Gjest Gjesta Skrevet 21. juni 2005 #1 Skrevet 21. juni 2005 Bakte muffins for en måneds tid siden - en sånn ferdigpose fra Toro. Frøs dem ned i fryseboksen - trodde jeg! For nå når jeg skulle ta dem opp så er det ikke bunnfrosne - de er faktisk ganske myke! Og det er ikke noe galt med frysern, for alt annet er bunnfrossent oppi der. Har smakt på dem, og de er akkurat like gode... Hvordan har det seg? :klø:
Gjest borghild Skrevet 21. juni 2005 #2 Skrevet 21. juni 2005 fordi det er noe muffens et sted med sånne ferdigmuffins.
Gjest Gjesta Skrevet 21. juni 2005 #3 Skrevet 21. juni 2005 fordi det er noe muffens et sted med sånne ferdigmuffins. Akkurat! Det burde jeg ha skjønt!
Gjest LoisLane Skrevet 21. juni 2005 #4 Skrevet 21. juni 2005 Merkelig. Du har ikke hatt sprit oppi dem, da?
Gjest Gjesta Skrevet 21. juni 2005 #5 Skrevet 21. juni 2005 Merkelig. Du har ikke hatt sprit oppi dem' date=' da? [/quote'] Nei, men takk for ideen! Kanskje jeg skal bake sånne til en eller annen fest!
Gjest 1111 Skrevet 21. juni 2005 #6 Skrevet 21. juni 2005 Smakte du på dem rett etter du tok dem opp av frysen eller litt etterpå? Muffins tiner veldig fort, spesielt hvis de var av den små typen og ikke store, amerikanske. Har opplevd mange ganger at jeg tar opp muffins som er myke etter to minutter på benken.
Gjest Gjesta Skrevet 21. juni 2005 #7 Skrevet 21. juni 2005 Fordi de har ventet på å bli spist? Veloppdragne muffins. Har du aldri i ditt liv spist frossen sjokoladekake?
Gjest Catwoman Skrevet 22. juni 2005 #8 Skrevet 22. juni 2005 Fordi det er mye sukker i de. Ting som er veldig søtt blir aldri så frossent som andre ting. Litt fryst trodde jeg de ville bli, men de tiner jo med en gang.
ashera Skrevet 22. juni 2005 #9 Skrevet 22. juni 2005 Nei, men takk for ideen! Kanskje jeg skal bake sånne til en eller annen fest! Bortkastet sprit. Alkoholen fordamper. Prøv med pot istedet.
Gjest Gjesta Skrevet 22. juni 2005 #10 Skrevet 22. juni 2005 Smakte du på dem rett etter du tok dem opp av frysen eller litt etterpå? Muffins tiner veldig fort' date=' spesielt hvis de var av den små typen og ikke store, amerikanske. Har opplevd mange ganger at jeg tar opp muffins som er myke etter to minutter på benken.[/quote'] Jeg smakte på en umiddelbart etter at jeg tok dem opp fra frysern, for jeg kjente at de ikke var harde i det hele tatt. Jeg ser at Catwoman har et forklaring - sukkermengden! Merkelig at de ikke var frosne i det hele tatt, bare kalde. Og smaken var det ingenting å utsette på. Men hvor lenge kan man da egentlig ha dem i frysern - vi tro at de ikke vil holde seg så lenge siden de ikke er frosne. Det er jo for å bevare dem gode, lenge, at man fryser dem i første omgang... :klø:
Gjest Catwoman Skrevet 22. juni 2005 #11 Skrevet 22. juni 2005 Det blir jo like lav temperatur for de i fryseren som for det andre som ligger der, selv om de ikke er frosne. Så jeg vil tro de holder seg, men vet ikke.
Gjest Melk Skrevet 22. juni 2005 #12 Skrevet 22. juni 2005 De er jo ganske fluffy, og luft blir jo ikke stivt. Tiner dermed veldig raskt.
Gjest Gjesta Skrevet 22. juni 2005 #13 Skrevet 22. juni 2005 De er jo ganske fluffy' date=' og luft blir jo ikke stivt. Tiner dermed veldig raskt.[/quote'] Men det er overhode ikke frosne altså, men det med at det er mye luft i de kan kanskje ha noe med saken å gjøre ja.
-Fisken- Skrevet 22. juni 2005 #14 Skrevet 22. juni 2005 Og de er fortsatt like ferske? Jøss, sånne muffins vil jeg å lage! Oppskrift?
Tusseline Skrevet 23. juni 2005 #15 Skrevet 23. juni 2005 Hm, det har jeg også merket. La engang noen kjeks i fryseboksen (), og de frosnet heller aldri. Kanskje noe med ingrediensene?
Gjest Catwoman Skrevet 23. juni 2005 #16 Skrevet 23. juni 2005 Hm' date=' det har jeg også merket. La engang noen kjeks i fryseboksen (), og de frosnet heller aldri. Kanskje noe med ingrediensene?[/quote'] Det er sukkeret det og. Fordi sukker har et lavere frysepunkt, og fryser ikke så lett. Du kan sikkert finne noe om det på nett. Så jeg vil tippe de muffinsene inneholder veldig mye sukker?
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 23. juni 2005 #17 Skrevet 23. juni 2005 Det er olje i sånne ferdigmuffins, ikke sant? I kombinasjon med sukker og luft er det ikke mye igjen som kan fryse da (sånn i teorien). Så det er nok ikke så rart!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå