AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #1 Skrevet 20. april 2020 Er vel den stygge ulven oppi denne krisen vi er inne i? Altså dersom man har vondt i hodet og har feber i flere dager, eller om man er tett i nesa og opplever verking i leddene så kan man jo ikke isolere seg selv? Klassikern med hoste og sår hals er jo grei skuring. Da blir man hjemme, basta! Når det er sagt så er covid en luring som finter oss ut. Jeg kjenner en svenske som hadde covid for en tid tilbake siden. Han ble testet fordi han jobber med å levere utstyr til sykehuset i Malmø. Han sa at han opplevde det meste av rare symptomer, men ingen av de klassiske. Ingen forkjølelsessymtomer i det hele tatt. Hodepine, vond rygg, stikking i øynene og feber en dag. Kastet vist opp også. Hvordan i all verden skal man vite om man er smittet, og hvordan skal alle med "et eller annet" pågående i kroppen mure seg innendørs dersom man driver feks enkeltmannsforetak eller lignende? Dette er grunnen til at jeg tror viruset er nesten over alt. Når folk samles og smitten kan tilta igjen vil dette latente greiene skyte til himmels. Altså, alle kan jo i realiteten være smittet? Nei, vi bør åpne opp og ta det som det kommer. Det vi driver med nå nytter jo ikke uansett. Anonymkode: 565e0...6bd
Djungelvrål Skrevet 20. april 2020 #2 Skrevet 20. april 2020 Det er definitivt mage som går rundt med det som ikke aner de har det ja, jeg tror også mange hadde det allerede fra før jul men de trodde bare da at de hadde vanlig influensa. Når forskning viser at over halvparten er asymptomatiske så er det umulig å ta forhåndsregler, ihverfall nå nå vi begynner å åpne opp igjen.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #3 Skrevet 20. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, vi bør åpne opp og ta det som det kommer. Det vi driver med nå nytter jo ikke uansett. Det er jo greit at sykehusene har nok senger, og respiratorer. Det dreier seg også om at det er nok oksygen, nok vanlige medisiner til å gi behandling, og nok personell til å ta seg av de syke. Dette er jo ting som våre nabo land ikke har tilstrekkelig av. Anonymkode: a4c83...eaf
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #4 Skrevet 20. april 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså dersom man har vondt i hodet og har feber i flere dager, eller om man er tett i nesa og opplever verking i leddene så kan man jo ikke isolere seg selv? Jo? Anonymkode: 20762...631 4
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #5 Skrevet 20. april 2020 Her hvor jeg bor så starter de med å teste alle med feber og ett tilleggsymptom nå. Feber er det viktigste symptomene som alle opplever, det er langt fra alle som er tungpustet. Anonymkode: 9dde2...9a0 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #6 Skrevet 20. april 2020 Herlighet, TS, er man syk og har feber nå, så må man anta at det er Covid-19 og da SKAL man isolere seg! Dette er jo det aller aller viktigste nå når samfunnet er i ferd med å gjenåpnes. Syke må isolere seg. Dersom man blir smittet av noe nå så har man ikke vært flink nok med distansering og hygienetiltak. Da er det mest sannsynlig at det er korona ettersom dette viruset er mer smittsomt enn andre virus. Anonymkode: 33d8e...1c8 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #7 Skrevet 21. april 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Herlighet, TS, er man syk og har feber nå, så må man anta at det er Covid-19 og da SKAL man isolere seg! Dette er jo det aller aller viktigste nå når samfunnet er i ferd med å gjenåpnes. Syke må isolere seg. Dersom man blir smittet av noe nå så har man ikke vært flink nok med distansering og hygienetiltak. Da er det mest sannsynlig at det er korona ettersom dette viruset er mer smittsomt enn andre virus. Anonymkode: 33d8e...1c8 Feil at folk har skylda selv om de smittes. Hva med alle arenaene som krever nærhet til andre? Butikker, apotek, kollektivtransport, innpåslitne folk på gata mm? Det er da ikke nødvendigvis den sykes feil at man er blitt eksponert for viruset. Nei, tror ikke jeg orker hyseri hele sommeren. Blir jeg småsyk så bruker jeg munnbind og holder god avstand. Man kan bli tullerusk av mindre enn denne pandemien. Anonymkode: 565e0...6bd
Anbefalte innlegg