AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #1 Skrevet 20. april 2020 Er det noen her som har gode tips ang matpakker? Vi må nå ha med mat til alle måltider selv. Maten vil bli oppbevart i sekk hele dagen. Måltider som frokost og lunsj går greit, men sliter litt med fruktmåltidet. Hva slags frukt kan man ta med som holder så lenge? Anonymkode: 9a2de...042
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #2 Skrevet 20. april 2020 Gulrot, kålrot, blomkål, agurk, eplebiter, pærebiter, appelsinbiter, druer, passe store tomater, de litt hardere melonene. Banan hvis barnet kan skrelle selv. Anonymkode: 87198...e4c 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #3 Skrevet 20. april 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noen her som har gode tips ang matpakker? Vi må nå ha med mat til alle måltider selv. Maten vil bli oppbevart i sekk hele dagen. Måltider som frokost og lunsj går greit, men sliter litt med fruktmåltidet. Hva slags frukt kan man ta med som holder så lenge? Anonymkode: 9a2de...042 Hvilken frukt holder ikke i 4 timer eller så? Anonymkode: 5b999...f66 8
Ulrikke Skrevet 20. april 2020 #4 Skrevet 20. april 2020 Hvor gammelt er barnet? Klarer det å spise en kiwi delt i to med (medbragt) teskje? Druer, epler eller pærer delt opp i båter og satt sammen igjen med strikk rundt (igjen, hvis barnet klarer å ta av strikken), gule meloner i biter? Banan i biter med skall på (hvis barnet klarer å ta av).
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #5 Skrevet 20. april 2020 Vi kan ha med Skyr til frukten. Fryser den på forhånd, så da holder den seg fint. Kjøler ned nistepakken litt også ☺ Anonymkode: e6b9c...b87 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #6 Skrevet 20. april 2020 Knaskerøtter og miniagurk Anonymkode: c736d...92c
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #7 Skrevet 20. april 2020 All frukt holder seg ganske greit. Pakk det i en liten plastpose og sug ut alt av luft så skal det holde seg fin på farge Anonymkode: 445f1...ffb 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #8 Skrevet 20. april 2020 Synes oppdelt frukt blir veldig brunt frem til kl 14 Anonymkode: 9a2de...042
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #9 Skrevet 20. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvilken frukt holder ikke i 4 timer eller så? Anonymkode: 5b999...f66 Blir vel gjerne 7 t Anonymkode: 53801...d84 1
Twisted87 Skrevet 6. mai 2020 #10 Skrevet 6. mai 2020 Noen som har flere forslag her? Guttungen har gått lei alt vi har sendt med som druer, blåbær, pære osv.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #11 Skrevet 6. mai 2020 Tips til å holde frukten kald og fresh: Frys druene! Og drypp litt sitronsaft på eplebåtene! Ellers er mini-gulerot, snacks paprika, kokt egg, oste-terninger, fryst Skyr og hjemmelagde grove pizza/oste&skinke-snurrer poppis her. Anonymkode: e6b9c...b87
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #12 Skrevet 6. mai 2020 Oppskjært vannmelon er poppis her! Anonymkode: ab4c4...49b
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #13 Skrevet 7. mai 2020 Bytter på litt hver dag, ellers blir hun lei. Hun er 3 år. I dag har hun frosne bringebær i et beger med yoghurt til lunsj, pluss brød (med salami),druer og en halv pære pakket i plast . Til neste måltid har hun brød med salami og en hel banan. Har et kjøleelement i sekken. Andre dager har hun små tomater,blåbær, paprika, gulrot (i tynne staver) eller jordbær. To-tre forskjellige typer hver dag. Klemmesmoothie (Nestle),smoothieflaske (rockefroskene),evt Skyr. Den kan du jo fryse ned, så tiner den til lunsj. Burde laget smoothie selv, men jeg er ikke helt der. 😉 Hun liker ikke melon, sitrusfrukter, kiwi eller agurk, ellers ville jeg byttet på det og. Hvis du lager en liten miks av forskjellig oppdelt frukt/grønnsaker/bær frister det ofte småspiste og kresne barn. Anonymkode: 6ebc4...82f
