen. Men hvordan behandler en soleksem? Noen råd til meg? Anonymkode: d173a...2aa
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #2 Skrevet 21. april 2020 Ikke sitt i solsteiken. Spesielt ikke når du har utslett. Høy solfaktor. Du kan få kortisonkrem på apoteket som kan dempe eksemen, men den skal ikke brukes lenge om gangen og ikke når du sitter i solen. Bruk en god fuktighetskrem uten parfyme. Anonymkode: 8a907...eef 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #3 Skrevet 21. april 2020 Høy solfaktor som påføres i god tid før du utsetter huden for sol. Uansett om det er svak sol, så må det gjøres. I tillegg tildekk stedene det gjelder. Gå med lette plagg som er luftige og som dekker. Det kan bli et problem som ødelegger hele sesongen hvis man ikke tar det på alvor. Anonymkode: 30f3e...cdb 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #4 Skrevet 21. april 2020 Solfaktor! Har allerede begynt å merke det selv. Solfaktor, og smør med fuktighetskrem når det har kommet, og for all del ikke klø. Anonymkode: 67be2...a97 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #5 Skrevet 21. april 2020 Takk for alle råd! Rådene er noterte. Høy solfaktor må jeg investere i. Den jeg har er sikkert for lav. Den er på 20. Er 30 bra? Kom på at jeg for mange år siden hørte at betakaroten skulle hjelpe mot soleksem. Noen som har forsøkt det? Anonymkode: d173a...2aa
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #6 Skrevet 21. april 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Solfaktor! Har allerede begynt å merke det selv. Solfaktor, og smør med fuktighetskrem når det har kommet, og for all del ikke klø. Anonymkode: 67be2...a97 Takk for tips. Ang det å klø, så klør ikke utslettet på meg. Ihvertfall er det veldig lite. Men det kan vel kanskje bli verre... Anonymkode: d173a...2aa
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #7 Skrevet 21. april 2020 Bruk solfaktor 50. Ute:tildekk områdene om du kan. Mye fuktkrem når hjemme. Og ikke bruk Kortison om du ikke må. ( ikke bra for huden i lengden. gjør den mer so'olfølsom, men demper eksem om det må til for å komme i mål.) Anonymkode: 68817...41e
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #8 Skrevet 21. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Bruk solfaktor 50. Ute:tildekk områdene om du kan. Mye fuktkrem når hjemme. Og ikke bruk Kortison om du ikke må. ( ikke bra for huden i lengden. gjør den mer so'olfølsom, men demper eksem om det må til for å komme i mål.) Anonymkode: 68817...41e Takk, da skal jeg kjøpe faktor 50. Er ikke så lett å dekke til nakken spesielt og ansikt. Jeg har kort hår i nakken, så det er ikke så lett. Får vurdere å spare til langt hår. (Er godt i gang pga dagens situasjon). I tillegg så er jeg en person som blir unormalt fort varm og svett, så det vil være vanskelig for meg å dekke så mye til. Men jeg skal se etter plagg og tynne skjerf som kan legges rundt osv. Takk! Anonymkode: d173a...2aa
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #9 Skrevet 21. april 2020 Solfaktor 50 de første ukene med sol, så kan man bruke 30 etterpå. Smør alltid mye og ofte. Jeg får kun på hender, og det kommer uansett, men mye mildere ved å bruke høy faktor og trappe ned over tid. For er en allergisk reaksjon som gir seg etterhvert som huden blir vant til sol. Kan ikke gå rundt med hansker hele tiden, så derfor blir det nok alltid litt. Anonymkode: c2ce7...716 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #10 Skrevet 21. april 2020 Jeg har opplevd få soleksem av å bruke solkrem. Prøver litt forskjellige merker for å se om jeg kan klare unngå få det. Et par år begynte jeg også tidlig med betakaroten, og innbilte meg at det fungerte ganske bra. Har glemt å starte på disse i år, og nå er jeg for sent ute. Anonymkode: ca751...aed 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #11 Skrevet 21. april 2020 Faktor 30. Gjerne en uten parabener etc. Jeg bruker dermica sin og er veldig fornøyd. Vært plaget med eksem i minst 20 år. Fikk råd om p bruke kalsium forebyggende, dette hjelper faktisk! Tar 2 uker før det hjelper, ta tilskudd dsglig Anonymkode: 71a88...943 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #12 Skrevet 21. april 2020 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Solfaktor 50 de første ukene med sol, så kan man bruke 30 etterpå. Smør alltid mye og ofte. Jeg får kun på hender, og det kommer uansett, men mye mildere ved å bruke høy faktor og trappe ned over tid. For er en allergisk reaksjon som gir seg etterhvert som huden blir vant til sol. Kan ikke gå rundt med hansker hele tiden, så derfor blir det nok alltid litt. Anonymkode: c2ce7...716 Det var i fjor vår/sommer jeg startet å få så mye utslett. Husker at jeg hadde mye utslett i slutten av juni og vurderte å få det undersøkt av lege. Men så roet det seg ned og ble mye bedre, så jeg gikk ikke til lege. Men da forstår jeg hvorfor. Skal kjøpe høy faktor i morgen. Takk for råd! Anonymkode: d173a...2aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå