Gå til innhold

Dere i slutten av 30-årene, hvilken hudpleie bruker dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått tom for alt, og må bestille en del nytt. Det eneste jeg har er renseskum, som jeg bruker morgen og kveld. Mange av de produktene man får kjøpt hos hudpleier er jo svindyre, og jeg har ikke så mye penger akkurat nå.

Er mye ute i sola for tiden, så burde ikke bruke et veldig aktivt serum for eksempel.

Tips til bra og billige produkter/medium prisede produkter som funker? Hvilke bruker dere?

Jeg er veldig fornøyd med Dermalogica, men det er litt dyrt. Ser at Camilla Pihl sine produkter har en grei pris på Lyko.no, noen som har prøvd de?

Tenkte bestille: dagkrem/ansiktsskrubb/serum/ansiktsmaske

På forhånd takk for tips. 

Anonymkode: 918c0...d06

AnonymBruker
Skrevet

Er du mye ute i sola, bruk hudkrem med solfaktor. :) helst høy.

Jeg er ikke det, men jeg velger helst det selv for å passe på huden om jeg kjøper noe ansiktskrem.

Jeg gjør ikke så mye og har veldig lite rynker ( er 38 ) og er lite ute i vind og vær. Jeg har ikke røyket eller drukket noe særlig og har sikkert gode gener...

men bruker en olje som jeg påfører ved å stryke oppover fjeset ( ikke ned ) Castor olje hver kveld før jeg legger meg. Ellers bruker jeg ikke noe.

Anonymkode: 39260...3e1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil anbefale Linda Johansen sine produkter! 😀 Er superfornøyd. Men de er ganske dyre, da.

Anonymkode: 7b122...c56

AnonymBruker
Skrevet

Neutrogena solkrem+ nattkrem.

Tretinoin + hydroquinone 4% ; begge skrevet ut av professor i dermatology. Varer leeeeenge.

Bruker kun litt conceler og det er det.

Har meget god hud og bruker minimalt med penger og energi på den! 😊

Anonymkode: d2c11...dd4

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil anbefale Linda Johansen sine produkter! 😀 Er superfornøyd. Men de er ganske dyre, da.

Anonymkode: 7b122...c56

Dyre som i Dermalogica-dyre? Der koster dagkremen 700 kr og skrubben 450 kr. Jeg tenker inntil 500 kr pr produkt er ok. 

Har heldigvis ingen rynker og jeg bruker solkrem for tiden. Men skulle gjerne bestilt noen produkter på nett, orker ikke butikker nå. 

Skrevet (endret)

Personlig er jeg skeptisk til "kjendis-hudpleie" da det gjerne er mer "hype" enn reell hudpleiekunnskap bak produktene. En rask sjekk viser at produktene er helt greie ingrediensmessig sett, det er stort sett fuktgivende og fuktighetsbevarende ingredienser som glyserin, silikon og hyaluronsyre samt en del oljer. Noen av produktene inneholder solfaktor, og gel-dagkremen inneholder niacinamide. Ingen av "anti-age"-produktene inneholder A-vitamin, men de inneholder litt anti-oksidanter som c- og e-vitamin. Du betaler altså mye for ingredienser som du finner i rimeligere hudpleie.

Jeg vet ikke hvilken type skrubb/serum og maske du er ute etter, men jeg foreslår en kjemisk peeling (enzym/AHA eller BHA) framfor en fysisk skrubb, og et antioksidantserum (f.eks. c-vitamin). 

Du sier ikke noe om hvilket prisnivå du ønsker å legge deg på, men The Ordinary er jo et budsjettmerke som mange liker svært godt. La Roche Posay har gode fuktighetskremer. Du kan også sjekke ut det koreanske merket CosRX..

Endret av Roci
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips :) Jeg kunne betalt 5-600 kr pr produkt om det er noe virkelig bra. Har alltid vært opptatt av hudpleie, så er viktig med bra produkter. 

