AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #1 Skrevet 20. april 2020 Ganske selvforklarende tittel. Noen her som støtter nedstenging av samfunnet og som også taper betydelig på dette økonomisk? For eksempel noen som mister jobben eller bedriften sin? Anonymkode: b0b17...7b5
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #2 Skrevet 20. april 2020 Oppsagt. Er på dagpenger nå. Støtter fullt ut nedstengning og gradvis åpning nå. Stoler på at de som har mye mer peil på dette enn jeg tar de rette valgene. Anonymkode: 54139...07e 9
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #3 Skrevet 20. april 2020 Ja, jobben til mannen er helt stengt så vi må klare oss på en lønn. Støtter Anonymkode: 04132...361 3
SPOCA Skrevet 20. april 2020 #4 Skrevet 20. april 2020 Ja. Jeg har et ENK i tillegg til min faste jobb. Det er fare for permittering i min faste jobb, og jeg har mistet all inntekt i mitt ENK. Nå tjener jeg ikke kjempemye i mitt ENK, men det er jo snakk om noen tusenlapper hver måned. Jeg er bare glad det ikke er min hovedinntekt. 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #5 Skrevet 21. april 2020 Typen min har mistet 100% av inntekten sin og får ikke noe støtte fra staten (selvstendig næringsdrivende i utlandet), men han støtter det likevel. Anonymkode: f12cb...8d6 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #6 Skrevet 21. april 2020 Jeg er ikke en av de som tjener mest til vanlig, har sånn ca 18000-20000 utbetalt i måneden (varierer veldig, av og til 11 av og til 24).. disse 2 månedene, mars og april får jeg forskudd på dagpenger. 11000. Kanskje jeg må ta ut feriepengene tidlig å bruke de på mat, tannlege etc.. uansett, jeg klarer meg selvsagt. Men at jeg taper økonomisk på denne krisen; helt klart. Men full støtte til stenging av sammfunnet og GRADVIS åpning igjen, uten tvil. Anonymkode: 12a71...c70 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #7 Skrevet 21. april 2020 Er jobbsøker og får ikke jobb så lenge dette holder på (kan ikke ta helsejobb heller). Kontoen blir stadig mindre, men jeg synest vi skulle hatt det stengt enda lengre og strengere med tanke på hvor slapt mange tar det og for å få redusert viruset så godt som mulig. Anonymkode: 9cdd4...9c1 4
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #8 Skrevet 21. april 2020 Ja. Er tilkallingsvikar og jobbsøker, ikke akkurat en gunstig tid å være det på, men. Anonymkode: 32965...4ef
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #9 Skrevet 21. april 2020 Jeg taper på det ja, og jeg hater at barnehager er det første som åpner, for alt kommer til å gå i dass nå! Anonymkode: 56423...11a 2
Menchit Skrevet 21. april 2020 #10 Skrevet 21. april 2020 Taper ikke noe økonomisk, men synes likevel en del av nedstengningen burde vært unngått. Tenker spesielt på dem som mister behandling, botilbud og andre negative konsekvenser. Det rammer stort sett mennesker i en svært tøff livssituasjon fra før.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #12 Skrevet 21. april 2020 Ja, full støtte fra meg. Står i fare for å miste jobben og har fått inntekt redusert. Anonymkode: 8a085...6b4 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #13 Skrevet 21. april 2020 Jepp. Mannen min sin inntekt er kraftig redusert. Jobber i en bransje som er viktig for eksport. Det hadde kommet uansett siden vi er i en pandemi. Støtter tiltakene helhjertet. Anonymkode: 5a75e...1f1 1
