AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #1 Skrevet 20. april 2020 Her gikk de aller fleste føringene fra veilederen rett ut av vinduet. - Dårlig informasjon til foreldre om henting og levering. - Ikke tid til smitteverntiltak. - Smitteverntiltak følges ikke i stor grad av ansatte - herunder renhold av leker, toaletter, overflater osv osv - Blanding av ansatte og barn som ikke tilhørere samarbeidende kohorter. - ikke tid til å avvikle pauser - Ikke tid til å rette/planlegge/evaluere etter dagen i dag. - Overtid for å informere foreldre på slutten av dagen Hvordan gikk det hos dere? Anonymkode: 6b088...966 7
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #2 Skrevet 20. april 2020 Det gikk helt fint Anonymkode: cf236...ee0 7
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #3 Skrevet 20. april 2020 Her har alt vært imponerende bra! Veldig god informasjon, fantastiske ansatte og god velkomst. Kunne ikke vært bedre, ut fra det jeg kan si. Anonymkode: 360cb...ad0 10
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #4 Skrevet 20. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Her har alt vært imponerende bra! Veldig god informasjon, fantastiske ansatte og god velkomst. Kunne ikke vært bedre, ut fra det jeg kan si. Anonymkode: 360cb...ad0 Jeg er altså forelder, ikke ansatt. Anonymkode: 360cb...ad0
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #5 Skrevet 20. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her gikk de aller fleste føringene fra veilederen rett ut av vinduet. - Dårlig informasjon til foreldre om henting og levering. - Ikke tid til smitteverntiltak. - Smitteverntiltak følges ikke i stor grad av ansatte - herunder renhold av leker, toaletter, overflater osv osv - Blanding av ansatte og barn som ikke tilhørere samarbeidende kohorter. - ikke tid til å avvikle pauser - Ikke tid til å rette/planlegge/evaluere etter dagen i dag. - Overtid for å informere foreldre på slutten av dagen Hvordan gikk det hos dere? Anonymkode: 6b088...966 Dette er overhode ikke overaskende! Skjønner ikke hva folk hadde forventa seg. Anonymkode: 5eaf2...8b9 14
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #6 Skrevet 20. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er overhode ikke overaskende! Skjønner ikke hva folk hadde forventa seg. Anonymkode: 5eaf2...8b9 Som ansatt syns jeg det er flaut og er overrasket over kollegaer som ikke akkurat imponerer. Hilsen Ts Anonymkode: 6b088...966 8
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #7 Skrevet 20. april 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her har alt vært imponerende bra! Veldig god informasjon, fantastiske ansatte og god velkomst. Kunne ikke vært bedre, ut fra det jeg kan si. Anonymkode: 360cb...ad0 Samme her! Og barnet mitt hadde en helt super dag og gledet seg så mye til ny dag i barnehagen i morgen at han hoppet i seng en halvtime før leggetid. Anonymkode: e2906...4f1 15
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #8 Skrevet 20. april 2020 Det har jo gått greit. Men ble mye gråt blant barna som ikke fikk leke med de som de ville leke med. Savnet hverandre i 5 uker, så endelig i barnehagen igjen, men får ikke leke sammen. Hjerterått. Anonymkode: 2ac65...904 13
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #9 Skrevet 20. april 2020 Forelder her, har inntrykk av at det har gått strålende, ihvertfall hos skolestarterne. Liten barnegruppe i utgangspunktet, hvor de alle har gått i lag hele veien og kjenner både hverandre og de ansatte godt. Fikk en ny gutt hjem i ettermiddag. Barnehagen har alltid vært flink til å være ute, gjerne hele dagen. Og har greit med plass til de eldste på yttersiden av gjerdet. Så akkurat den delen tenker jeg ikke er så mye forandret for de ansatte som har de største. Skal sies at vi i utgangspunktet er kjempe fornøyd med barnehagen, og gruer oss til barnet skal over i skolen... Anonymkode: 1419f...7cb 3
