Gå til innhold

Utgåtte farger, mulig å finne de i butikk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Håper noen som jobber i klesbutikk vet, lindex, cubus, kapp ahl o.l :)

leter etter noen plagg som kom i okergul og brunt for et par år siden men som nå kommer i andre farger. De selges ikke i nettbutikken, men kan det være butikker fortsatt har de? Har aldri jobbet i butikk så vet ikke hva som skjer med varer i utgått farge som ikke blir solgt. 

har sendt mail til butikkene det gjelder men bare fått svar fra en hvor de ikke hadde oversikt. Har ikke så lyst til å kontakte mange hundre butikker om det er slik at de ville ha blitt fjernet etter en viss tid 😛

Anonymkode: 76595...769

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det som skjer med plagg i utgåtte farger er at de havner på salg, som regel. Jobber i klesbutikk, og har aldri opplevd å sitte igjen med flere år gamle varer, dessverre. Så tror ikke du skal ha for høye forhåpninger 😅

Anonymkode: 68e59...1f5

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det som skjer med plagg i utgåtte farger er at de havner på salg, som regel. Jobber i klesbutikk, og har aldri opplevd å sitte igjen med flere år gamle varer, dessverre. Så tror ikke du skal ha for høye forhåpninger 😅

Takk for svar :) har annonse på finn også så håper på respons der. Fikk svar fra enda en kjede i dag og de skulle sjekke og komme tilbake til meg, men prøver å være litt negativ 😛

dere vet ikke om natur(oker, brun) og røde toner blir inn til høsten igjen?

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar :) har annonse på finn også så håper på respons der. Fikk svar fra enda en kjede i dag og de skulle sjekke og komme tilbake til meg, men prøver å være litt negativ 😛

dere vet ikke om natur(oker, brun) og røde toner blir inn til høsten igjen?

De fargene pleier gjerne å være populære på høsten, så tipper det kommer inn litt av det rundt juli/august. Ellers er faktisk rust, oransje, brunt osv veldig inn akkurat nå! Butikken vår har masse varer i de fargene iallfall 😁

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg jobbet på KappAhl for cirka fem år siden kunne vi søke opp klærne i en slags oversikt på dataen ved hjelp av artikkelnummeret. Da fikk vi opp en liste over hvilke butikker som hadde akkurat det plagget, og liten inkluderte alle butikkene i hele landet. Butikkene var kategorisert i forskjellige kategorier, sannsynligvis avhengig av salget. Det betydde for eksempel at enkelte butikker fikk inn plaggene i flere farger eller at fikk inn enkelte plagg som ikke var til salgs i de andre butikkene. Det begynner å bli en stund siden jeg jobbet der nå, så veit ikke om de fortsatt har det systemet. Kanskje du kan høre i en av butikkene.

Anonymkode: 3900b...2ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...