Jeg måtte ha noe i hui og hast siden jeg var tom for alt, og kjøpte disse produktene:

https://www.vita.no/hudpleie/peeling/skin-face-scrub 

https://www.vita.no/hudpleie/dagkremer/korres-wild-rose-day-cream-dry-skin-40ml 

https://www.vita.no/hudpleie/masker/k-beauty-secrets-pom-pass-peel-off-mask-10 

Jeg ble faktisk kjempefornøyd! Våknet opp med flassende og tørr hud og nå føles det som jeg har vært hos en profesjonell hudpleier. Både ansikts-skrubben fra Camilla Pihl og dagkremen fra Korres var veldig bra for min hud. Trenger fortsatt et serum av noe slag, så må lete litt mer. 

Noen som er fornøyd med The Ordinary? Jeg har sett litt på det og det virker veldig tungvint å sette seg inn i. 

• Liker 1
Skrevet
På 22.4.2020 den 22.28, AnonymBruker skrev:

Takk for tips :) Jeg kunne betalt 5-600 kr pr produkt om det er noe virkelig bra. Har alltid vært opptatt av hudpleie, så er viktig med bra produkter. 

Jeg måtte ha noe i hui og hast siden jeg var tom for alt, og kjøpte disse produktene:

https://www.vita.no/hudpleie/peeling/skin-face-scrub 

https://www.vita.no/hudpleie/dagkremer/korres-wild-rose-day-cream-dry-skin-40ml 

https://www.vita.no/hudpleie/masker/k-beauty-secrets-pom-pass-peel-off-mask-10 

Jeg ble faktisk kjempefornøyd! Våknet opp med flassende og tørr hud og nå føles det som jeg har vært hos en profesjonell hudpleier. Både ansikts-skrubben fra Camilla Pihl og dagkremen fra Korres var veldig bra for min hud. Trenger fortsatt et serum av noe slag, så må lete litt mer. 

Noen som er fornøyd med The Ordinary? Jeg har sett litt på det og det virker veldig tungvint å sette seg inn i. 

Så flott at du har funnet produkter som funker for deg - det er jo tross alt det viktigste 😉 Det finnes en egen tråd om The Ordinary på forumet, ellers kan du jo lese litt mer på hjemmesiden: https://theordinary.deciem.com/

Gjest Aniita
Skrevet
På 20.4.2020 den 18.54, AnonymBruker skrev:

Jeg har gått tom for alt, og må bestille en del nytt. Det eneste jeg har er renseskum, som jeg bruker morgen og kveld. Mange av de produktene man får kjøpt hos hudpleier er jo svindyre, og jeg har ikke så mye penger akkurat nå.

Er mye ute i sola for tiden, så burde ikke bruke et veldig aktivt serum for eksempel.

Tips til bra og billige produkter/medium prisede produkter som funker? Hvilke bruker dere?

Jeg er veldig fornøyd med Dermalogica, men det er litt dyrt. Ser at Camilla Pihl sine produkter har en grei pris på Lyko.no, noen som har prøvd de?

Tenkte bestille: dagkrem/ansiktsskrubb/serum/ansiktsmaske

På forhånd takk for tips. 

Jeg bruker Chanel sin ansiktsvann for å fjerne sminke. Og dagkrem fra Weleda, med rose. Den er den eneste kremen jeg ikke får plager med. Fåes kjøpt på helsekost. Bruker også nattmaske fra Lancome. Men du sier ikke noe om hva du vil ha hjelp til?

Skrevet

retinol er din venn, men husk solkrem da huden blir mer sensitiv ved bruk av retinol.

Jeg bruker litt av produktene fra zo skin Health. 

Er ikke like fornøyd med alt. Anbefaler å gå til en hudpleier for tips for din hud. 

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, Minitroll skrev:

retinol er din venn, men husk solkrem da huden blir mer sensitiv ved bruk av retinol.

Jeg bruker litt av produktene fra zo skin Health. 

Er ikke like fornøyd med alt. Anbefaler å gå til en hudpleier for tips for din hud. 

Hvilken av de er du ikke fornøyd med?

Anonymkode: c9d9b...52b

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken av de er du ikke fornøyd med?

Anonymkode: c9d9b...52b

bl.a bright alive. 

Har et fibrom som har blitt betydelig større etter bruk av denne. 

Men uansett bør man få en hudanalyse av en proff og litt gode råd før man starter på et avansert hudpleieprogram. 

Tror både denne serien, dermatologica og exuviance (?) har mye bra. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...