Gå til innhold

Vogn til treåring.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Vi har ei jente som fylte tre år for noen måneder siden. Vi bor et sted hvor det er lang avstand til alt, med oppoverbakker og utrygge veier. 

Noen ganger er det likevel deilig å gå litt, men hun er ikke veldig glad i å gå langt. Ikke over en halvtime ihvertfall, noe det ofte tar. Feks til barnehagen kan vi bruke førti minutter, tre kvarter om hun skal gå, 25 minutter om jeg går. 

Er det egentlig greit å bruke vogn til barn på tre år i slike situasjoner? Føler meg tvunget til å ta bil tilfelle noe synes det er rart å bruke vogn. 

Det er britax smile 2 sportsdelen 

Det er jo mest for at vi skal komme oss frem selvom hun blir sliten og ikke vil gå mer. Jeg orker ikke bære henne. 

Anonymkode: a0720...67b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke det gjør noe. 5 åringen her blir ofte veldig sliten de første dagene i syden, da får han selvsagt sove litt i vogna enten på stranda eller på vei fra stranda. Barn blir slitne de og. Jeg hadde ikke reagert hvertfall

• Liker 1
Skrevet

Synes ikke det er rart med vogn til en treåring, selv om du sikkert kommer til å få mange idiotiske svar her. Så lenge barnet selv synes det er greit. Vi går flere mil i uken, og har med sparkesykkel m tre hjul til 4-åringen, så vi kan slepe han med oss. Aldri i livet om vi hadde kommet frem om han skulle gå selv hele tiden 🙂

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar ❤️ det blir mye mer "vennligere" for henne om hun får styre selv om hun kan både gå og sitte i vogn, vil ikke slite henne helt ut. 

Da blir det nok litt lettere å ta vogna til barnehagen fremover i finværet 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta vogn og la bilen stå. ❤️ 

Anonymkode: bb70e...2e6

• Liker 2
Gjest Geirfuglen
Skrevet

Jeg går tur med jenter fra barselgruppa innimellom, der vi har unger på 3-4 år i vogna. De greier ikke gå så langt som vi gjør. Alternativet hadde vært å ikke gå tur. Bra å komme seg litt ut :) 

AnonymBruker
Skrevet

Da vi var i USA, satte til og med barnet vårt  på den gang 5 år i vogn når vi gikk og gikk og gikk og gikk HEEEELE dagene. Så at en tre- fireåring sitter i vogn er godt innafor 👍😊

Anonymkode: 590e2...ec6

AnonymBruker
Skrevet

Har samme vogn og 3-åring i av og til! 

Anonymkode: 7ecd4...8aa

AnonymBruker
Skrevet

3 åring er ikke rart,men en 5 åring i vogn med smokk er rart. En bekjent av meg holder på slik får sjokk hver gang jeg ser henne og ungen. Jeg snakker ikke om at ungen er sliten nå osv. Han er   Alltid i vogna

Anonymkode: 066bc...3e9

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

3 åring er ikke rart,men en 5 åring i vogn med smokk er rart. En bekjent av meg holder på slik får sjokk hver gang jeg ser henne og ungen. Jeg snakker ikke om at ungen er sliten nå osv. Han er   Alltid i vogna

Det kan nok være noe hun ikke forteller deg, og at det kanskje er en grunn, 

Men det høres meget spesielt ut ja 😳

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er så mye bedre med vogn enn bil! Ta vogna, du ❤ Når man triller får også barnet sett mye mer, det forholder seg til andre og naturen på en annen måte, man får frisk luft og det inviterer til samtaler om det man ser når man triller. Med andre ord mye positivt 😊

Anonymkode: 062aa...a53

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig helt OK. Jeg har ikke bil og her satt ungene i vogn til de var rundt 4, sykkelvogn til rundt 5. Ler litt når folk som kjører bil overalt klager på det...

Anonymkode: 2db6d...0e2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan nok være noe hun ikke forteller deg, og at det kanskje er en grunn, 

Men det høres meget spesielt ut ja 😳

Hun er alenemor. Ungen er frisk,muligens mer bortskjemt enn andre barn siden far ikke er end i bildet.

AnonymBruker
Skrevet

TFK har jeg hørt er bra for dem med litt større småbarn. Har hørt at folk med barn med diverse medisinske tilstander bruker dem på 3-4-5åringene som ikke kan gå lange distanser eller gå i det hele pga helsetilstand eller annet..

Anonymkode: c0fec...59d

Skrevet

Selvfølgelig greit å bruke vogn. Eneste negative syns jeg er at når vogna er med så blir hun fortere sliten også😅

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du vet ikke hva som kan feile barnet, ikke alt synes på utsiden og ikke alt har du rett på å få vite heller.

Vår lille 2åring har en medisinsk diagnose, et syndrom som ikke viser på utsiden og ikke fører til endring på utseende men som gir hypotoni, overbevegelige ledd, hjertesykdom og lav utholdenhet/energi.

For alt du vet kan hennes ha noe den også, som ikke synes.

Anonymkode: c0fec...59d

• Liker 1
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Vi har ei jente som fylte tre år for noen måneder siden. Vi bor et sted hvor det er lang avstand til alt, med oppoverbakker og utrygge veier. 

Noen ganger er det likevel deilig å gå litt, men hun er ikke veldig glad i å gå langt. Ikke over en halvtime ihvertfall, noe det ofte tar. Feks til barnehagen kan vi bruke førti minutter, tre kvarter om hun skal gå, 25 minutter om jeg går. 

Er det egentlig greit å bruke vogn til barn på tre år i slike situasjoner? Føler meg tvunget til å ta bil tilfelle noe synes det er rart å bruke vogn. 

Det er britax smile 2 sportsdelen 

Det er jo mest for at vi skal komme oss frem selvom hun blir sliten og ikke vil gå mer. Jeg orker ikke bære henne. 

Om du orker så ta vognen, men vil anbefale deg til å trene henne opp til å gå lengre strekk.

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og du kjenner til hele historien til barnet slik at du kan være overdommer?

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er alenemor. Ungen er frisk,muligens mer bortskjemt enn andre barn siden far ikke er end i bildet.

Det er ikke sikkert du vet alt.

Btw er mindre sannsynlig barnet er bortskjemt med bare en forelder

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...