Gå til innhold

Bhg åpningstid dilemma

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva burde jeg egentlig gjøre nå? 

Uken som er nå skal bhg stenge kl 16. Det er greit, jeg henter mye tidligere, men jeg skal begynne i ny jobb om to uker, og håper at de endrer åpningstidene.. 

Arbeidstiden min vil altså vare til 16, og det tar ca en halvtime å kjøre. Barnehagen pleier vanligvis å stenge 17.. Mannen min jobber til 20,så han får ikke henta.. 

Barnet mitt kommer kanskje til å bli henta sist 😭 er det egentlig innafor å meddele problemet til arbeidsgiver dersom det skulle bli et problem? Det er ny jobb og greier, og føler ikke jeg er i en posisjon til å kreve noe som helst, selvom han virker veldig grei! 

Jeg KAN be onkelen om å hente, de er hjemme uansett, men hun trives veldig lite med dem og jeg er ikke veldig fan av dem.. 

Hva burde jeg gjøre? 

Anonymkode: 9af04...85b

Videoannonse
Annonse
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Arbeidsplassen må bare tilpasse seg. Du er ikke eneste med barn i barnehagen der vil jeg tro, og alle vil jo ha den samme utfordringen.

Ville sendt en mail til sjefen og spurt hvordan det var nå i unntakstilstand der bhg stenger tidligere.

Skrevet

Her ville jeg ligget i forkant ja, sagt fra allerede i dag om hvordan åpningstiden er nå og at du ikke har noen forutsetning for å vite når de evt endrer det. Avhengig av hvor mange ansatte det er der vil det nok være noen som har samme utfordring nå! 

Det er mye bedre å si fra nå enn å si fra første dag i ny jobb, så gjør det, og ta det derfra!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for tips ❤️ da ringer jeg arbeidsgiver i morgo :)

Anonymkode: 9af04...85b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har lov å bruke omsorgsdager for sykt barn når barnehage er stengt. Det samme kan far gjøre. Jeg er usikker på opptjeningstiden om den er null eller fire uker nå. Det må du sjekke med NAV. Se mer her: https://www.nav.no/familie/sykdom-i-familien/nb/omsorgspenger#Hvor-mange-omsorgsdager-har-du

Det aller beste derimot er om du kan finne en løsning med arbeidsplassen din.

Anonymkode: 656e9...e5b

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du har lov å bruke omsorgsdager for sykt barn når barnehage er stengt. Det samme kan far gjøre. Jeg er usikker på opptjeningstiden om den er null eller fire uker nå. Det må du sjekke med NAV. Se mer her: https://www.nav.no/familie/sykdom-i-familien/nb/omsorgspenger#Hvor-mange-omsorgsdager-har-du

Det aller beste derimot er om du kan finne en løsning med arbeidsplassen din.

Fant nå det om opptjeningstid:

• Du har vært i jobb i minst fire uker før du kan bruke av omsorgsdagene.
    • Hvis du ikke har vært i jobb i minst fire uker, men har hatt sykepenger, dagpenger, foreldrepenger, svangerskapspenger, omsorgspenger, pleiepenger og opplæringspenger, er det likestilt med jobb.

Det ligger i vedlagte link.

AnonymBruker
Skrevet

Mine barn leveres først og hentes sist i disse dager. Og sånn må det desverre bli fremover.

Anonymkode: a04d4...1c2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I min kommune er barnehagen åpen kun fra 9 til 15 denne uka. Mine unger er der absolutt hele åpningstida. Men det ser jeg gjelder en svært stor andel av alle ungene som er der. 

Hvis barnehagen vanligvis har åpent til 17, og nå til 16, så kan jeg ikke tro at ditt barn blir værende alene til sengetid.

Anonymkode: 57270...825

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...