AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #1 Skrevet 20. april 2020 Som familie her hjemme. Jeg og mannen har fått mye tid sammen, som virkelig har vært herlig. Vi har kost oss sammen med våre tre barn og blitt mer sammensveiset som familie. Søskenkjærligheten har blomstrer. Og selv om det er hektisk med tre barn med hjemmeskole så sier eldste den føler at den får konsentrert seg mye mer om skolearbeidet. Og de minste har ikke lyst tilbake på skolen på mandag. De sier de mye heller vil være hjemme. Vi slipper hverdagskabalen, spiser alle måltid sammen, jeg har mye mer overskudd etter jobb, og mannen tar større del i husarbeidet. Det har nok gått opp for meg at jeg er mye mer introvert enn jeg trodde, og at så lenge jeg har flokken min. Så trenger jeg ikke så mye mer. Gruer meg nesten til alt blir "normalt" igjen Anonymkode: 83320...bf0 13
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #2 Skrevet 20. april 2020 Så søtt heldig han som har deg til kone. Det er de små tingene som gjør livet så herlig, er det ikke? Alt man tror gjør en lykkelig er ofte kun tomhet, men det som virkelig gir livet mening er i mange tilfeller rett foran nesen vår. Anonymkode: cc4cb...f5d 4
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #3 Skrevet 20. april 2020 Jeg er enig. Har en 12 åring som har vært stri den siste tiden, nesten hele året, mer eller mindre, herregud hvor mye sint og surt det var fra morgen til kveld. De hadde siste skoledag 12. mars, og allerede før mandag var roen en helt annen. Bortsett fra litt krangling om playstation er det nå temmelig skjønt i heimen 🥰 Det er også temmelig rolig og bra, å slippe den evinnelige kjøringen. Dette ser alle å trekke frem som et stort gode. Lurer på om folk kommer til å kutte en del i de organiserte aktiviteter fremover. Tiden vil vise. Anonymkode: 8e574...790 4
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #4 Skrevet 20. april 2020 Jeg koser meg også med barna om dagen. Har en ettåring og en femåring. Føler jeg nå får tatt igjen «det tapte» med femåringen, siden jeg det siste året har jeg vært hjemme i perm med lille, og ikke hatt like mye tid til store. Nå koser vi oss hjemmme alle sammen, og kommer nok ikke til å sende store i bhg før til høsten. Lille starter ikke før til høsten uansett. Anonymkode: 4770e...671 3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #5 Skrevet 20. april 2020 Vel, som singel, barnløs og bitter er ikke jeg like fornøyd men fint at noen har trivdes med det... Anonymkode: 11e81...afd 7
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #6 Skrevet 20. april 2020 Jeg ble permittert den 12 mars, begynte å bli forkjøla den 14 mars og var ikke utenfor døren før 9 april, helt frisk, hostefri og snufsefri på den 10. dagen. De ukene sa jeg til meg selv "gå kor gla eg e for at jeg bare har meg selv å tenke på nå". Ingen barn, ingen boliglån, ikke noe plikter, en intovert sjel som bare kan få lov å være syk og forkjøla og sove.. så våknet jeg fra feberen, vasket leiligheten, drakk litt vin, ommøblerte, ryddet i skuffene etc. Alt bra så langt. Og alt er bra nå og, har kjent siden i desember da det ble mer jobbing på meg at skuldre, nakke og armer ikke funker, til nå hvor hele kroppen min føles som jeg er 20 (er39, men står i en fysisk krevende jobb). Jeg er gla for hverdagen min nå i disse stille tider. Og det på tross av at jeg er en arbeidsmaur som liker å jobbe så kjenner jeg hvor abnormt godt det er å bare slappe heeelt av. Og samtidig ikke ha noe dårlig samvittighet, ikke stresse for jeg kan ikke gjøre så mye uansett. Jeg sover mye bedre, trives mye bedre. Samtidig så vet jeg jo at jeg er ekstremt egoist, for som sagt ikke har jeg barn, huslån, familie, billån, ikke har jeg en egen bedrift, eller så mye som jeg føler jeg MÅ ta ansvar for, men samtidig; sånn har jeg valgt livet