Gå til innhold

Forskjell på salt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det forskjell i kvalitet på salt? Gir noe mer smak enn annet? Nå tenker jeg altså på rent salt, ikke seltin eller urtesalt eller liknende, men om det eventuelt er sånn at det er kvalitetsforskjeller som gir mer smak. Jeg har alltid tenkt at salt er salt

Anonymkode: 47b41...c1e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er forskjell på smak og farge også, og mineraler og tungmetaller og alt som hører med.. 

Anonymkode: 4c28b...1df

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, stan skrev:

Hoved forskjellen er vel prisen?

Så lenge det er tale om natriumklorid, NaCl, så er det egentlig det samme.

Tja, om man strør saltet oppå maten som skal serveres så vil jo store saltflak og små saltkort smake forskjellig.  Men det vil selvsagt ikke gjøre forskjell om saltet blir oppløst under matlagingen. 

Anonymkode: 57eea...7dc

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tja, om man strør saltet oppå maten som skal serveres så vil jo store saltflak og små saltkort smake forskjellig.  Men det vil selvsagt ikke gjøre forskjell om saltet blir oppløst under matlagingen. 

*saltkorn. 

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja,det er et godt poeng.

Saltstenger uten de herlig store saltkorna ville bare være bortkastet.

Saltflak er også et møst når man lager margarita. 

Salt smaker jo veldig godt, men jeg prøver å bruke lite salt. Soyasaus, hvitløk, chili og glutamat fungerer greit som alternativer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...