Gå til innhold

Refusjon fra Norwegian, ser ikke ut til at jeg får det :(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Greit nok at Norwegian har mye å gjøre, men nå har det gått 5 uker og jeg har ikke hørt et ord. De kansellerte flighten min så jeg burde få pengene tilbake. Jeg har fylt ut et skjema, og meldte inn saken til Europeiske. Problemet er at Europeiske vil ikke refundere noe før jeg får en bekreftelse fra Norwegian at mine billetter er ikke refunderbare. De har i utgangspunktet bare tilbudt meg cash Points, noe jeg ikke ville ha. 

Hva hvis jeg aldri får denne skriftlige bekreftelsen? Da er alle pengene tapt? Jeg har ringt mange ganger, men kommer ikke gjennom. Og de svarer ikke på mail. Jeg har 4 t/r billetter til, lavpris. De blir nok kansellert de og. Utrolig surt, nesten 10.000 kr i dass :( Jeg har betalt billettene med Bank Norwegian-kortet men det hjelper tydeligvis ikke. Jeg trodde jeg var safe med toppforsikring i Europeiske og fordi jeg alltid betaler med kredittkort. 

Noen som har fått refundert billigbilletter med Norwegian? Tok det lang tid? 

Anonymkode: 7ec45...14b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk mine til ake i cashpoints. Satser på de ikke går konkurs så jeg kan bruke de senere :)

Anonymkode: d2260...03a

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke noen råd. Men kanskje det går an å tipse media om det? Det har blitt skrevet mye i avisene om Norwegian og det kan jo være det hjelper deg om mediene begynner å skrive om at Norwegian nekter å refundere pengene til kundene. 

Anonymkode: f056a...51c

AnonymBruker
Skrevet

Blir det mange krav konker de . 

Anonymkode: b8bb5...878

AnonymBruker
Skrevet

Hvis de går konkurs, taper vi penger da? Eller kan vi få penger fra reiseforsikringen uansett? Jeg bestilte i februar en reise til utlandet i juni, men vet den ikke blir noe av. Likevel anbefaler banken å vente med avbestilling, så at vi heller søker når Norwegian kansellerer flyvningen. Slik jeg tolket det i hvertfall. 

Anonymkode: 73d2d...301

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk mine til ake i cashpoints. Satser på de ikke går konkurs så jeg kan bruke de senere :)

Anonymkode: d2260...03a

Hvor lang gyldighet har du på de cash pointsene da? Jeg har jo en del fra før, pga Bank Norwegian-kortet mitt. Vi vet jo ikke hvor lenge disse reiserestriksjonene vil vare. Om det er 1 år, 5 eller 10. Umulig å si, og umulig å planlegge. 

Om Norwegian går konkurs, så bør jeg vel få pengene refundert uansett, via kredittkort eller Europeiske? Er jo tross alt flyselskapet som har kansellert flighten.

Husker jeg opplevde det samme med flyselskapet Sterling, da jeg skulle til Montpellier. Men de refunderte pengene veldig kjapt til tross for konkurs.

Anonymkode: 7ec45...14b

AnonymBruker
Skrevet

Hvis de går konkurs så får du pengene tilbake hvis du har betalt med kredittkort. Ved konkurs så får du ikke fra reiseforsikring da de ikke dekker dette. Du må nok belage deg på å vente ja. Vi skulle ha også reist i påsken, flyet ble avlyst for rundt 12.mars, ikke fått penger igjen. Var ikke norwegian.

Anonymkode: ece98...9e0

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du betalte med bank norwegian-kortet kan du få banken til å refundere pengene. Du sier at Norwegian har kasnellert flygningene, da må du jo ha fått beskjed om det på en eller annen måte. Send den bekreftelsen til Bank norwegian så får du igjen pengene.

Anonymkode: 6ffa2...046

AnonymBruker
Skrevet

Det tar godt over en måned nå, så er bare å smøre seg med tålmodighet. 

