AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #1 Skrevet 20. april 2020 Skolen og barnehagene har delt barnegrupper i kohort, delt ute- og inne areal. De har høyt fokus på hygiene og avgrenset kontakt. I helsetjenestene er det fulle arbeidsgrupper, store avdelinger med opptil 60 ansatte. Mange assistenter og innleide vikarer,- alle går til ulike pasienter. Det er nattevakter, fysioterapeuter, renholdere mm. i kontakt med de samme pasientene. Hvorfor har ikke helsetjenestene innført retningslinjer for gjennomføring av sin arbeidsdag? Dette gjelder særlig kommunale tjenester; som hjemmesykepleie, omsorg + og sykehjem. Anonymkode: 7a0b4...f09 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #2 Skrevet 20. april 2020 Jeg har i hele denne perioden forholdt meg til 30-40 kollegaer som jeg jobber skulder mot skulder med. Jobber på et sted med både rullering av avlastningspasienter, korttid, avklaring, preterminale, krisepasienter, opptrening, utredning, langtid og langtids psyk.utviklingshemmede. Ingen av de uten om langtid er avklart usmittede før de kommer til oss.hjemmefra eller fra andre institusjoner. I pausene vil ledelsen at vi ikke sitter mer enn 5 ansatte på personalrommet å spiser....blir for dumt. Anonymkode: 3578d...46f 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #3 Skrevet 20. april 2020 Fordi det rett og slett ikke er gjennomførbart overalt. Det er selvfølgelig restriksjoner og endringer i helsevesenet også. Anonymkode: 6ee38...891
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #4 Skrevet 20. april 2020 Her er det FULLT av nye retningslinjer, og masse å passe på. Ingen smitte i PLO i vår kommune. Anonymkode: f4f9b...05f
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #5 Skrevet 20. april 2020 Det er da absolutt innført tiltak i helsetjenestene. Hjemmesykepleien har minsket kontakt med sine brukere. Endel brukere som tidligere fikk besøk, får nå en tlf for å bli minnet på om å ta medisiner feks. I sykehjem er det også satt inn tiltak, det er feks ikke fellesmåltider/samling og alt er begrenset til et minimum. De kan ikke stramme mer inn da det allerede har gått utover beboeres livskvalitet. Fysioterapi er innskrenket, helseforetakene har stoppet opp behandlinger. Mulig du skal engasjere deg i litt andre ting? Anonymkode: 77813...f9a
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #6 Skrevet 20. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har i hele denne perioden forholdt meg til 30-40 kollegaer som jeg jobber skulder mot skulder med. Jobber på et sted med både rullering av avlastningspasienter, korttid, avklaring, preterminale, krisepasienter, opptrening, utredning, langtid og langtids psyk.utviklingshemmede. Ingen av de uten om langtid er avklart usmittede før de kommer til oss.hjemmefra eller fra andre institusjoner. I pausene vil ledelsen at vi ikke sitter mer enn 5 ansatte på personalrommet å spiser....blir for dumt. Anonymkode: 3578d...46f Ikke sant. Fysioterapeutene har startet opp igjen, hjemmesykepleien har tatt tilbake sine tidligere avlyste oppdrag, hjemmetjenesten vasker som før.. det er korttidsopphold både her og der; og mange er på sykehus ifb. kateterskift, dialyse mm.;ingen blir sjekket. Fascinerende. Men; godt å høre noen andre har retningslinjer, det er trolig stor variasjon. Anonymkode: 7a0b4...f09 1
Anbefalte innlegg