Gå til innhold

Startet på nytt kosthold. Hvordan jobbe mentalt?

Anbefalte innlegg

Gjest Fallabella
Skrevet

Jeg er ikke på diett men følger et lavkarbo kosthold. Det er en vedlikeholdsplan.

Planen er å gå ned i vekt. Unngå overspising og dårlig mat. Har har lagt på meg å blitt slapp.. Hvordan forholdet jeg meg til potetgullposen og fysenhet på kvelden? Trenger en metode for å komme ut av det sporet der jeg kasser innpå mat.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke ha slikt hjemme. Gå på butikken når du er mett. Vent litt før du tar en porsjon til av middagen og kjenn etter om du er mett. 
Er du ikke sulten, ikke spis! 

Anonymkode: 5bb22...a30

• Liker 4
Skrevet

Jeg la om til lavkarbo for et par dager siden, men har erfaring med det fra tidligere. Målet er det samme som deg, spise mindre på kvelden, gå litt ned i vekt, bryte dårlig vaner. Uansett, i går spiste jeg litt rosenkål med cheddar og krydder. Det hjalp siden jeg var saltsyk. Når jeg er søtsugen har jeg tidligere spist frossene bringebær med sukrin gold. Jeg er ikke veldig motivert for dette akkurat nå, men håper det snur og at jeg klarer å gjøre dette siden jeg har gjort det før. :) Lykke til 

Gjest Fallabella
Skrevet
1 minutt siden, RoNo skrev:

Jeg la om til lavkarbo for et par dager siden, men har erfaring med det fra tidligere. Målet er det samme som deg, spise mindre på kvelden, gå litt ned i vekt, bryte dårlig vaner. Uansett, i går spiste jeg litt rosenkål med cheddar og krydder. Det hjalp siden jeg var saltsyk. Når jeg er søtsugen har jeg tidligere spist frossene bringebær med sukrin gold. Jeg er ikke veldig motivert for dette akkurat nå, men håper det snur og at jeg klarer å gjøre dette siden jeg har gjort det før. :) Lykke til 

Dag to for meg nå. Føler meg allerede mindre oppblåst. Motivasjonen kommer etterhvert så det er den første tiden som er vanskelig synes jeg.. 

Jeg veier ti kilo mer nå enn for et år siden å det er ikke noe behagelig...

Gjest Fallabella
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke ha slikt hjemme. Gå på butikken når du er mett. Vent litt før du tar en porsjon til av middagen og kjenn etter om du er mett. 
Er du ikke sulten, ikke spis! 

Anonymkode: 5bb22...a30

Takk for tips! Tømmer skapene i dag. 
Jeg spiser på uro.. så den reguleringen mett/sulten er litt vanskelig å kjenne. 

Skrevet

Så gøy.  Vi får følge litt med hverandre da :). Jeg vil ned 6 kg i første omgang. Det var ikke gøy å ta på bikini overdel og det tøt ut. Jeg håper de første kiloene går raskt for da kommer gjerne motivasjonen som du også sier. Vi får bare kjempe oss gjennom den første uken så blir det lettere.

Gjest Fallabella
Skrevet
1 time siden, RoNo skrev:

Så gøy.  Vi får følge litt med hverandre da :). Jeg vil ned 6 kg i første omgang. Det var ikke gøy å ta på bikini overdel og det tøt ut. Jeg håper de første kiloene går raskt for da kommer gjerne motivasjonen som du også sier. Vi får bare kjempe oss gjennom den første uken så blir det lettere.

Ja vi ser hvordan det er om en uke. Jeg har målt midjen for å kunne se bedre om det skjer noe.

Skrevet

Det kan også hjelpe å holde seg avholds, litt sånn periodisk faste. Jeg sier til meg selv at jeg ikke skal spise mellom 17:00-09:00. Jeg har som regel viljestyrke til å takke nei hvis det blir laget mat i huset i det tidsrommet da, og det hjelper.

• Liker 1
Gjest Fallabella
Skrevet
På 21.4.2020 den 9.18, RoNo skrev:

Da var det gått en uke 😊

Den 21 veide jeg 75.5kg. Midjemål 95cm

I dag veier jeg 74.5kg. Midjemål 93cm.

Da skjer det noe! Har spist riktig å trent jevnt, mest styrke og gåturer. På lørdag klikka jeg å spiste big one pizza, tror jeg skal ha det litt fritt i matveien neste lørdag også. Har bestilt med bikini i strl l 😂 Den fra i fjor kvelte meg jo... 😁

Går det greit med deg?

Skrevet

Det går kjempefint :). I går veide jeg 73.6 kg, altså ned fra fredagens 75. Fredag hadde jeg mensen så det var litt ekstra vekt, men det er veldig motiverende å se en så stor endring. Jeg husker sist jeg slanket meg lå jeg lenge litt over 74 kg (føltes ut som måneder) så det var en lettelse å hoppe over dette tallet.

Jeg har begynt med nikotin tyggis for å slutte å røyke så munnen holder seg opptatt mellom måltidene.... Veldig praktisk og foreløpig går det greit med begge deler. Jeg er hovedsakelig morgenrøyker og drikke vin røyker, så klarer jeg å unngå dette går resten rimelig bra. 

Gratulerer med godt resultat. Særlig cm er imponerende :) Dette blir gøy.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...