morgenkåpedyret Skrevet 20. april 2020 #10 Skrevet 20. april 2020 Jobber på småbarnsavdeling og alt gikk over all forventning og barna imponerte oss! Absolutt ingen av de 12 barna vi tok imot i dag gråt eller viste på noen måte at de ikke ville i barnehagen. De løp til oss med stormende jubel! Vi hadde pynta hele uteområdet med ballonger og flagg og det var flere foreldre som ankom barnehagen med en tåre i øyekroken. Men vi var jo alle ansatte så enormt glad for å ENDELIG kunne ta i mot våre små venner igjen 💛 og de nye rutinene og karhortene gikk veldig fint og ungene koste seg med de vennene de fikk lov å leke med. Sier som han ene 2-åringen sa da vi satt ute i sola og spiste lunsj; "Nå koser vi oss!" 28
Gjest Albbas Skrevet 20. april 2020 #11 Skrevet 20. april 2020 Levering gikk ikke så bra, han syns det var veldig rart å bli levert ved porten selv om vi hadde snakket om det. Så han hylgråt mens jeg gikk derfra med klump i halsen. Men han hadde hatt det fint resten av dagen, og den ansatte sa at dagen hadde gått bra og at dette kom til å gå helt fint. Barnehagen er inne i et veldig stort bilfritt område, så kohortene finner seg hver sin plass ute. Sønnen min var veldig stolt over å ha matboks da. 😅
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #12 Skrevet 20. april 2020 Gikk fint for barn og foreldre. Vi har stort uteområde, så vi kan levere i små soner innenfor porten. Det tror jeg gjør det litt lettere for de minste, da de ble fristet av leker og apparater med en gang. Men de ansatte sa på slutten av dagen at det hadde vært veldig slitsomt å passe på at barna holdt seg der de skulle. Det var også styrete ved skifting, soving o.l. når de står helt alene om å ordne med 3 stk samtidig, og ikke så lett å få tid til renhold når de andre ansatte ikke kan passe hverandres grupper. Anonymkode: 9310a...955 5
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #13 Skrevet 20. april 2020 Det gikk fint hos oss, ene og alene fordi halvparten av foreldrene holder ungene hjemme. Jeg vil tro at vi får innarbeidet rutinene i denne perioden med få barn. Spent på hvordan det blir når alle ungene er tilbake. Idag hadde jeg ansvar for tre førskolebarn, men sånn blir det ikke etter denne uken. Anonymkode: dd445...a70 5
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #14 Skrevet 20. april 2020 Det gikk helt fint. Levering på trappen og rett start på uteleking. Vi hadde kledd på barnet litt lite klær til formiddagen (det er 5grader på morgenen og 18 grader midt på dagen her), så må ta på mer klær i morgen. Gruppene på 6barn var inndelt etter alder og hvem som fungerer godt sammen, en inndeling de har brukt før også, så de lekte fint både da jeg leverte og hentet. Men nå er det ca 2/3 med barn så god plass. Det var rolig fin stemning og både barn (alle barn jeg så) og ansatte virket til å ha en fin dag. Barnet syntes matboks var veldig stas. Og de hadde lært en ny sang om håndvask som han likte. Vi har fått ryddig og god informasjon om henting/levering. Vi kunne gjerne ha fått info om at matboksene ikke får komme i kjøleskapet, men nå vet jeg det til i morgen mtp innhold/pålegg. Ang smittevern tiltak i løpet av dagen så vet jeg ikke. Men vi vasket hender på både meg og barnet før vi gikk i bhg, hadde på rene klær. Vasket hender før jeg hentet, la igjen mobil i bilen (har den ofte i hånden), og når han var hentet så tok både jeg og han antibac på hendene i bilen. Kjørte hjem og vasket hender på begge, byttet alle klærne på han til rene klær (dusjet han før han la seg, men skulke være litt ut-inn hjemme først så fikk rene klær), vasket klærne fra bhg på 60 grader med en gang, puttet matbokser og drikkeflaske rett i oppvaskmaskinen (ingen mellomstasjon på kjøkkenbenk), og vasket hender etter jeg hadde tatt på alt som kom fra bhg. Prøver å gjøre vårt riktig fra denne siden ihvertfall. (jeg er forelder) Anonymkode: e208c...08d 5