Anonymkode: 32a3f...669

AnonymBruker
Skrevet

Har gått fem uker med min sak også, ikke hørt ett ord! Har snakket med kundeservice på fb, de sier bare at man må vente på sin tur og alle saker blir behandlet etterhvert,,

Anonymkode: 134c4...37f

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis de går konkurs så får du pengene tilbake hvis du har betalt med kredittkort. Ved konkurs så får du ikke fra reiseforsikring da de ikke dekker dette. Du må nok belage deg på å vente ja. Vi skulle ha også reist i påsken, flyet ble avlyst for rundt 12.mars, ikke fått penger igjen. Var ikke norwegian.

Anonymkode: ece98...9e0

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du betalte med bank norwegian-kortet kan du få banken til å refundere pengene. Du sier at Norwegian har kasnellert flygningene, da må du jo ha fått beskjed om det på en eller annen måte. Send den bekreftelsen til Bank norwegian så får du igjen pengene.

Anonymkode: 6ffa2...046

Tusen takk for svar! Jeg har dessverre ikke betalt med kredittkort. Tror derfor jeg avbestiller reisen, og sender inn et krav om refusjon. Vet ikke om jeg tørr å vente noe særlig lenger, til de kansellerer. Går Norwegian konkurs sitter jeg i 0. Men det gjør jeg sikkert uansett. Vil likevel prøve.

Og TS; sorry for at jeg kuppet tråden din.

Skrevet

Du sier du har Europeiske reiseforsikring? De dekker avbestilling av reiser booket før 12. mars, eller deromkring. Så det du gjør nå er å avbestiller de 4 t/r billettene du har igjen, og krever dem dekt av forsikringa. Hvis du fyller vilkårene så klart. Da får du i allefall igjen noe. Så får vi bare avvente og håpe Norwegian klarer seg, og vi får igjen penger.

Har inne et kran på 20k 🙄 Og forsikringa dekker ikke siden flyet ble kansellert før jeg fikk avbestilt selv. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar! Jeg har dessverre ikke betalt med kredittkort. Tror derfor jeg avbestiller reisen, og sender inn et krav om refusjon. Vet ikke om jeg tørr å vente noe særlig lenger, til de kansellerer. Går Norwegian konkurs sitter jeg i 0. Men det gjør jeg sikkert uansett. Vil likevel prøve.

Og TS; sorry for at jeg kuppet tråden din.

Vil du få refundert pengene hvis du selv avbestiller turen?

AnonymBruker
Skrevet

Min reise til USA ble kansellert av Norwegian. Reisen var betalt med Norwegians kredittkort og ca 1 uke etter planlagt avreise var pengene (14.000,-) kreditert kortet. Jeg overførte derfra og inn til min konto i min bank. 

Sendte ikke engang krav.  

Anonymkode: f61f4...1f9

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, Kittykat skrev:

Vil du få refundert pengene hvis du selv avbestiller turen?

Regner med jeg får Cashpoints av Norwegian. Kommer til å ta kontakt med banken, for å søke om erstaning etter at jeg har fått svar av Norwegian. SMN skriver i hvertfall dette:

Hva dekker reiseforsikringen?

Utenriksdepartementet (UD) fraråder fortsatt reiser til alle land, så sant reisen ikke er strengt nødvendig.

På grunn av dette dekker vi fortsatt avbestilling av reiser til alle land, uansett når du skulle reist, og uansett hva grunnen er til at du avbestiller. For reiser i Norge får du også dekket avbestilling, men bare så lenge reisen skulle skjedd til og med 20. april.

At vi dekker alle avbestillinger betyr likevel ikke alltid at du får tilbake alt du har betalt for reisen fra oss. Husk at du alltid må kontakte flyselskap, hotell og liknende først, for å høre hva de tilbyr deg som kompensasjon når du avbestiller. Lenger ned på siden kan du lese mer om hva du bør gjøre hvis du får tilbud om cash points, tilgodepoeng eller liknende.

MERK! Akkurat nå finnes det ikke noen bestemt frist for å avbestille reisen din til utlandet og å søke oss om erstatning, siden UD har forlenget reiserådene sine på ubestemt tid. Men reisen din må være bestilt før 12. mars 2020.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...