AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #1 Skrevet 20. april 2020 Hva er de beste rådene du kan gi for at noen skal bli lykkelig? Hva gjør deg lykkelig? Anonymkode: 66ffd...517
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #2 Skrevet 20. april 2020 Jeg er deprimert og suicidal hele tiden så det lurer jeg også på. Anonymkode: 779f5...75f
Jessic_a Skrevet 20. april 2020 #3 Skrevet 20. april 2020 Det som gjør meg lykkelig er mangel på bekymringer. Akkurat nå er jeg lykkelig fordi alle i min familie er friske og vi har god helse 💚 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #4 Skrevet 20. april 2020 Jeg er generelt litt nedstemt og må aktivt gjøre ting for å holde meg glad. Jeg er takknemlig for kroppen min som jeg kan bruke, og jeg setter pris på god mat. Har etter mange år med dårlig råd kommet meg litt ovenpå, og setter stor pris på å kunne kjøpe ting jeg har lyst på. Alt i livet er ikke bra, og det kommer det aldri til å være. Jeg har lite familie og lite god kontakt med de jeg kjenner. Men jeg prøver å fokusere på det jeg har, og jobbe for å gjøre ting som er godt for meg, som trening, kulturopplevelser, etc. Anonymkode: 7b62a...9c0 2
Pia Sofia Skrevet 20. april 2020 #5 Skrevet 20. april 2020 Hvis jeg skulle sagt EN viktig egenskap, så er det å klare å kjenne på takknemlighet. Over små ting. Over følelsen av joggesko på nykostet asfalt om våren f eks. Det man har, istedet for fokus på det man mangler. Takknemlighet er selve nøkkelen til lykke! 4
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #6 Skrevet 20. april 2020 Mangel på bekymringer, smerte og større problemer. Sist gang jeg følte på det var i to måneder sommeren 2015. Før det... Husker ikke. Må ha vært på nittitallet en gang. Anonymkode: a8ad8...e38 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #7 Skrevet 20. april 2020 Det er ikke EN ting men flere. Anonymkode: 51f19...fa1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #8 Skrevet 20. april 2020 Være oppmerksom på hva som gir en god følelse/fravær av negativ og gjøre mer av dette. Være sammen med andre. Spise sunt, legge seg til faste tider, drikke lite alko, være i fysisk aktivitet hver dag, være ute en tur hver dag, gi seg selv små utfordringer/oppgaver som er lette å gjøre. Og skrive takknemlighetsdagbok. Gi seg selv ros. Anonymkode: baf16...bc5
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #9 Skrevet 20. april 2020 Mye av det handler om småting. Jeg er ikke lykkelig hele tiden og har perioder der alt er dritt, men dette er ting jeg synes bidrar i hvert fall. Tid sammen med andre jeg er glad i, og spesielt når man legger fra seg alt av pc, mobil osv. Synes det dreper god stemning og gjør at man er mer fraværende enn sammen. Å drive med hobbyer og se at det blir et godt resultat av det. Det å mestre noe uansett om det er lite eller stort og føle at det er gøy. Å være sammen med dyr gir meg også en god følelse. I tillegg til at jeg føler at jeg beveger meg mot et mål jeg har satt meg. Det å gjøre ting som gjør meg glad og få oppleve noe, uansett om det er lite eller stort er noe som bidrar til lykkefølelse, og jeg synes at å legge fra meg eller skru av alt av skjermer noen ganger gjør at jeg føler meg bedre. Anonymkode: a577a...5c0 1
WhiteSwan Skrevet 20. april 2020 #10 Skrevet 20. april 2020 Jeg blir lykkelig av å le, når noen viser at de bryr seg om meg og når jeg er rundt dyr og har det hyggelig med venner 1
Zenobia Skrevet 20. april 2020 #12 Skrevet 20. april 2020 Gode relasjoner Hverdagsutfordringer man mestrer Å vite at jeg er trygg En mening med tilværelsen som er større enn bare mitt eget liv. Kall det åndelighet. 2
Måneskinn Skrevet 20. april 2020 #13 Skrevet 20. april 2020 1 time siden, Pia Sofia skrev: Hvis jeg skulle sagt EN viktig egenskap, så er det å klare å kjenne på takknemlighet. Over små ting. Over følelsen av joggesko på nykostet asfalt om våren f eks. Det man har, istedet for fokus på det man mangler. Takknemlighet er selve nøkkelen til lykke! Som om jeg skulle sagt det selv. Det å kunne se gleden i selv de minste ting og si takk for det - det gjør noe med en enten man tror det eller ei. Det tar litt tid å komme i gang, men jeg vil anbefale hver dag/kveld å skrive ned tre-fem ting du er takknemlig for. Trenger ikke være store greiene. Fuglesang, pene blomster på naboens balkong, en god sofa, neglelakk som gjør deg fresh, kanskje en fin sang som påvirker deg - altså mulighetene til å takke er uendelige. Etter noen dager kjenner du en glede over alt dette, og mange bekker små gjør en stor å. De små tingene skaper lykke for deg 4
AnonymBruker 42 Skrevet 20. april 2020 #14 Skrevet 20. april 2020 Være takknemlig for de "SMÅ" tingene som betyr noe for meg. La være å gjøre ting jeg ikke har lyst til. Og å drite totalt i hva andre måtte mene om akkurat det Ikke at jeg er spesielt lykkelig, men det gir i alle fall en veldig god følelese, og har tru på at jeg er på vei til å bli en skikkelig prÅff egen "lykkes smed" med kun de tiltakene 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #15 Skrevet 20. april 2020 Det nærmeste jeg kommer lykkelig er å reise. Ellers gir dette meg stor glede: Dyr, blommster, føle meg betydningsfull for andre, epic musikk, god mat, romslig økonomi, alkohol. Anonymkode: 1b7ec...1c4
Nnilm Skrevet 20. april 2020 #17 Skrevet 20. april 2020 Mange ting som gjør meg glad. Barna, mannen, familie, jobb, shopping, en kaffekopp i sola, fjase med en god venninne, gåtur, en tlfsamtale med en venninne, skrive lister, rydde og mye mer. Det beste rådet jeg kan gi for å være lykkelig er : Finn deg et menneske som du stoler på, som vil deg vel og du kan lene deg på i tøffe tider og gode tider. Og ellers....gjør ting som får deg til å føle deg bra, og gi litt mer faen.
Sunnys Skrevet 21. april 2020 #18 Skrevet 21. april 2020 Lykke er et sort ord. Kanskje vi ikke skal jakte etter lykken, men heller trene seg opp i kunsten å finne glede i de små ting. være tilstede i eget liv her og nå. Å kjenne på livsrikdom er en følelse av å være tilfreds ❤️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå