Gå til innhold

Fra 10. mai er samlinger på 500 lov i Danmark

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Danmark vil tillate forsamlinger opptil 500 personer fra og med 10. mai. Den nye maksgrensen på 500 personer skal vare til 1. september.

Endelig har Danmark også skjønt at dette viruset ikke er så farlig som man først trodde.

Det er som jeg hele tiden har sagt. Sverige har valgt riktig strategi og nå ser vi at Norden følger etter Sverige.

Endret av Krantz95
  • Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, Krantz95 skrev:

Sverige har valgt riktig strategi

Not really.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det du ikke skjønner er at målet har vært lik hele tiden (undertrykk/brems),  de ulike lands myndigheter har bare valgt ulik fremgangsmåte mot målet.

Norge og Danmark valgte å slå ned flammene til glør, for så å holde kontroll på glørne i etterkant. Landene pøste på med vann (tiltak) i begynnelsen, og videre kan de (i teorien) kontrollere brannen med vann etter behov.

Sverige valgte å kontrollere flammene.  Det betyr at de brukte mindre vann i forkant, men etter hvert som brannen utvikler seg må de bruke mer og mer for ikke å miste kontrollen.

Min erfaring er at det er lettere å kontrollere glør enn å kontrollere flammer.

Anonymkode: bbc0a...309

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke helt om leseforståelsen din er helt rett, det som står er; 

Det danske regjeringen åpner for å løfte begrensningen fra antall mennesker i forsamlinger til 500. Det melder danske ekstrabladet tirsdag.

Per dags dato er grensen satt til maks ti personer, men det nye tiltaket på maks 500 personer i forsamling vil fortløpende vurderes fra 10. mai og varer i første omgang frem til 1.september.

– Beslutningen er som følge av helsemyndighetenes vurdering, som fortsatt er usikker, av hvordan coronaepidemien vil utvikle seg i Danmark de neste månedene, skriver helseministeren i et skriftlig svar til danske DR.

Anonymkode: a04c8...6ec

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Krantz95 skrev:

Danmark vil tillate forsamlinger opptil 500 personer fra og med 10. mai. Den nye maksgrensen på 500 personer skal vare til 1. september.

Endelig har Danmark også skjønt at dette viruset ikke er så farlig som man først trodde.

Det er som jeg hele tiden har sagt. Sverige har valgt riktig strategi og nå ser vi at Norden følger etter Sverige.

Nei, det er det ikke.  Du må lese igjen!

Anonymkode: c3a90...810

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Norge har fulgt etter Danmark i det meste, så de blir spennende å se hva som vil skje her. Har hørt de skal komme om mer info om blant annet 17.mai den 4.mai, noen som vet om det stemmer?

Anonymkode: d8471...466

AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper at bassengene åpner snart sånn at mine to svømmere kan fortsette å utøve idretten sin. De er nå de eneste i klassen sin som ikke kan drive med sin idrett, da bassengene er er eneste anleggene som er stengt. 

Anonymkode: e2a5a...02a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gledet meg til å lese, så var det ikke Norge det handlet om. Kan du vennligst skrive Danmark i overskriften på denne tråden? Så slipper flere enn meg å bli så skuffet.

Hilsen meg som fyller 40 denne uken og gleder meg hinsides...

Anonymkode: 98dd7...343

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gledet meg til å lese, så var det ikke Norge det handlet om. Kan du vennligst skrive Danmark i overskriften på denne tråden? Så slipper flere enn meg å bli så skuffet.

Beklager det. Men uansett pleier Norge å følge etter Danmark. Regn med at samme regel blir innført i Norge snart.

Gratulerer med dagen på forhånd! Feir med måte og ikke lag for stor smittefest 🙂 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Krantz95 skrev:

Beklager det. Men uansett pleier Norge å følge etter Danmark. Regn med at samme regel blir innført i Norge snart.

Gratulerer med dagen på forhånd! Feir med måte og ikke lag for stor smittefest 🙂 

Takker.

379 har sett her inne og under 10 stykker har svart. Så om det er slik tråder skal være er det jo bare clickbait...

