Gå til innhold

Midt i smokkeslutt , gi meg styrke

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er verre enn jeg såg for meg... har lust å gi etter og vi er på dag 1...... gi meg styrke

Anonymkode: dc7c8...1d9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo dag 1 som er verst... Dag 2 også.... Så blir det bedre....!

Ikke gi deg, da blir det ENDA verre når du prøver igjen om noen måneder!

Anonymkode: d7e03...3e0

Skrevet

Bare bit tennene sammen . Smokkeslutt  er tungt! Pass på at du ikke har smokker  tilgjengelig (få evt noen til å kaste de ) så du ikke kan gi opp. 

Dette er 2-3 dager  med trist og sint barn , men det er så viktig at du gjennomfører!gikk gjennom samme i fjor og det var skikkelig ille , men vet om flere med barn på 4 år som sliter med å slutte fordi de har fått holde på sutten for lenge . 

Bare vær rolig og trøst barnet :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gjør du det? Hvor gammelt er barnet? Har ei som bør slutte her og... 😅🙈🙈🙈

Anonymkode: e398a...a1f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

*gir deg styrke og føler med deg* 😂 

Ofte går det helt fint etter de første to dagene! Kast alle smokker så du ikke har muligheten til å gi opp

Anonymkode: d0dff...c57

AnonymBruker
Skrevet

Vi har akkurat slutta.. de to første dagene var verst. Hjalp å si at smokken lå i skapet, og at vi ikke har kastet den. Samt forklare hvordan smokken kan ødelegge tennene. Om hun fant en smokk i f.eks en lekekasse så fikk hun lov til å «smake litt på den» men måtte legge den på benken etter 5-6 sekund.  På dag 5 så var hun tydelig på at hun ville gi de til Sabeltann 🙂 (kan sendes i posten, får et diplom tilbake). 

Er tøffest første kvelden.. det var helt hjerteskjærende.. 😅 Det er jo en sorgprosess (og avhengighet) for de små. Så å si ting som «Savner du sutten din nå?» «åh, det skjønner jeg godt. Det er vanskelig.» og tilby f.eks blåbær eller noe annet godt. (Med mindre det er leggetid.. da er det bare å holde ut..) 

Anonymkode: e31ff...5ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...