mitt. Og dette er første gang i hele livet at jeg føler jeg er egoist, samtidig som staten sier at det er fantastisk! Staten sier ril meg "slapp av" Vel jeg krangler ikke😁 Og i disse tider er det ubeskrivelig bra å bare slappe helt av. Og så synes jeg det er både heroisk med de som har hjemmekontor med 4 små og holder på å bli gal (noe jeg virkelig har forståelse for) og vakkert med det ts og andre som nyter tiden sin sammen i familier... Korona tiden ser nok forskjellig ut for oss alle.. jeg har begynt å skrive en liste med "posetiv ting med korona", tåpelig som det kan høres ut (og det er ingen bagatelisering over den absurde situasjonen vi er i nå) men til tross for en hard epoke, sykdom, død, og restriksjoner så er det kommet 70 posetive ting på den listen.... Anonymkode: 35492...e18 4
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #7 Skrevet 21. april 2020 6 hours ago, AnonymBruker said: Vel, som singel, barnløs og bitter er ikke jeg like fornøyd men fint at noen har trivdes med det... Anonymkode: 11e81...afd Hvorfor er du bitter? Anonymkode: 8e574...790 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #8 Skrevet 21. april 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Som familie her hjemme. Jeg og mannen har fått mye tid sammen, som virkelig har vært herlig. Vi har kost oss sammen med våre tre barn og blitt mer sammensveiset som familie. Søskenkjærligheten har blomstrer. Og selv om det er hektisk med tre barn med hjemmeskole så sier eldste den føler at den får konsentrert seg mye mer om skolearbeidet. Og de minste har ikke lyst tilbake på skolen på mandag. De sier de mye heller vil være hjemme. Vi slipper hverdagskabalen, spiser alle måltid sammen, jeg har mye mer overskudd etter jobb, og mannen tar større del i husarbeidet. Det har nok gått opp for meg at jeg er mye mer introvert enn jeg trodde, og at så lenge jeg har flokken min. Så trenger jeg ikke så mye mer. Gruer meg nesten til alt blir "normalt" igjen Anonymkode: 83320...bf0 Se der ja, der fikk du sneket inn den sedvanlige kritikken mot menn som ikke gjør nok i huset..... Anonymkode: 1ed0f...197
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #9 Skrevet 21. april 2020 Vi har også hatt det helt fantastisk! Det har vært helt supert å slippe tidsklemma, ikke stresse hit og dit og å få masse tid sammen med barna. Anonymkode: b2eb5...09a
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #10 Skrevet 21. april 2020 Det er jo slik for dere som har store barn og/eller ikke jobber. Her har det bare vært stress og mas, savn etter lekevenner, manglende hjelp fra PPT med minste, treningsanlegget til største er stengt og hun må drive alternativ trening mutters alene, jeg rekker ikke drive undervisning av to barn samtidig som jeg skal jobbe fulltid hjemmekontor og ha et barnehagebarn løpende etter meg. Det blir mye mer husarbeid når alle er hjemme. Mannen er på jobb ute av huset og kan ikke hjelpe på dagen. Anonymkode: 1741c...b5c 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #11 Skrevet 21. april 2020 Jøss, har folk aldri hatt ferie før, lurer jeg på? Anonymkode: d77cc...c0b 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #12 Skrevet 21. april 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jøss, har folk aldri hatt ferie før, lurer jeg på? Anonymkode: d77cc...c0b Ikke helt som ferie kanskje? Jeg er over femti, og kan ikke huske at vi ikke kunne reise fritt, og omgås hvem vi ville, og hvor mange vi ville i ferier... Anonymkode: 050a4...0a4 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #13 Skrevet 21. april 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jøss, har folk aldri hatt ferie før, lurer jeg på? Anonymkode: d77cc...c0b Hjemmekontor, hjemmeskole og hjemmebarnehage på de samme timene på døgnet er ingen ferie. Anonymkode: 1741c...b5c
Anbefalte innlegg