Gå til innhold

Universitetseksamen: Fra vanlig til digital eksamen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hey folkens,

Jeg lurer på om noen har opplevd at deres vanlige 5 timers eksamen som i utgangspunktet skulle skrives helt uten hjelpemidler i en sånn svær idrettssal som universitetet pleier å holde eksamen i, er nå blitt "konvertert" til 8 timers hjemmeeksamen?  Altså hvordan fungerer en slik 8 timers hjemmeeksamen? Det høres helt rart ut. Det minste jeg har vært bort i er 3-dagers hjemmeeksamen, men det vanlige er mer 4 eller 5-dagers. 

Må man sitere og ha referanseliste under denne 8 timers hjemmeeksamen? For da ryker flere timer bare på å fikse og pirke på "korrekt sitering" i riktig rekkefølge.

Takk på forhånd.

Anonymkode: a8214...81e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er lurest at du spør direkte hos instituttet ditt. Dette kan være forskjellig fra sted til sted.

Anonymkode: f8d31...bf0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det fungerer akkurat som en vanlig skoleeksamen. Du skal ikke ha med referanseliste, etc.

Eneste forskjellen er at du nå kan "jukse" så mye du vil, siden du har tilgang på alt av pensum.

Det vil uansett ikke ha mye å si på en 5-6 timers eksamen, som pleier å være typiske drøftingsoppgaver. I løpet av de 8 timene kan du kanskje "jukse" deg opp fra F til E, eller E til D, men ikke mer enn det.

Anonymkode: 4eec7...da8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vår 6-timers skoleeksamen endres til 48 timers hjemmeeksamen. Da vil det naturligvis bli en annen oppgave, og vi må ha med referanseliste. 

Anonymkode: 60fed...a3c

AnonymBruker
Skrevet

Vi må ha referanseliste og løpende referering på vår 5 t hjemmeeksamen..

Anonymkode: ea47c...3fa

• Liker 1
Skrevet

Våre firetimers skriftlige eksamen blir omgjort til firetimers hjemmeeksamen. Blir spennende å se. Vi har ikke fått veldig mye informasjon ennå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...