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #15 Skrevet 20. april 2020 Trådstarter, jeg håper du tar dette opp med sjefen din. Det er ikke greit for noen, hverken ansatte, foreldre eller barn, at reglene ikke opprettholdes. Hadde jeg hørt at dette ikke ble opprettholdt i "min" barnehage hadde jeg blitt rasende og tatt det opp med min sjef, igjen. Alle i barnehagen blir jo indirekte utsatt for mulig smitte hvis det slurves, enten det er med vilje eller ikke. Hvis dere trenger mer tid, mer ansatte, mer opplæring, eller hva det nå enn er, må dere forlange det fra administrasjonen. Som renholder i barnehage kan jeg si at det har vært fryktelig slitsomt og stressende. Her vasker vi på dagtid. Og mye mer må gjøres nå. Men jeg har den samme tiden å gjøre det på som før. Er helt utslitt, så sliten at jeg føler meg dårlig, og gruer meg til i morgen. Men både håper og tror det vil gå seg til etterhvert. Likevel ønsker jeg fortsatt at vi fikk mer tid til å forberede oss. Dette er jo en kabal som må gå opp, for alle involverte. Vaktmestere, renholdere, barnehageansatte, foreldre, og barn. Har vært veldig mye frem og tilbake i hele dag. Vi ansatte må liksom prøve å finne ut hvordan vi kan samarbeide i praksis, samtidig som vi må takle uforutsette ting. Det blir nok en liten jobb fremover for å løse problemene som oppstår, når de oppstår. Det positive er at jeg har savnet å høre og se alle barna rundt omkring i barnehagen. Ingenting slår en søt liten barnestemme som synger i rommet ved siden av, eller barnelatter gjennom gangene, eller de små samtalene der barna forteller om hva de har gjort i det siste. Anonymkode: 204c8...93e 12
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #16 Skrevet 20. april 2020 Småbarnsavdeling med 4 kohorter. Det gikk veldig bra, blide og glade småbarn som var glade for å se ansatte og vennene sine. Ble mye håndvask på alle og stadig vask av leker/kontaktflater, men det er slik som det skal være. Vært ute i solen, spist lunsj og is, og mye kjekk lek. Dårlig tid til pauseavvikling, så akkurat det må en finne en slags ordning på. Anonymkode: 2c9e5...7b2 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #17 Skrevet 20. april 2020 Det gikk helt fint. Ungene storkoset seg ute hele dagen i en nokså endret barnehagehverdag, men var strålende fornøyde. Og gjett hvor glade de ble for å hilse sine voksne igjen etter 5 uker. Alt hadde gått kjempebra. Anonymkode: 75192...8e6 2
Rosa Sitron Skrevet 20. april 2020 #18 Skrevet 20. april 2020 1 hour ago, Albbas said: Levering gikk ikke så bra, han syns det var veldig rart å bli levert ved porten selv om vi hadde snakket om det. Så han hylgråt mens jeg gikk derfra med klump i halsen. Men han hadde hatt det fint resten av dagen, og den ansatte sa at dagen hadde gått bra og at dette kom til å gå helt fint. Barnehagen er inne i et veldig stort bilfritt område, så kohortene finner seg hver sin plass ute. Sønnen min var veldig stolt over å ha matboks da. 😅 Så godt å lese. Ikke at din gråt altså, men alle jeg har snakket med sier det gikk strålende og det gjorde det ikke for vår. Han brukte lang tid på leveringen. men som din gikk det bra utover dagen
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #19 Skrevet 20. april 2020 Det gikk helt supert. Barna var strålende fornøyd. Anonymkode: 394f7...1ef
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #20 Skrevet 20. april 2020 Foreldre her. Datteren min strålte som en sol når vi kom til barnehagen. Når hun ble tatt imot av en av sine favorittansatte så ga hun henne en laaang klem (vi forventet ikke at de skulle klare å holde 1 m avstand siden dette er minste avdelingen med 1 og 2 åringer) Ingen gråting ved levering, hun enset meg ikke ett blikk engang og hadde en super dag i barnehagen 😄 Når jeg hentet så smilte hun når hun så meg men hadde ikke noe hastverk med å gå derfra. Er virkelig glad for at hun fikk gå der i dag. Virker som barnehagen har løst det de kan på en fin måte og det var en god stemning med mange smilende barn, foreldre og ansatte. Tusen takk barnehageansatte for at dere viser oss foreldre og våre barn så mye positivitet oppi alt stresset dere har ❤️ Vi setter stor pris på dere ❤️ Anonymkode: fc8f9...13a 8
Anbefalte innlegg