AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #1 Skrevet 20. april 2020 Jeg skal ha privatisteksamen i naturfag om noen uker, og lurer på om noen andre har gjennomført denne og kan si litt om hvordan det var og hvilket/hvilke temaer du fikk og eventuelt forsøk?😁 Anonymkode: 3413a...3b7
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #2 Skrevet 20. april 2020 Jeg tok den eksamen til jul. Jeg fikk temaet stråling. Fikk velge om jeg ville snakke om tema eller bli spurt spørsmål. Jeg valgte å bli spurt spørsmål, så svarte jeg så godt jeg kunne. Måtte ikke gjør noe forsøk, men snakket litt om forskning på tema. Så fikk jeg noen spørsmål om andre tema fra boka. Fikk en 3, men så skal det sies at jeg knapt åpna boka før 4 uket før eksamen 😅 Anonymkode: fe576...674
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #3 Skrevet 20. april 2020 Jeg trakk temaet ernæring og fordøyelsessystemet og elektrolyse av natriumklorid som forsøk. Elektrolyseapparatet var satt på. Måtte bare forklare hva som skjedde i praksis. Det var jwg ikke forberedt på i det hele tatt, annet enn de 30 min til forberedelse. Gjorde det bra på fordøyelsessystemet, så endte på en 4. Helt Ok. Anonymkode: 8184f...674
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #4 Skrevet 20. april 2020 Jeg fikk 6. Først et tema (nordlys) og deretter tilfeldige spm om gener og nedarving. Forsøket jeg fikk var å sjekke stivelse i et rør med potetmel. Jeg forklarte kort. Det hele gikk veldig fort, og jeg måtte snakke på inn- og utpust.. Anonymkode: f6e54...8da
Emma89 Skrevet 20. april 2020 #5 Skrevet 20. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk 6. Først et tema (nordlys) og deretter tilfeldige spm om gener og nedarving. Forsøket jeg fikk var å sjekke stivelse i et rør med potetmel. Jeg forklarte kort. Det hele gikk veldig fort, og jeg måtte snakke på inn- og utpust.. Anonymkode: f6e54...8da Dette forsøket håper jeg at jeg kan få på min eksamen!!
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #6 Skrevet 20. april 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg trakk temaet ernæring og fordøyelsessystemet og elektrolyse av natriumklorid som forsøk. Elektrolyseapparatet var satt på. Måtte bare forklare hva som skjedde i praksis. Det var jwg ikke forberedt på i det hele tatt, annet enn de 30 min til forberedelse. Gjorde det bra på fordøyelsessystemet, så endte på en 4. Helt Ok. Anonymkode: 8184f...674 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk 6. Først et tema (nordlys) og deretter tilfeldige spm om gener og nedarving. Forsøket jeg fikk var å sjekke stivelse i et rør med potetmel. Jeg forklarte kort. Det hele gikk veldig fort, og jeg måtte snakke på inn- og utpust.. Anonymkode: f6e54...8da Åh hadde håpet at det ikke skulle være oppgaver om ernæring og fordøyelsessystemet siden dette ikke er satt opp som kompetansemål for påbygg, men greit å vite! Anonymkode: 3413a...3b7
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #7 Skrevet 20. april 2020 Fikk stråling som tema. Snakket om dette i ti minutter uten noe særlig forstyrrelse, etter det spurte de spørsmål, både om temaet jeg fikk og andre tema. Fikk elektrolyse av kobberklorid som forsøk, pluss at jeg måtte forklare og tegne hvordan det galvaniske element fungerer. Følte selv at det gikk skikkelig dårlig under eksamen, men fikk 5! Hvis du har meldt deg opp på påbyggseksamen, kommer du ikke opp i ernæring osv Anonymkode: 07b79...63d 1
Stoltskeiv Skrevet 20. april 2020 #8 Skrevet 20. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Åh hadde håpet at det ikke skulle være oppgaver om ernæring og fordøyelsessystemet siden dette ikke er satt opp som kompetansemål for påbygg, men greit å vite! Anonymkode: 3413a...3b7 Du får ikke oppgave som ikke står i kompetansemåla! Du kan kun få oppgaver som står i kompetansemåla. Grunnen til den personen gikk det er fordi den personen ikke tok påbygg, men VG1. VG1 og påbygg har forskjellige kompetansemål 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #9 Skrevet 20. april 2020 Regner med at ingen av dere har hatt realfag før? Anonymkode: d926f...453
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #10 Skrevet 21. april 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Åh hadde håpet at det ikke skulle være oppgaver om ernæring og fordøyelsessystemet siden dette ikke er satt opp som kompetansemål for påbygg, men greit å vite! Anonymkode: 3413a...3b7 Jeg kom på at jeg meldte meg opp til feil eksamen og fikk derfor pensum fra vg1 i tillegg. Det hører ikke med til vg3 pensum Anonymkode: 8184f...674
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #11 Skrevet 21. april 2020 Jeg tok den før jul. Trakk temaet bioteknologi og genteknologi. Passet bra, er utdannet innen helsevesenet så kan mye fra før om kroppen. Da var det bare å snakke seg gjennom dna, bioteknologi og genteknologi, videre inn på økosystemet, stråling, radioaktivitet og mobile energikilder. Det ene tok det andre så jeg pratet meg gjennom hele pensumet. Da de hentet meg inn igjen ba de meg utføre et batteri-forsøk fordi jeg stod mellom 2 karakterer. Fikk 6 😬 Anonymkode: f34f5...3f0
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #12 Skrevet 21. april 2020 På 20.4.2020 den 18.36, AnonymBruker skrev: Åh hadde håpet at det ikke skulle være oppgaver om ernæring og fordøyelsessystemet siden dette ikke er satt opp som kompetansemål for påbygg, men greit å vite! Anonymkode: 3413a...3b7 Pass på eksamenskoden. Nat1003 er påbygg, Nat1005 er hele faget. Anonymkode: f34f5...3f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå