AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #1 Skrevet 20. april 2020 Hei Jeg søker om foreldrepenger for første gang. Har søkt på nett, og nav skal ha inntektsmelding fra arbgiver. Snakket med arbgvier idag og fikk denne tilbakemeldingen: Hos XXX gis foreldrepermisjon med full lønn. Forutsetningen er imidlertidig at følgende skjema benyttes xxxxxx for å varsle arbgiver om permisjon. Så står det en link til skjemaet som skal fylles ut. Kopi av vedtaket fra nav skal også sendes med. Det er greit. Men at de betaler full lønn? Er det slik at jeg ikke trenger å søke foreldrepenger hos nav, siden jobben skal betale til meg? Også får de refusjon fra nav senere. Er der slik å forstå? Anonymkode: 501a8...783
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #2 Skrevet 20. april 2020 Jeg mener det ja. Anonymkode: 695b9...2b8
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #3 Skrevet 20. april 2020 Du må søke foreldrepenger likevel men du oppgir at jobben utbetaler. Ellers får ikke arbeidsgiver refusjon. Anonymkode: e27df...2f4 7
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #4 Skrevet 20. april 2020 Du må søke foreldrepenger hos nav. Det står også der at vedtaket skal vedlegges søknad. Arbeidsgiveren din forskutterer foreldrepengene, og får refusjon fra nav. Dersom du har mer enn 6g i årslønn vil arbeidsgiver dekke beløpet mellom 6g og din lønn. Sannsynligvis får du også fult ut med feriepenger. Anonymkode: 1fd51...de5 5
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #5 Skrevet 20. april 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må søke foreldrepenger likevel men du oppgir at jobben utbetaler. Ellers får ikke arbeidsgiver refusjon. Anonymkode: e27df...2f4 Det husker jeg ikke, om det var spurt da jeg fylte ut. Men den ble uansett sendt. Det var jo før jeg tok med vedtaket til arbgiver Anonymkode: 501a8...783
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #6 Skrevet 20. april 2020 Men, jeg har heller ikke fått noe vedtak. Jeg har bare søkt, de trenger jo papirer fra arbgiveren min før de kan fatte vedtak. Så hvilke vedtak arbgiver vil ha fra nav, vet jeg ikke? Anonymkode: 501a8...783
Hvissvass Skrevet 20. april 2020 #7 Skrevet 20. april 2020 Du skal levere vedtaket om foreldrepenger til arbeidsgiver når du får det. Dette blir arbeidsgiver sin kopi på at de får refundert det de betaler deg i lønn. NAV fatter vedtaket når arbeidsgiver sender NAV opplysninger om hva de betaler deg i lønn og hva de krever refundert.
Gjest Albbas Skrevet 20. april 2020 #8 Skrevet 20. april 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Men, jeg har heller ikke fått noe vedtak. Jeg har bare søkt, de trenger jo papirer fra arbgiveren min før de kan fatte vedtak. Så hvilke vedtak arbgiver vil ha fra nav, vet jeg ikke? Anonymkode: 501a8...783 Arbeidsgiver skal sende inntektsmelding selv om de betaler foreldrepengene dine. Søknadsprosessen til NAV skal du derfor fullføre helt som normalt. Da får du til slutt et vedtak arbeidsgiver skal ha.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #9 Skrevet 20. april 2020 Ts her Men det virker som om arbgvier vil ha det vedtaket nå. De skriver at jeg skal levere et skjema og vwdtaket fra nav, for å starte arbeidet med innleveringa a inntektsmedling til nav Anonymkode: 501a8...783
MissyB Skrevet 20. april 2020 #10 Skrevet 20. april 2020 Arbeidsgiver må sende inntektsmelding for at NAV kan behandle saken. I inntektsmelding oppgir gjennomsnittsinntekten din de tre siste avsluttede kalendermåneder før permisjonen starter, samt at de skal ha refusjon. Inntektsmelding kan tidligst sendes 4 uker før permisjonen din starter. 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #11 Skrevet 21. april 2020 10 timer siden, MissyB skrev: Arbeidsgiver må sende inntektsmelding for at NAV kan behandle saken. I inntektsmelding oppgir gjennomsnittsinntekten din de tre siste avsluttede kalendermåneder før permisjonen starter, samt at de skal ha refusjon. Inntektsmelding kan tidligst sendes 4 uker før permisjonen din starter. Ja alt det vet jeg,det står på veiledningen. Men det står ikke hvilke vedtak arbgic trenger. Vedtaket får jeg jo ikke før arbgiv har senft inn og nav har behandlet. Men så vil ikke arbgiv sende inn opplysninger før de har fått vedtak. Det er jo stupid Anonymkode: 501a8...783
Gjest Albbas Skrevet 21. april 2020 #12 Skrevet 21. april 2020 15 minutter siden, AnonymBruker said: Ja alt det vet jeg,det står på veiledningen. Men det står ikke hvilke vedtak arbgic trenger. Vedtaket får jeg jo ikke før arbgiv har senft inn og nav har behandlet. Men så vil ikke arbgiv sende inn opplysninger før de har fått vedtak. Det er jo stupid Anonymkode: 501a8...783 Du må spørre arbeidsgiver da, arbeidsgiver kan ha sagt feil, eller ha null niks peiling. Det vanlige er at SØKNADEN til NAV legges ved søknaden til arbeidsgiver.
MissyB Skrevet 21. april 2020 #13 Skrevet 21. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja alt det vet jeg,det står på veiledningen. Men det står ikke hvilke vedtak arbgic trenger. Vedtaket får jeg jo ikke før arbgiv har senft inn og nav har behandlet. Men så vil ikke arbgiv sende inn opplysninger før de har fått vedtak. Det er jo stupid Anonymkode: 501a8...783 Men her er det altså arbeidsgiver som er stupid i såfall, og har misforstått eller eventuelt gitt deg feile opplysninger.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #14 Skrevet 21. april 2020 Du må søke nav. Du søker jobb og sender alle papirer fortløpende. Anonymkode: 33aae...c1e
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #15 Skrevet 22. april 2020 Hvorfor spør du ikke bare arbeidsgiver? Anonymkode: 32865...51b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå