Gå til innhold

Hvordan fjerne Facebookprofil? Fant Facebookprofil med min 10 år gamle datters navn og bilder

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg oppdaget tilfeldigvis en profil med fult navn og bilder av min datter. Profilen er ikke opprettet av henne eller noen andre hjemme, ingen av barna skriver navnet sitt med mellomnavn på den måte. Vi finner ikke epostadresse eller tlf nummer det er registrert på, får dermed ikke slettet. Vi har undersøkt alle epostadresse og telefonnummer vi har, ingen av dem har forbindelse til profilen. Min datter er helt fra seg, hun liker ikke at bildene hennes ligger ute på nettet. Jeg og pappaen har rapportert profilen med beskjed om at det er falsk profil, men fikk beskjed om at det ikke strider mot reglementet. De kan vel se det er bilde av et barn på profilen? Blir oppgitt.. 

Hva skal vi gjøre, hjelp. 

Anonymkode: f4da3...84d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

kontakte slett meg 

Anonymkode: e88cd...3b1

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Og politiet. Dette er tydelig id tyveri.

Anonymkode: abec4...b1f

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Du må ta skjermdump og melde til politiet. Det er faktisk steg 1. 

Anonymkode: 9225f...cab

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hvor er kommer bildene fra? 

Anonymkode: e2eab...f9f

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er kommer bildene fra? 

Anonymkode: e2eab...f9f

Vi aner ikke, hun mener det er fra en app hun brukte en gang. Det er noe selfier hun har tatt selv, de er 1-2 år gamle bilder, så fra en gammel mobil som ble ødelagt. Jeg mistenker det er bilder hun har sendt til venner på chat jeg har sett de sendte bilder til hverandre på hruppechat, men hun har sluttet med det for lengst. 

Anonymkode: f4da3...84d

• 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan løste dere dette Ts? Er i samme situasjon med mitt barn. 

Anonymkode: b0221...09b

AnonymBruker
Skrevet

Kan sende beskjed til fb om at det er opprettet falsk profil og at bilde er av deres barn. Husk link til den falske profilen 

Anonymkode: 72b81...0e6

Skrevet

Påpek for FB at profilen tilhører et barn på 10 år. De har 13 års aldersgrense. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde hørt med slettmeg.no. Huff, hvilken app tror du hadde tilgang til bildene? Hadde vært interessant å vite.

Anonymkode: 92ad4...0b3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Slettmeg.no

Anonymkode: aac89...8cf

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde hørt med slettmeg.no. Huff, hvilken app tror du hadde tilgang til bildene? Hadde vært interessant å vite.

Anonymkode: 92ad4...0b3

https://www.nrk.no/norge/mobilsporing_-8300-mobiler-sporet-pa-sykehus-og-krisesentre-1.15008085?fbclid=IwAR3L317-fb1nf8k4Q1sS3B_tzZybUGUIjDst3dzeiGuo7aUBZUX8YyG9wD4

https://www.nrk.no/norge/xl/avslort-av-mobilen-1.14911685

Det lønner seg å være forsiktig med alle apper.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor driver dere og snakker om slettmeg? POLITIET må dere gå til. Det er sykt å opprette falske profiler på barn, det må meldes til politiet. Skjønner ikke hva det er å lure på. 

Anonymkode: 9225f...cab

AnonymBruker
Skrevet

Er du helt 100% sikker på at det ikke er datteren deres som har opprettet profilen? Litt kjedelig å gå til politiet om hun sitter med en klump i magen. Fort gjort som 10åring å si "det var ikke meg" når noe sånt blir oppdaget. 

Anonymkode: afb6b...0d4

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Spørs nok om hun ikke har laget den profilen selv, men ikke tør å fortelle det. 

Anonymkode: 03a81...4f7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Slett meg . no 

Anonymkode: 1e831...0a2

Skrevet

FB. Du rapporterer inn og dokumenterer at datteren er din så fjerner de profilen. 

Skrevet

Tvilsomt at politiet kan gjøre noe. Politiet har null rettigheter over Facebook. Det beste er å kontakte Facebook. 

Skrevet
På 20.4.2020 den 14.49, AnonymBruker skrev:

Hva skal vi gjøre, hjelp.

På 13.5.2020 den 17.26, AnonymBruker skrev:

Hvordan løste dere dette Ts? Er i samme situasjon med mitt barn. 

Anonymkode: b0221...09b

Kan vi få vite hvilken app barna brukte? Det er spørsmål nummer 1 etter dere har kontaktet Facebook, så dette ikke gjentar seg.

Spørsmål 2 Er det gruppechat med venner, kontakt foreldrene, ta skjermdump av bilder som er i omløp. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...