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, GjestSiden2006 skrev:

379 har sett her inne og under 10 stykker har svart. Så om det er slik tråder skal være er det jo bare clickbait...

Har lagt til Danmark i tråd-tittelen. Så blir ikke flere skuffet når de klikker inn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig, trodde også det var Norge. 

Det meste av større arrangementer er lagt på is og det lever jeg godt med, men jeg hadde håpet at 3. klasse på vgs (som jo går glipp av nesten hele siste semester allerede), kunne fått en ordentlig vitnemålsutdeling i det minste...

Anonymkode: 5be72...808

• Liker 2
Gjest Optimo
Skrevet (endret)

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/forbyder-forsamlinger-paa-mere-end-500-frem-til-1.-september/8096156

Altså. Grensen i DK er fortsatt 10 personer. Det gjelder inntil 10. mai men kan forlenges. 

"Forbud gælder stadig"

Da der kun er tale om en definition af større forsamlinger, så kan forbuddet mod at samles mere end ti personer sagtens bliver forlænget, så det gælder længere end 10. maj. Det har myndighederne fortsat ikke taget stilling til." 

Folk her inne poster så mye rart og leser sjelden mer enn overskriftene. 

Endret av Guile
Skrevet
Akkurat nå, Guile skrev:

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/forbyder-forsamlinger-paa-mere-end-500-frem-til-1.-september/8096156

Altså. Grensen i DK er fortsatt 10 personer. Det gjelder inntil 10. mai men kan forlenges. 

"Forbud gælder stadig"

Da der kun er tale om en definition af større forsamlinger, så kan forbuddet mod at samles mere end ti personer sagtens bliver forlænget, så det gælder længere end 10. maj. Det har myndighederne fortsat ikke taget stilling til." 

Jeg tenker dette kan være en prøveballong fra myndighetene. Merker de at folk flest ønsker videre nedstengning av samfunnet innfører de ikke maks 500 likevel, men får de ikke alt for mange protester blir det åpnet for at 500 kan samles.

Gjest Optimo
Skrevet

Må le. "Å nei, nå blir folket sure, da kan vi ikke gjøre dette". 

Tror du Frederiksen tenker sånn? Really? 

Skrevet
32 minutter siden, Krantz95 skrev:

Har lagt til Danmark i tråd-tittelen. Så blir ikke flere skuffet når de klikker inn.

Takker. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det du ikke skjønner er at målet har vært lik hele tiden (undertrykk/brems),  de ulike lands myndigheter har bare valgt ulik fremgangsmåte mot målet.

Norge og Danmark valgte å slå ned flammene til glør, for så å holde kontroll på glørne i etterkant. Landene pøste på med vann (tiltak) i begynnelsen, og videre kan de (i teorien) kontrollere brannen med vann etter behov.

Om vi skal sammenligne med skogbrann så er Sveriges strategi er å beskytte boligområder så mye man kan men la skogen brenne, Sør Koreas strategi er å stoppe flammene og Norge og Danmark strategi er å holde brannen på et nivå som man kontrolere.

Du stopper ikke en skogbrann ved å gjøre alt du kan for å få redusert flammene med 50%, og så reduserer du tiltakene sånn at det kan skogbrannen kan brenne stabilt. Kommer det en dag med mye vind, så sprer det seg igjen. 

Resultatet blir en slags yoyo politikk, hvor man må åpne og lukke samfunnet med jevne mellomrom.

Endret av Camlon
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helvete, da blir det sikkert lov med 17mai, FAEN

Anonymkode: 25a12...657

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Krantz95 skrev:

Selv om Danmark åpner opp så betyr ikke det ag det er riktig strategi. Det kan vi strengt tatt ikke vite på lang tid enda.

Syns også det er merkelig med alle som plutselig er blitt pandemieksperter i disse dager. Kvinneguiden oversvømmes av eksperter som dukker opp fra intet.

Anonymkode: 16dea...c5d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Guile skrev:

"Forbud gælder stadig"

«Pandemiekspertene» trenger ikke lese artikler skikkelig. De er jo eksperter🙄

Anonymkode: 16dea...c5d

• Liker 5
  • Opprett ny...