AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #1 Skrevet 21. april 2020 Har to fortenner som er en del lengere enn de andre tennene. Noen sier det er sjarmerende, og jeg kan tildels være enig når jeg smiler. Problemet er at jeg ikke kan ha lukket munn komfortabelt, og det er kun disse to tennene som synes når jeg ikke smiler. Har lest at en tannlege skriver at man kan slipe tennene med 1 mm. Har noen gjort dette? Klarer ikke finne noe ordentlig informasjon på internett, som ikke er fra 2005. Anonymkode: 78940...5e6
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #2 Skrevet 21. april 2020 Hehe, det går fint an. Jeg slipte mine to-tre millimeter, selv, med vanlig sandpapir. Mer en tjue år siden nå, har aldri hatt noen hull eller andre problemer. Det er sikkert tryggere å gå til tannlegen da Anonymkode: 8cba9...743
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #3 Skrevet 21. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hehe, det går fint an. Jeg slipte mine to-tre millimeter, selv, med vanlig sandpapir. Mer en tjue år siden nå, har aldri hatt noen hull eller andre problemer. Det er sikkert tryggere å gå til tannlegen da Anonymkode: 8cba9...743 Er du seriøs? Blir de ikke ruglete og ujevne? TS Anonymkode: 78940...5e6
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #4 Skrevet 21. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er du seriøs? Blir de ikke ruglete og ujevne? TS Anonymkode: 78940...5e6 Nei, de er helt fine. Mer enn 20 år siden jeg gjorde det, og de har vært fine hele tiden. Ikke noe annet problem enn at det var litt ising til og begynne med. Fluorskylling løser det. Men selvsagt er det best å høre med tannlegen 😊 Anonymkode: 8cba9...743
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #5 Skrevet 21. april 2020 24 minutter siden, AnonymBruker said: Hehe, det går fint an. Jeg slipte mine to-tre millimeter, selv, med vanlig sandpapir. Mer en tjue år siden nå, har aldri hatt noen hull eller andre problemer. Det er sikkert tryggere å gå til tannlegen da Anonymkode: 8cba9...743 At du ikke har hatt hull, betyr ikke at andre ikke får det; alle tennene er fra naturens side beskyttet med tannemalje, og bruker man sandpapir uten tilstrekkelig overflatebehandling, er slike tenner mildt sagt utsatt for hull og skader senere. Anonymkode: 32fca...1bb
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #6 Skrevet 21. april 2020 Det går an. Ikke alle tannleger som vil gjøre det, og ikke alle tenner som tåler det. Men bestill time og sjekk det ut. Hadde ikke sjangsa med noe sandpapir hvertfall😂🙈 Anonymkode: ddae2...b75 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #7 Skrevet 21. april 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det går an. Ikke alle tannleger som vil gjøre det, og ikke alle tenner som tåler det. Men bestill time og sjekk det ut. Hadde ikke sjangsa med noe sandpapir hvertfall😂🙈 Anonymkode: ddae2...b75 Det var jeg som skrev at jeg hadde brukt sandpapir. Jeg har ikke anbefalt ts å gjøre det selv altså! Jeg var 12-13 år når jeg gjorde det. Men eksen min fikk de filt hos tannlegen, så åpenbart er det noen som gjør det, ja Anonymkode: 8cba9...743
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #8 Skrevet 21. april 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: At du ikke har hatt hull, betyr ikke at andre ikke får det; alle tennene er fra naturens side beskyttet med tannemalje, og bruker man sandpapir uten tilstrekkelig overflatebehandling, er slike tenner mildt sagt utsatt for hull og skader senere. Anonymkode: 32fca...1bb Jeg forstår det. Det skjønte jeg til og med da jeg gjorde det. Så jeg var ekstra nøye med fluor. Jeg har heller ikke oppfordret ts til å gjøre det selv, men heller ta kontakt med tannlegen. Anonymkode: 8cba9...743
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #9 Skrevet 21. april 2020 https://sosialnytt.com/tannlege-ber-folk-fikse-tennene-sine-selv-med-tyggegummi-og-sandpapir/ Tannlegen sier det går fint å file tenner med sandpapir. Dette er riktignok ikke filing for skjønnheten sin del, men om tennene stikker i tungen Anonymkode: 78940...5e6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå