Gå til innhold

Når stenger de ned samfunnet igjen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, tror dere det tar lang tid? 
Eller tror dere ikke at det kommer til å skje igjen?

Og om de gjør det, tror dere de blir enda strengere da? 

Anonymkode: ba4e7...dbb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det såpass mange som trasser på, så vi skal ikke se bort fra at det strammes inn igjen.

Anonymkode: cac90...7b0

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

"Samfunnet" er vel mer enn barnehagene. Det er for det meste stengt fortsatt det jeg kan se.

Anonymkode: 6a889...28a

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Vi får se. Det kan gå godt, og det kan gå dårlig.

Største faresignalet jeg ser er at mange forveksler "forsiktig åpning av barnehage, småskole og enkelte bedriftstyper" med "nå er vi ferdige, tilbake til normalen!"

Hvis altfor mange mennesker tar seg altfor mange friheter kan vi ende opp med en stor andre bølge. Men håper det ikke skjer!

Anonymkode: 38fd7...147

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

I Sverige har de jo hatt langt færre restriksjoner enn Norge i over en måned uten at sykehusene har kollapset. Kan ikke helt se hvorfor det skulle bli verre her pga disse små lettelsene

Anonymkode: 71ade...995

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

"Samfunnet" er vel mer enn barnehagene. Det er for det meste stengt fortsatt det jeg kan se.

Anonymkode: 6a889...28a

Dette er tydeligvis ikke mange som bryr seg om for tiden. Sett siden formidlingen av BHG/Skole oppstart at folk har sluppet helt på vedtakene fra FHI/Regjering. Så kom vårsola å brant alle bruene... Tydelig vi skal gjennom en fase til tenker nå jeg, dersom folk ikke tar seg kraftig sammen. Med den tvetydige holdningen fra høyere opp så er det faktisk dette de vil. Som å kaste brødbiter til endene. Biter fort..

Anonymkode: 58909...30e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Forhåpentligvis aldri. 

Anonymkode: 41ed4...603

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

I Sverige har de jo hatt langt færre restriksjoner enn Norge i over en måned uten at sykehusene har kollapset. Kan ikke helt se hvorfor det skulle bli verre her pga disse små lettelsene

Har du sett på statistikk ifra Sverige?

Anonymkode: 58909...30e

• Liker 2
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skoler og barnehager kommer ikke til å stenge ned på nytt etter de har blitt åpnet. Fordi regjeringen ser på det som politisk vanskelig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg tipper alt stenges ned igjen i løpet av sensommeren. Ingen tvil om at smittespredning kommer til å blomstre opp igjen. Mye takket være hedonistiske harryhandlere som er litt "enkle".

Anonymkode: d16a6...7ba

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Krantz95 skrev:

Skoler og barnehager kommer ikke til å stenge ned på nytt etter de har blitt åpnet. Fordi regjeringen ser på det som politisk vanskelig.

Dersom det kommer en ny, kraftig økning i smittespredningen så tror ikke jeg at regjeringen vil sitte med hendene i fanget mens de kjører prinsipper. 

Anonymkode: b18d0...cb0

• Liker 6
Skrevet
10 minutter siden, Krantz95 skrev:

Nå er jo uansett skolene stengt i 2 mnd på sommeren. Er ikke lenge til skoleårets slutt uansett.

AnonymBruker
Skrevet

Antallet innlagte øker litt igjen. I begynnelsen av neste uke vil det ha økt mer etter "påskeslippet" hvor regjeringen så dustete snakket om åpningen av barnehager og skoler, i stedet for å vente til etter påske med å annonsere det. Når smittetallene øker, så kommer i alle fall ikke resten av skolen til å åpne, men om de går tilbake på barnehage og småtrinnet?
Det tror jeg ikke. 
Vi får sette vår lit til at dette viruset ligner andre virus i at det tar seg en pause i varmere vær.

Anonymkode: 65612...159

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Antallet innlagte øker litt igjen. I begynnelsen av neste uke vil det ha økt mer etter "påskeslippet" hvor regjeringen så dustete snakket om åpningen av barnehager og skoler, i stedet for å vente til etter påske med å annonsere det. Når smittetallene øker, så kommer i alle fall ikke resten av skolen til å åpne, men om de går tilbake på barnehage og småtrinnet?
Det tror jeg ikke. 
Vi får sette vår lit til at dette viruset ligner andre virus i at det tar seg en pause i varmere vær.

Problemet er vel heller at ting ble stengt for raskt. Vi oppnådde kun en utsettelse. I steden for å stenge ett par uker senere, når vi begynte å komme opp i antall intensivpasienter.  Når samfunnet blir stengt, helt uten at noe egentlig skjer, så blir folk med rette utålmodig. Man mister tålmodigheten når man ikke ser en ende. For alle med vett vet at vi ikke kan holde stengt i flere mnd uten å bli et meget fattig land hva økonomi angår. Og økonomien er den som gjør at vi har sykepenger, skoler, trygd mm. Vi kan ikke låse oss inne hver eneste gang en pandemi kommer. For dette er ikke den første, og blir langt i fra den siste.

Anonymkode: e7707...288

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er vel heller at ting ble stengt for raskt. Vi oppnådde kun en utsettelse. I steden for å stenge ett par uker senere, når vi begynte å komme opp i antall intensivpasienter.  Når samfunnet blir stengt, helt uten at noe egentlig skjer, så blir folk med rette utålmodig. Man mister tålmodigheten når man ikke ser en ende. For alle med vett vet at vi ikke kan holde stengt i flere mnd uten å bli et meget fattig land hva økonomi angår. Og økonomien er den som gjør at vi har sykepenger, skoler, trygd mm. Vi kan ikke låse oss inne hver eneste gang en pandemi kommer. For dette er ikke den første, og blir langt i fra den siste.

Vi trengte den stengningen så tidlig for å få på plass helt nødvendige ting, som munnbind 😕 Latterlig nok så hadde vi ikke det engang. Nå har vi kanskje kapasitet, selv om jeg så at UNN (Tromsø) i da sa at respiratorene de har bestilt, og som skulle vært levert nå, ikke kommer før tidligst i 3. kvartal. Klart det blir problemer når omtrent hele verden ikke har tatt høyde for en viruspandemi. Det hederlige unntaket her er vel Finland.

Og jeg er helt enig med deg i, at det selvfølgelig ikke blir siste gang. Vi får håpe at vi lærer noe av denne, for neste gang kan det være noe verre enn korona.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Samfunnet (eller Norge, om du vil) har ikke vært stengt ned i det heletatt. Ja, enkelte ting har vært stengt, men det er det.

Har man portforbud, derimot, DA kan man snakke om at samfunnet er stengt.

Anonymkode: 6d33c...a7b

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sverige gir f.. i eldre og syke og har ofret snart 1 600 mennesker.  Jeg fatter ikke hvorfor ikke folket ikke protesterer!

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Apocalypte skrev:

Sverige gir f.. i eldre og syke og har ofret snart 1 600 mennesker.  Jeg fatter ikke hvorfor ikke folket ikke protesterer!

Dømme kan man vel vente med til vi ser tallene når dette er over. Tror nok ikke i henhold til befolkning at vi kommer bedre ut av dette. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Apocalypte skrev:

Og samtidig unngår de permitteringspenger, konkurser og økonomisk kollaps. Anbefaler Debatten på NRK om dette. Det gikk meg til å endre litt syn på ting.

Anonymkode: e276f...abc

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

*permitteringer

Anonymkode: e276f...abc

• Opprett ny...