Energidronning Skrevet 21. april 2020 #14 Skrevet 21. april 2020 problemet med nedstegning er ikke bare økonomi, med underholding: konserter, dans, uteliv...vi må dra til sverige for å oppleve disse, idrett?OL, fotball, alt borte... så hva kan gjøres? se på filmer online...lese litt....men mange også blir deprimert, og hvordan fikse dette lett? flere drikker... drikker du mer, så glemmer du hele korona. nedstegning fører til ....økt alkoholisme!!! mer vold også.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #15 Skrevet 21. april 2020 14 minutter siden, Energidronning skrev: problemet med nedstegning er ikke bare økonomi, med underholding: konserter, dans, uteliv...vi må dra til sverige for å oppleve disse, idrett?OL, fotball, alt borte... så hva kan gjøres? se på filmer online...lese litt....men mange også blir deprimert, og hvordan fikse dette lett? flere drikker... drikker du mer, så glemmer du hele korona. nedstegning fører til ....økt alkoholisme!!! mer vold også. Sørligere økonomi, stengte grenser. Mindre tilgang til alkohol og narkotika. Folk begrenser seg mer. Stengte utested, mindre slåssing i byen (noe som faktisk er dokumentert og sett den siste måneden). Nedstengning fører til lavere kriminalitet. Anonymkode: 5a75e...1f1 2
Energidronning Skrevet 21. april 2020 #16 Skrevet 21. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sørligere økonomi, stengte grenser. Mindre tilgang til alkohol og narkotika. Folk begrenser seg mer. Stengte utested, mindre slåssing i byen (noe som faktisk er dokumentert og sett den siste måneden). Nedstengning fører til lavere kriminalitet. Anonymkode: 5a75e...1f1 vold skjer i familien. det blir flere skilsmisser snart. folk drikker hjemme, mye mer enn før! Ola kjeder seg. han savner fotball, drikker litt, så slår han kona eller barn... du har rett at denne er mindre synlig kriminalitet. fordi dette skjer hjemme!
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #17 Skrevet 21. april 2020 Akkurat nå, Energidronning skrev: vold skjer i familien. det blir flere skilsmisser snart. folk drikker hjemme, mye mer enn før! Ola kjeder seg. han savner fotball, drikker litt, så slår han kona eller barn... du har rett at denne er mindre synlig kriminalitet. fordi dette skjer hjemme! Bare fordi noen kjeder seg tyr man ikke automatisk til vold. Noe økt blir det nok, og det blir sikkert en del skilsmisser som du sier. Jeg bare tror ikke det er så ille som du skisserer. Kanskje Ola som kjeder seg bestemmer seg for å pusse opp barnerommet, eller vaske bilen? Anonymkode: 5a75e...1f1 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #18 Skrevet 21. april 2020 21 minutter siden, Energidronning skrev: vold skjer i familien. det blir flere skilsmisser snart. folk drikker hjemme, mye mer enn før! Ola kjeder seg. han savner fotball, drikker litt, så slår han kona eller barn... du har rett at denne er mindre synlig kriminalitet. fordi dette skjer hjemme! I Oslo har det blusset opp med bilbranner og ran på t-banen osv. Fritt spillerom for kriminelle gjenger. Så å hevde at synlig kriminalitet går ned over hele landet er ganske feil. Anonymkode: 81a16...9a4 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #19 Skrevet 21. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Bare fordi noen kjeder seg tyr man ikke automatisk til vold. Noe økt blir det nok, og det blir sikkert en del skilsmisser som du sier. Jeg bare tror ikke det er så ille som du skisserer. Kanskje Ola som kjeder seg bestemmer seg for å pusse opp barnerommet, eller vaske bilen? Anonymkode: 5a75e...1f1 Ikke ennå, men det kommer dessverre. Når folk etterhvert ikke har rett til dapenger og de ikke får nye jobber fordi samfunnet er stangt, blir det mer kritisk for mange. Da er veien til flaska og alkoholisme kortere, og med det følger også økt grad av familievold og familietragedier. Anonymkode: 6d947...1bb
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #20 Skrevet 21. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: I Oslo har det blusset opp med bilbranner og ran på t-banen osv. Fritt spillerom for kriminelle gjenger. Så å hevde at synlig kriminalitet går ned over hele landet er ganske feil. Anonymkode: 81a16...9a4 Dette er først og fremst et Oslo fenomen. Daglige ran har i årevis vært normen i Oslo. Velkommen etter.. Anonymkode: 0062d...b95 1
Anbefalte innlegg