Gå til innhold

Gardiner - hvor mye er det «innenfor» å bruke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal ha til stue og har sett noen lekre i fløyel som passet helt fantastisk, men jeg må ha en del stoff og jeg har regnet ut at jeg trenger stoff alene for ca 11000kr 😱 Må få det sydd så vet ikke hvor mye det kommer på. Hvor mye er det vanlig å bruke på gardiner? 
(Jeg fikk et lite sjokk for lenge siden jeg har kjøpt.)

Anonymkode: 41e69...45f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer helt an på hvor mye penger du synes det er verdt, og hvor mye lommeboken din tåler at du bruker.

Definisjonen på "mye penger" er veldig individuelt.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Gardiner? 🤔 Er det noen som har det lenger, da ? Jeg trodde de fleste som oppgraderte interiøret gikk for plisse eller noe litt mer diskret i disse dager, men dersom det passer din stil og lommebok så er det jo bare å kjøre på. Man kommer ikke langt med 11 000,- dersom man skal ha f. eks. Luxaflex (sp?) opp/ned plissegardiner, så prisen er jo ikke nødvendigvis SÅ gale.

Anonymkode: cf464...32f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lommeboken tåler det, men jeg synes det var dyrt likevel. Ville høre hva andre synes. Det er for tre vinduer... 

AnonymBruker
Skrevet

Herregud, og jeg som synes ferdigsydde gardinlengder til under tusen kroner på Kid er rådyrt 🙄

Anonymkode: 9b582...094

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er for dyrt for gardiner, men jeg er ikke den som bryr meg mest om sånt. Men regner med man kan få noe fint som er mye billigere om man leter litt. 

Anonymkode: 78f07...85b

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lommeboken tåler det, men jeg synes det var dyrt likevel. Ville høre hva andre synes. Det er for tre vinduer... 

Da synes jeg du skal kjøpe dem hvis du liker dem, og hvis du har en lommebok som fint tåler det. Hvorfor bry seg om hva andre mener om prisen på gardinene? Skulle noen spørre, får du bare si at "Ja, de var litt dyre. Host. Noen som vil ha påfyll i vinglasset?"

• Liker 7
Skrevet

Da er det sikkert kjempegod kvalitet! Synes du de er dine og kvaliteten er god, så kjør på😊 til du som sier at folk ikke bruker gardiner lengre...det var moten å ikke ha gardiner for noen år siden, nå er det trendy med gardiner igjen! Synes det er dødslekkert, selv om jeg ikke har en eneste en aelv☺️

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

🥰

AnonymBruker
Skrevet

Tja, jeg synes ikke det er så gale og kunne nok gjort det selv om det var snakk om klassiske og tidløse gardiner og ikke trendgardiner. Jeg har gardiner selv, de jeg har nå har jeg hatt i over 10 år... det er nesten så jeg ikke tør si det høyt!  

Gardiner er ofte kjempeflott og kan virkelig løfte et interiør. Her jeg bor er det mye innsyn, så gardiner er et must for meg. I tillegg demper de gjenlyd, skjermer mot sol, holder varmen inne om vinteren og holder varmen ute på sommeren.

Anonymkode: 20bc7...74c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte pene gardiner til alle rom for ca 1300kr på salg hos kid og jeg synes DET var litt dyrt... 11000!!

Anonymkode: 3f21e...25f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Lemmon skrev:

Da er det sikkert kjempegod kvalitet! Synes du de er dine og kvaliteten er god, så kjør på😊 til du som sier at folk ikke bruker gardiner lengre...det var moten å ikke ha gardiner for noen år siden, nå er det trendy med gardiner igjen! Synes det er dødslekkert, selv om jeg ikke har en eneste en aelv☺️

Ja da så. Lan likevel ikke helt se for meg at det er særlig pent (eller bra for innemiljøet med tanke på støv osv) men jeg tar ofte feil :fnise: 

AnonymBruker
Skrevet

Persienner og screens og annen solskjerming koster like mye. Men jeg har vært der selv, flyttet og tenkte at denne gangen skulle jeg ikke bry meg om prisen men få noe lekkert og ordentlig sydd. Så regnet jeg på prisen..... og endte opp med noe fra Åhlens, ....OG ANGRER. 
Så gjør det, kjøp dem! Nå sitter det enda lengre inne for meg, for nå har jeg jo, kan ikke si det er nødvendig lengre. Men en dag, da!  

Anonymkode: f84ef...c17

• Liker 4
Skrevet

Kjenner jeg er nysgjerrig på meterprisen... 😇

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har velurgardiner fra Mille Moi, 1500kr for en gardinlengde (x5). Jeg synes det er kjempedyrt, men har hatt de i flere år og det er god kvalitet. Kommer ikke til å bytte de på leeenge. 

Anonymkode: b944a...453

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp dem! Du kommer til å angre dersom du heller kjøper billiggardiner til 499 fra Kid. Det er virkelig ikke det samme. Du kommer til å irritere deg så mye over det at du om noen år likevel kjøper kvalitetsgardiner, og da har du jo kastet bort de pengene du brukte på billiggardiner, 

Anonymkode: 9fbec...b65

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fikk sydd 2 stk plisségardiner samt trekk til en benk i entrèen. Betalte 10.000 kr inkl arbeidet. Stoffet er fra Jane Churchill, god kvalitet. Kostet 1000 kr per meter.

Anonymkode: 5800f...e9b

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal ha til stue og har sett noen lekre i fløyel som passet helt fantastisk, men jeg må ha en del stoff og jeg har regnet ut at jeg trenger stoff alene for ca 11000kr 😱 Må få det sydd så vet ikke hvor mye det kommer på. Hvor mye er det vanlig å bruke på gardiner? 
(Jeg fikk et lite sjokk for lenge siden jeg har kjøpt.)

Akkurat det kommer jo helt an på økonomien din - selv hadde jeg aldri i verden brukt 11000 på gardiner.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, Neket said:

Kjenner jeg er nysgjerrig på meterprisen... 😇

900kr pr meter. 

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Gardiner? 🤔 Er det noen som har det lenger, da ? 

Hæ? Er gardiner "ut" også nå? Hva er galt med gardiner? Bare persienner ser jo helt institusjon ut for meg i hvertfall, trodde det bare var i kollektiv eller hos unge som ikke gidder å gjøre noe mer utav ting, at de kun har nakne vinduer -ellers har vel folk begge deler?

Anonymkode: bfe98...98d

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...