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #14 Skrevet 7. mai 2020 Vi legger matboksene til våre i en kjøleveske (typisk sånn som man har med på stranden, ikke svær kjøleboks) med kjøleelement i sånn at det holder seg kaldt frem til måltidet. Første måltid er kl 11, andre kl 14. Til første måltid (hovedmåltidet) sender jeg f.eks brødskiver, oppkuttede grønnsaker, smoothie, tortillalefse med salat/pålegg, egg, middagsrester hvis vi har igjen noe passende. Til andre måltid (fruktmåltidet) sender jeg typisk med yoghurt, frukt, bær. I dag bestod måltidene av: 1: Brødskive, oppkuttede grønnsaker, smoothie. 2: Skyr yoghurt, havrefras, jordbær og druer. Anonymkode: 9311b...817
Sensi Skrevet 7. mai 2020 #15 Skrevet 7. mai 2020 På 20.4.2020 den 17.49, AnonymBruker skrev: Er det noen her som har gode tips ang matpakker? Vi må nå ha med mat til alle måltider selv. Maten vil bli oppbevart i sekk hele dagen. Måltider som frokost og lunsj går greit, men sliter litt med fruktmåltidet. Hva slags frukt kan man ta med som holder så lenge? Anonymkode: 9a2de...042 Jeg bruker slike bokser som man kan ha morsmelk i. Sånne fra Avene tror jeg. Har eple i staver. Datteren min her fortalte akkurat at de holdt seg friske og fine i fargen. Hun er førsteklassing. Om annen frukt: kan du ikke spørre personalet om de har erfaring med hva som er mest populært/passende? Ellers lager jeg også matpakke på kvelden og har i kjøleskapet. Da holder det seg lenger.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #16 Skrevet 7. mai 2020 On 4/20/2020 at 7:19 PM, AnonymBruker said: Synes oppdelt frukt blir veldig brunt frem til kl 14 Anonymkode: 9a2de...042 Eple blir ikke brunt om man pakker inn i plastfolie. Eller har det i en lukket boks med en ss vann og 1 sprut sitronsaft (fra flaske) - rist litt på boksen og hell av overskudsvæske før msn drar hjemmefra. Anonymkode: 22b37...21f
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #17 Skrevet 7. mai 2020 8 hours ago, AnonymBruker said: Vi legger matboksene til våre i en kjøleveske (typisk sånn som man har med på stranden, ikke svær kjøleboks) med kjøleelement i sånn at det holder seg kaldt frem til måltidet. Første måltid er kl 11, andre kl 14. Til første måltid (hovedmåltidet) sender jeg f.eks brødskiver, oppkuttede grønnsaker, smoothie, tortillalefse med salat/pålegg, egg, middagsrester hvis vi har igjen noe passende. Til andre måltid (fruktmåltidet) sender jeg typisk med yoghurt, frukt, bær. I dag bestod måltidene av: 1: Brødskive, oppkuttede grønnsaker, smoothie. 2: Skyr yoghurt, havrefras, jordbær og druer. Anonymkode: 9311b...817 Vi gjør det litt enklere 1) Brødskiver og et halvt eple. 2) Brødskiver og noen paprikastaver Anonymkode: 22b37...21f
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #18 Skrevet 7. mai 2020 Vi kutter opp eple og gulrot som legges i en egen boks. Av og til agurk og paprika i tillegg. Veldig populært! Anonymkode: 53496...14c
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #19 Skrevet 7. mai 2020 Alle bær, melon, druer, epler, tomater, sukkererter, gulrot, kålrot osv.. vi sender det vi har i kjøleskapet. Har fått fryselement av bhg til å legge i sekken. Anonymkode: b6a22...75b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå