Gjest Dalwhinnie Skrevet 21. juni 2005 #1 Skrevet 21. juni 2005 Jeg har i utgangspunktet tjukt, mellomblondt med hår som blir ganske kraftig solbleket, såpasse mye at jeg får synlig ettervekst om vinteren. Altså blir jeg blondere jo lengre hår jeg har og har det nå skulderlangt med hele lengder som ser ut som det er stripet, men det er bare sol - effekt jeg er vedlig fornøyd med. Nå har jeg imidlertid fått beskjed av frisøren om at håret godt mulig vil bli enda mer solbleika enn vanlig siden jeg nå har en veldig lett permanent i det. Og mer solbleika enn vanlig trenger det strengt tatt ikke bli, spesielt ikke i det svakeste partiene inn mot ansiktet. Tilbringer mye av sommeren i/ved sjøen med masse bading og kajakkpadling, noe som selvsagt bidrar til blekingen. Hva skal jeg gjøre for å beskytte håret i sommer? At det blir enda lysere er egentlig ikke noe stort problem, men jeg er redd at det skal bli veldig tørt og brusete. Noen som har gode produkter å anbefale?
Gjest Dalwhinnie Skrevet 21. juni 2005 #3 Skrevet 21. juni 2005 Hva med et kult hodeplagg i tillegg. Er ikke så skrekkelig glad i hodeplagg. Uansett er det jo tuppene og håret nærmest ansiktet som er mest utsatt, og dette stikker stort sett utenfor hodeplagg. Men bør kanskje vurdere noe på hodet når jeg er ute og padler i det minste. Problemet er at jeg synes det blir klamt og ekkelt under caps etc. Liker vind i håret. :-)
Milly:) Skrevet 21. juni 2005 #4 Skrevet 21. juni 2005 Jeg husker at Wella hadde noen slike produkter i fjor...vet ikke om de finnes enda? Det var shampo, balsam og en kur i alle fall, og kanskje noe greier å ha i håret før man dro på stranden. Husker ikke helt. Jeg brukte shampoen og balsamen i syden, i tillegg til after sun-kuren, og merket ikke noen skader på håret (men om det skyldtes produktene aner jeg ikke). Har slikt hår som deg, blir nesten hvitt om sommeren, så jeg får tydelig ettervekst.. :-? Ellers hjelper vel en fuktighetskur i ny og ne...?
Gjest Gjesta Skrevet 21. juni 2005 #5 Skrevet 21. juni 2005 Vær flink til å kure, spesielt fuktighetskurer
Gjest Dalwhinnie Skrevet 22. juni 2005 #6 Skrevet 22. juni 2005 Så jeg kan like godt fortsette med min favoritt Redken all soft kur litt oftere i stedet for å bruke f.eks Kerastases Soleil-serie? Denne solbeskyttelsen som skal være i f.eks Soleil, er det egentlig noe annet enn ekstra fukt og litt proteiner for gjenoppbygging? Hvis fukt alene er cluet for å forebygge, så fortsetter jeg som i fjor med hyppig kuring. Iblant sov jeg faktisk med kuren i, evt tok den i vått hår før jeg gikk på stranda/ut i kajakken og vasket den ut når jeg kom hjem. Funka bra da, så håper det er nok i år også.
Gjest Gjesta Skrevet 22. juni 2005 #7 Skrevet 22. juni 2005 Jeg tror nok ekstra pleie er tingen, ja, og utbytte får du nok selv om ikke flaskene er røde med sol på Eventuelt kunne du forsøke et produkt med solfilter i til padleturene, sjekk ut om Wella SP har noe slikt, jeg mener å huske det.
Gjest gjest1 Skrevet 22. juni 2005 #8 Skrevet 22. juni 2005 Wella SP har en serie med solprodukter, bl.a. en krem man kan ha i håret mens man er i solen, som beskytter håret.
Gjest Dalwhinnie Skrevet 22. juni 2005 #9 Skrevet 22. juni 2005 Takk for svar! :-) Tror kanskje jeg prøver den kremen fra Wella SP og ellers fortsetter som før.
Gjest Gjesta Skrevet 22. juni 2005 #10 Skrevet 22. juni 2005 Jeg har akkurat kjøpt meg en pakke fra Cutrin, i Oyster serien. Det er sjampo, kur og en beskyttende spray, alle merket sun protector. Kjøpte pakken hos frisøren min...
Gjest gjest1 Skrevet 22. juni 2005 #11 Skrevet 22. juni 2005 Takk for svar! :-) Tror kanskje jeg prøver den kremen fra Wella SP og ellers fortsetter som før. Selv har jeg kjøpt en som er mere som en "after-sun" i samme serie. Er flinkere til å bruke produkter i dusjen (denne skal ikke virke så lenge) enn å dra med meg enda en krem når jeg skal sole meg. Den lukter ihverfall veldig godt
Gjest Dalwhinnie Skrevet 22. juni 2005 #12 Skrevet 22. juni 2005 Selv har jeg kjøpt en som er mere som en "after-sun" i samme serie. Er flinkere til å bruke produkter i dusjen (denne skal ikke virke så lenge) enn å dra med meg enda en krem når jeg skal sole meg. Den lukter ihverfall veldig godt Ser på lookfantastic at Wella SP har en to-fase spray som både skal gi en balsameffekt og beskytte håret i sola: Phase 1 will condition your damaged hair without overloading while making it easier to comb. Phase 2 will provide your locks with necessary long term protection from the damaging effects caused by UV rays. Tror kanskje jeg bestiller den.
Milly:) Skrevet 22. juni 2005 #13 Skrevet 22. juni 2005 Jeg har akkurat kjøpt meg en pakke fra Cutrin, i Oyster serien. Det er sjampo, kur og en beskyttende spray, alle merket sun protector. Kjøpte pakken hos frisøren min... Denne serien har jeg også sett. Den har sikkert bedre kvalitet enn de fra Wella jeg brukte (det var ikke Wella SP). Og så lukter Oyster-produktene helt fantastisk Si fra om de er gode da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå